Spiser han mon?
Spiser han mon?
Hej jeg fik et lille Dværghamster her i mandags, Og han har fået en lille skål med mad men synes ikke rigtig han spiser noget.. Det er og det var det mad han altid har spidst. som om skålen bliver ved med at være fuld men at der kun er lidt der er blevet spidst.Så jeg ville høre om det var nomalt når det er sådan et lille dyr.?
-
Hamstere spiser kun nogle få gram mad om dagen, så en lille skål kan godt være stor til den.
Men vi kan jo ikke sidde her og gætte på om der er noget galt. Hold øje med om det virker som om den spiser (tjek evt. om tænderne ser mærkelige ud, hvis du kan komme til det) og om den drikker (hvis du har en vandflaske, kan du se om vandstanden falder - det skal bare være en meget lille smule hver dag, så du skal se det over et par dage). Hamsteren skal også være frisk i øjnene og løbe rundt i buret og hjulet. Hvis den ikke er frisk, kan det nemt være noget galt.
Giv den evt. et lille stykke grønt og se om den gnaver af det.
Men vi kan jo ikke sidde her og gætte på om der er noget galt. Hold øje med om det virker som om den spiser (tjek evt. om tænderne ser mærkelige ud, hvis du kan komme til det) og om den drikker (hvis du har en vandflaske, kan du se om vandstanden falder - det skal bare være en meget lille smule hver dag, så du skal se det over et par dage). Hamsteren skal også være frisk i øjnene og løbe rundt i buret og hjulet. Hvis den ikke er frisk, kan det nemt være noget galt.
Det skal jeg prøveLykke skrev:Hamstere spiser kun nogle få gram mad om dagen, så en lille skål kan godt være stor til den.