Vinterhvid :)

Beskrivelse mangler
Snowball

Vinterhvid :)

Indlæg af Snowball » 2. jan 2009 22:21

Hva ville i sige de er?? Vinterhvid?? El. :)
Vedhæftede filer
Snowball.JPG
Snowball.JPG (27.51 KiB) Vist 6760 gange
´MINI.JPG
´MINI.JPG (30.74 KiB) Vist 6760 gange
DSCN1648.JPG
DSCN1648.JPG (24.33 KiB) Vist 6770 gange

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 3. jan 2009 00:01

Kan desværre ikke svare dig på spørgsmålet ..
Kan kun fortælle at det kan være stort set umuligt at se.
De kan ligne vinterhvide fuldstændigt og så stadig være hybrider :(
Har selv en han-hams som ligner en Vinterhvid, men da jeg ikke kender hans baggrund kan jeg umuligt være sikker desværre :(
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Spot

Indlæg af Spot » 3. jan 2009 10:12

Jeg synes desværre ikke de ligner vinterhvide med mindre den øverste er i vinterpels og plejer at være grå uden pletter!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 3. jan 2009 10:22

Mit bud ville også være hybrider. Jeg synes ikke rygstriben ser bred nok ud og nr. 2 har vist ikke den mørke stribe på siden. Men de har heller ikke Campbells orange skær.
Den hvide tør jeg ikke vurdere.

Men som der er blevet nævnt: hvis ikke du ved at de kommer fra en opdrætter der har rene dyr og du ikke har fået stamtavle på den, så kan du ikke være sikker. Dyrehandlere har desværre alt for sjældent styr på hvilke dyr de faktisk sælger.

Ringling

Indlæg af Ringling » 3. jan 2009 14:32

Enig med Lykke.
Tror den øverste er hybrid.
Svært at sige med den hvide...men kommer de fra samme sted/kuld er den sikkert også hybrid
Hilsen Lotte
Billede

Snowball

Indlæg af Snowball » 4. jan 2009 08:20

Okay tak for svar kunne jo være i vidste det hehe...

Nej de kommer allesammen fra dyrehandleren... Men er det bandlyst at parre hybider??? Selv hvis man ikke ved om de er den art???

For det ville da være det samme hvis en sort mand fik barn med en lys kvinde..

burrus

Indlæg af burrus » 4. jan 2009 09:10

Snowball skrev:Okay tak for svar kunne jo være i vidste det hehe...

Nej de kommer allesammen fra dyrehandleren... Men er det bandlyst at parre hybider??? Selv hvis man ikke ved om de er den art???

nej det ville svare til at en abe fik barn med et menneske - ca :wink:

og parre du bevist på to som ikke er renartede kan du ikek sælge ungerne her på forum :wink:  der må ikke sælges hybrider via dhf! :wink:  

så ja lidt bandlyst er det faktisk :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 4. jan 2009 10:18

Snowball skrev:Okay tak for svar kunne jo være i vidste det hehe...

Sorte og hvide mennesker er forskellige racer, dvs. de er samme art ("menneske"), men underkategorier inden for den art. Racer kan fint parres med hinanden, men der er en masse komplikationer, hvis det er arter der parres.

Hamstere er forskellige arter, ikke racer. Ligesom hund og kat er forskellige arter. Man kan parre forskellige racer hunde med hinanden og få blandings-hunde eller det vi kalder vejkryds, men man parrer jo ikke en hund med en kat. Og på samme måde skal man heller ikke parre to forskellige hamsterarter med hinanden (eller fortsætte parringen med unger af dem).
Desværre hedder alle hamstere noget med "hamster" og så kommer man til at tro at det er samme slags (art) dyr.

liv

Indlæg af liv » 4. jan 2009 11:58

som alle de andre skrev kan vi ikke være sikker på noget medmindre der er stamtavle på eller du ved  noget om deres fortid -og ikke det dyrhandleren har sagt :wink:

bandlyst - både ja og nej :wink:

