jeg leder og leder.... og jeg kan simpelhent ikke finde nogen MEGET langhåret hamsterunger som er til salg... er der nogen der kan hjælpe med hvor man evt kan finde nogen? jeg har prøvet at kigge på de forskellige der avler som har tilknytning her til og generelt søgt på nettet men jeg har ikke kunnet finde så meget. enten er de kun semilanghårede eller også er de kun plet langhårede. jeg har set billeder af nogen rigtig langhårede nogen men det har ikke været nogen der kunne købes. kan nogen hjælpe mig med hvor jeg kan finde det?
Med venlig hilsen marcel og sille
langhåret guldhamster...??
-
der er mange herinde der avler langhårede guldehamstere, og til en oplysning er der ikk noget der hedder semilanghåret ved hamstere det er enten korthåret eller langhåret

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
når hamstere er unger er de ikke særlig langhårede! det kommer med alderen derfor kan du ikke finde nogen unger til salg som er meget langhårede!
bare vælg en unge der står langhåret på så skal det nok komme med alderen 

- Vedhæftede filer
-
- Nu som 4 måneder ca
- 100_1116-1.jpg (88.65 KiB) Vist 3782 gange
-
- Da jeg købte ham- 6 uger
- 36siriusa.jpg (63.88 KiB) Vist 3782 gange
-
- som helt lille 2-3 uger eller noget
- sirius.jpg (49.53 KiB) Vist 3782 gange
Senest rettet af liv 3. jan 2009 18:36, rettet i alt 1 gang.
den perfekte langhået (som er den du efterlyser) er meget svær at frem avle. her i dk er vores avls arbejde stadig ikke nået der til hvor vi kan sige med bare 50% at den udvikler sin pels til at blive sådan eller sådan.
men vi er et par stykker som er begyndt at selekter på meget langhårde huner og hanner med en lidt pæn lang pels.
men alt fra to lange totter til den perfekte lang hår hamster, er og forbliver langhåret.
jeg sku gerne få et kuld nu her i aften/nat hvor pelsen sku bliver okay lang (igen kan ikke garenter dig at den du vælger, ikke bliver som forældrene ser ud pels mæssigt.) og ennu et kuld her d. 8 januar hvor alle unger også gerne sku blive langhåret (hvis ikke de gør det alle sammen så er der noget galt med genetikken, igen jeg kan ikke stille garenti for at den du måtte vælje ikke bliver en dårlig langhårs hamster)
desuden så er den perfrekte pels jo kun ud fra en skreven udstillings standart
så om pelsen er en god eller dårlig langhår kommer an på hvad du væljer at sammenligne den med. 
men vi er et par stykker som er begyndt at selekter på meget langhårde huner og hanner med en lidt pæn lang pels.
men alt fra to lange totter til den perfekte lang hår hamster, er og forbliver langhåret.
jeg sku gerne få et kuld nu her i aften/nat hvor pelsen sku bliver okay lang (igen kan ikke garenter dig at den du vælger, ikke bliver som forældrene ser ud pels mæssigt.) og ennu et kuld her d. 8 januar hvor alle unger også gerne sku blive langhåret (hvis ikke de gør det alle sammen så er der noget galt med genetikken, igen jeg kan ikke stille garenti for at den du måtte vælje ikke bliver en dårlig langhårs hamster)
desuden så er den perfrekte pels jo kun ud fra en skreven udstillings standart

de venligste hilsner amanda
tja jeg er så småt begyndt at gå mere og mere op i den at selektere meget efter pelslængden
men har ikke kuld før til marts igen... men indtil nu ser det dog ud til at ungerne fra tidligere kuld (samme forældre som til det kommende) bliver rigtig flotte langhårede

men har ikke kuld før til marts igen... men indtil nu ser det dog ud til at ungerne fra tidligere kuld (samme forældre som til det kommende) bliver rigtig flotte langhårede

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk