Spiser hun?

Beskrivelse mangler
Låst
Shjelle

Spiser hun?

Indlæg af Shjelle » 20. sep 2010 08:08

Har nu haft min lille dværg hamster  Afrodite i et par uger, men er lidt bekymret for ser ikke ud til i hendes madskål at hun spiser ret meget og i går da hun var vågen var hun ret sløv hun lå bare i sit hjul og reagere ikke rigtig på at jeg rørte ved hende.. Det bekymre mig nu og tænker om det kan være fordi hun ikke rigtig spiser? Altså hun er jo slet ikke vågen om dagen så ser hende heller ikke spise..
Kan det være fordi hun ikke kan lide maden? For når der endelig er spist lidt er det næsten kun solsikkefrøene? I dag prøver jeg at købe noget andet fodder, nok Vita Special Hamster, mine marsvin får det til marsvin og de elsker det så tænker måske Afrodite hellere vil have det også..
Men vil gerne se at hun får lidt at spise hver dag så kan jeg håndfodre hende med et eller andet som i kan andbefale?
Bekymre mig også at hun umilbart virker en anelse tynd i forhold til det hamster jeg havde før, men ved ikke om det er noget jeg skal tænke over?

Loan

Indlæg af Loan » 20. sep 2010 11:37

Hamster kan være rigtig gode til at skjule når de spiser, men hvis hun virker meget sløv kunne du prøve at købe noget kattevådfoder og give hende, og evt flytte hende hen til skålen hvis hun er så sløv hun ikke bevæger sig omkring.
- Hvad med vand? Svinder der i hendes vandflaske?
Hilsen
Loan Vejby

Shjelle

Indlæg af Shjelle » 20. sep 2010 11:52

Hvad er kattevådfodder? det på dåse eller?
Hun bevæger sig lidt, vækkede hende i dag og hun virkede lidt mere frisk, men er nu stadig bekymret og synes hun ser lidt tynd ud..
Tror hun drikker, det sker engang i mellem at hun lige kommer ud og drikker om aftenen og så går hun ind og sover igen.. Har ikke lige lagt mærke til om der svinder i den, men holder lige øje med det..

Loan

Indlæg af Loan » 20. sep 2010 13:01

Du kan både få det i dåse og i en lille pose hvor der er en enkelt portion i. Det er lettere for dem at spise hvis de er meget svage da det ikke kræver voldsomt meget.
Altså hvis flasken skal fyldes så drikker hun også noget ;) Krydser fingre for det lille pus.
Hilsen
Loan Vejby

Shjelle

Indlæg af Shjelle » 20. sep 2010 13:14

Håber det hjælper lidt at prøve at give hende det og så vil jeg få hende vejet når jeg får en vægt på onsdag, så kan jeg se om hun vejer det hun skat..

er der et sted man kan se hvor meget de skal veje når de er næsten 4 mdr?

Loan

Indlæg af Loan » 20. sep 2010 13:42

Det meget svært at sige hvad de skal veje, da der er meget forskel på hamsterne. Nogle ser overvægtige ud ved 40-50g, andre kan uden problemer veje 60g uden at se specielt overvægtige ud, og nogle kan veje meget mindre uden at se tynde ud. Så det egentligt noget du må pejle dig lidt efter, når du synes h*n ser ud til at have den optimale vægt.
Hilsen
Loan Vejby

Shjelle

Indlæg af Shjelle » 20. sep 2010 13:45

Okay.. Når jeg ved hvor meget hun vejer kan jeg jo altid forhøre mig herinde hvad folk mener om du vejer det hun ca burde..  :)

Loan

Indlæg af Loan » 20. sep 2010 14:45

Det meget lettere at bedømme ud fra et billede, sådan at man kan se hvordan den ser ud ;)
Hilsen
Loan Vejby

Shjelle

Indlæg af Shjelle » 20. sep 2010 15:10

Okay.. :) Må se om jeg kan få taget et billede så.. :)

Låst