DHF må du ikke sælge hybrider via og der bliver en masse bøvl med at stå og forklarer folk om at de ikke må parres og skal være i sit ejet bur osv osv!! :wink:  rent ud sagr RIGTIG meget bøvl! og nogen gider sikkert ikke høre efter og så ender vi med rigtig mage hybrider - som vi allerrede har og tilsidst mister vi de rene arter :cry: og får kun kedelige blandinger mellem vinterhvid og campells istedet for alle de mange smukke farver specielt campells :?  :(

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 4. jan 2009 12:44

en hybrid ville svare til en parring mellem en hund og en kat
eller måske mere en hest og et æsel der giver mulddyr (det ville man da heller ikk gøre bevist)
hybrider bliver bare desvære ikke sterile og kan derfor avles videre på men på den måde udrydder man til sidst de rene arter

kan også forstå du gerne vil sælge dine dyr med stamtavler ved så ikk om de er hjemmelavet eller de officielle fra DHF men mener at huske at man som registreret opdrætter ikke bevist må lave parringer der medfører hybrider
fandt lige hvor det stod
http://www.hamsterland.dk/avlere.htm
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Snowball

Indlæg af Snowball » 4. jan 2009 16:48

darkangel87 skrev:en hybrid ville svare til en parring mellem en hund og en kat
eller måske mere en hest og et æsel der giver mulddyr (det ville man da heller ikk gøre bevist)
hybrider bliver bare desvære ikke sterile og kan derfor avles videre på men på den måde udrydder man til sidst de rene arter

kan også forstå du gerne vil sælge dine dyr med stamtavler ved så ikk om de er hjemmelavet eller de officielle fra DHF men mener at huske at man som registreret opdrætter ikke bevist må lave parringer der medfører hybrider
fandt lige hvor det stod
Nej jeg vil ikke sælge mine dyr med stamtavle.. VIL slet ikke SÆLGE nogen af mine hamster.. Selvom de så er HYBIDER...

liv

Indlæg af liv » 4. jan 2009 16:57

Snowball skrev:
darkangel87 skrev:en hybrid ville svare til en parring mellem en hund og en kat

fandt lige hvor det stod
Nej jeg vil ikke sælge mine dyr med stamtavle.. VIL slet ikke SÆLGE nogen af mine hamster.. Selvom de så er HYBIDER...
tror ikke det var på den måde hun mente men mere unger hun taler om ... du kan ikke sælge dine hamstere med stamtavle nu og inge unger vil kunne sælges med stamtavler pga de er hybrider og kommer fra dyrhandler..

du skal selvfølgelig ikke sælge dem! hvis du ikke vil og ved ikke hvordan darkangel87 kom på du ville sælge dem :?  :?

Snowball

Indlæg af Snowball » 4. jan 2009 16:59

Hehe nej det ved jeg heller ikke... :) Sådan er det jo.. Det er jo så min fejl at jeg ikke vidste bedre med de to der går sammen... Men det er ikke sådan når man stoler på folk jo... Mener ham dyrehandleren jeg købte dem fra...  :cry:

liv

Indlæg af liv » 4. jan 2009 17:03

Snowball skrev:Hehe nej det ved jeg heller ikke... :) Sådan er det jo.. Det er jo så min fejl at jeg ikke vidste bedre med de to der går sammen... Men det er ikke sådan når man stoler på folk jo... Mener ham dyrehandleren jeg købte dem fra...  :cry:
ja der er SIMPELTHEN SÅ irriterende!!1 :x  :x ØV HVOR ER DET DOG TRIST!!  :cry:  :cry: kan blive så sur på dem !! du stolede på ham og glæede dig til at få unger med dem!! og så sker der det her!!! du kunne have haft 2 rene dyr hvis den idiot viste hvad han snakkede om og sagde de ikke var rene!! TYPISK DYREHANDLERE!!! :x  :x

undskyld blev lige lidt sur :lol:  :lol:  :oops:  :oops:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 4. jan 2009 17:03

sorry det er nok mig der mixer nogle emner sammen
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Låst