Melorme ;)
Melorme ;)
Nu "ødelagde" vi/jeg næsten emnet havregryn, med masser af spørgsmål om Melorme...
Spørgsmål jeg ikke har fået svar på endnu..
Hvor stor er den beholder DU har der hjemme til melorme?
Hvad gir i dem af foder.. Havregryn.... æble???
Hvor mange melorme skal man ca. have til et guldhamster og et dværghamster??
p.s. Er der et bestemt mærke beholder der er god? for min mor og far vil ikke have de kravler uden for deres bo
Spørgsmål jeg ikke har fået svar på endnu..
Hvor stor er den beholder DU har der hjemme til melorme?
Hvad gir i dem af foder.. Havregryn.... æble???
Hvor mange melorme skal man ca. have til et guldhamster og et dværghamster??
p.s. Er der et bestemt mærke beholder der er god? for min mor og far vil ikke have de kravler uden for deres bo
Generelt skal man ikke bruge melorme alt for meget til at fodre med- de indeholder meget fedt. Men det kan bruges som et godt supplement :)
Uden at vide det, ville jeg mene at de højst skulle have det 2 gange om ugen. Og ca. 1 pr. gang. Så det er altså ikke mængder man bruger
Vi har melorme på mit arbejde. De flygter ikke sådan. Men hvis jeg skulle have dem hjemme, ville jeg klart have dem i en lukket boks for en sikkerheds skyld.
Mht. fodring af dem, kommer det an på hvor mange man har. Men det er virkelig i småtingsafdelingen af mængder de skal have. De skal altid have æble til rådighed. for væsken. Og havregryn, hvedeklid, kyllingepiller- og de findes sikkert blandinger af disse, der er gode
Vil mene at du sagtens kan have dem i en isbeholder med låg, og så lave små huller i låget- så de kan få luft :)
Uden at vide det, ville jeg mene at de højst skulle have det 2 gange om ugen. Og ca. 1 pr. gang. Så det er altså ikke mængder man bruger
Vi har melorme på mit arbejde. De flygter ikke sådan. Men hvis jeg skulle have dem hjemme, ville jeg klart have dem i en lukket boks for en sikkerheds skyld.
Mht. fodring af dem, kommer det an på hvor mange man har. Men det er virkelig i småtingsafdelingen af mængder de skal have. De skal altid have æble til rådighed. for væsken. Og havregryn, hvedeklid, kyllingepiller- og de findes sikkert blandinger af disse, der er gode
Vil mene at du sagtens kan have dem i en isbeholder med låg, og så lave små huller i låget- så de kan få luft :)
Hamsterlige hilsner fra Bella og guldhamsterne Gurli, Georg, Gloria samt alle ungerne
-
Du skal ikke være bange for de stikker af. Mine melorme går en en lille rum kasse, der ca er 10 cm høj og uden låg. (så der ikke bliver for stor luftfugtighed, med så mange melorme) Der er så ½-1 cm havregryn i bunden og frugt de kan drikke af (aldrig giv dem vand, kan ikke huske hvorfor ). Mine melorme bliver så også brugt til andet end hamsterne, så der køber bare 100g ved dyrehandleren, og håber så de selv vil avle lidt.
Husk hvis du har dem i køleskab skal de tages ud 12 timer før brug da de mister alt nærrig og skal til at spise igen Du kan holde dem uden for køleskabet som jeg gør, så avler de også selv
Jeg giver dem så mange de vil havde, for mine hamstere plejer ikke tage så mange De bliver tilbudt mens jeg ordner deres bure (hver 2. weekend - lørdag eller søndag) og så for de melormene i en transport box. Så kan den lille også være heldig og der kommer lidt af melormenes havregryn med
Husk hvis du har dem i køleskab skal de tages ud 12 timer før brug da de mister alt nærrig og skal til at spise igen Du kan holde dem uden for køleskabet som jeg gør, så avler de også selv
Jeg giver dem så mange de vil havde, for mine hamstere plejer ikke tage så mange De bliver tilbudt mens jeg ordner deres bure (hver 2. weekend - lørdag eller søndag) og så for de melormene i en transport box. Så kan den lille også være heldig og der kommer lidt af melormenes havregryn med
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk
de variere lidt i farven hvis bare de er levende, burde de være gode nokPlayEasy skrev:Kan jeg godt give dem som tilskud, selvom de er brune... Eller er de normalt brune??
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
En dyrehandler i København forklarede mig, at de lyse/hvide var tættere på at blive biller end de brune og at jeg derfor skulle give de lyse til min hamster først :)PlayEasy skrev:Kan jeg godt give dem som tilskud, selvom de er brune... Eller er de normalt brune??
Så er spørgsmålet så om det faktisk passer :roll:
Ja det er jo lige det... Men det er der nok nogle her inde der ved noget omChagos Mutti skrev:En dyrehandler i København forklarede mig, at de lyse/hvide var tættere på at blive biller end de brune og at jeg derfor skulle give de lyse til min hamster først :)PlayEasy skrev:Kan jeg godt give dem som tilskud, selvom de er brune... Eller er de normalt brune??
Så er spørgsmålet så om det faktisk passer :roll: