Vådfoder og tørkost?

Beskrivelse mangler
Låst
Lullie

Vådfoder og tørkost?

Indlæg af Lullie » 16. jun 2009 21:08

Jeg er jo lidt ny i hamsterverdenen :D
Nogle af jer giver vådfoder som protein, er det kun til drægtige og unger, eller også til voksne hamstere?
I så fald, hvor mege må de få/kan tåle? Og kan det holde sig i køleskab? Læste noget om at fryse det :P

I forvejen får Silver kattetørkost blandet i foderet samt en hundekiks i ny og næ.
Hvad med kattegodbidder/hunde godbidder. Dem kan man jo få i alle mulige former, farver og smags varianter, er det noget man kan give?

Jeg skulle jo nødig komme til at give lille Silver noget forkert, så ville lige høre ad herinde :wink:
Hilsen Louise & dværghamsen Simba (;
Hvil i fred Silver, for mig vil du altid være verdens bedste! :heart:

Lykke

Re: Vådfoder og tørkost?

Indlæg af Lykke » 17. jun 2009 14:25

Lullie skrev:Jeg er jo lidt ny i hamsterverdenen :D
Nogle af jer giver vådfoder som protein, er det kun til drægtige og unger, eller også til voksne hamstere?
I så fald, hvor mege må de få/kan tåle? Og kan det holde sig i køleskab? Læste noget om at fryse det :P

I forvejen får Silver kattetørkost blandet i foderet samt en hundekiks i ny og næ.
Hvad med kattegodbidder/hunde godbidder. Dem kan man jo få i alle mulige former, farver og smags varianter, er det noget man kan give?

Jeg skulle jo nødig komme til at give lille Silver noget forkert, så ville lige høre ad herinde :wink:
Vådfoderet er mest, når der er et særligt behov - der er formentligt mere fedt i. Men det kan såvidt jeg ved sagtens bruges almindeligt også - der er normalt bare ingen grund til at give både tør- og våd-.
Katte- og hundegodbidder er som regel det samme som tørfoderet. Så ja.
Vådfoderet har begrænset holdbarhed.

Lullie

Indlæg af Lullie » 17. jun 2009 15:44

Mange tak for svar :)
Så tror jeg bare jeg fortsætter med kattemaden, og så en godbid i ny og næ, Samt hundekiksen :P
Hilsen Louise & dværghamsen Simba (;
Hvil i fred Silver, for mig vil du altid være verdens bedste! :heart:

Låst