Musser vil ikke spise sit foder?
Musser vil ikke spise sit foder?
Hej DHF!
som overskriften lyder vil min lille guldhamsterunge ikke spise sit foder, det som er hendes grund-/fuldfoder..
Hun vil gerne spise solsikkefrø og nødder som jeg gir hende, men hun har ikke taget noget af den mad som ligger i hendes skål ind i sit hus.
Har kun set hende spise et stykke én gang og det var den første dag.
Er det fordi hun ikke kan lide det?
Skal jeg finde noget andet foder, eller skal jeg bare vente til hun bliver sulten nok og spiser det :?:
Foderet hedder Vitakraft vita speciel, det er sådan nogle små tørre kugler.
håber I kan hjælpe og give mig nogle svar
som overskriften lyder vil min lille guldhamsterunge ikke spise sit foder, det som er hendes grund-/fuldfoder..
Hun vil gerne spise solsikkefrø og nødder som jeg gir hende, men hun har ikke taget noget af den mad som ligger i hendes skål ind i sit hus.
Har kun set hende spise et stykke én gang og det var den første dag.
Er det fordi hun ikke kan lide det?
Skal jeg finde noget andet foder, eller skal jeg bare vente til hun bliver sulten nok og spiser det :?:
Foderet hedder Vitakraft vita speciel, det er sådan nogle små tørre kugler.
håber I kan hjælpe og give mig nogle svar
+ min nye hamsterinde Musse!
Se billeder af Wonda og Musse på Flickr.com ~ hvil i fred Wonda.
-
Prøv at give hende noget andet foder. Kvaliteten er, så vidt jeg ved, god nok på det foder du har købt, men det er en anelse kedeligt hvis du spørger mig
Jeg bruger selv Hamster Crispy, som jeg har fået anbefalet af avlere
Blandingen er en smule fed, så jeg gør det, at jeg piller solsikkefrøene fra, og bruger dem som godbidder.
Og derudover skal de jo have noget ekstra protein.
Jeg bruger selv Hamster Crispy, som jeg har fået anbefalet af avlere
Blandingen er en smule fed, så jeg gør det, at jeg piller solsikkefrøene fra, og bruger dem som godbidder.
Og derudover skal de jo have noget ekstra protein.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
okay, hvis hun ikke spiser det jeg giver hende nu, vil jeg da prøve at få fat i noget andet.
Hamster crispy som I begge snakker om, er det nemt at få fat i
kender I evt hvilke butikskæder som forhandler det ? :)
Hamster crispy som I begge snakker om, er det nemt at få fat i
kender I evt hvilke butikskæder som forhandler det ? :)
-
Ærgeligt at du bor så langt væk ellers kunne du have købt det af mig, jeg køber 20kg af gangen
Men ved at www.lux-shoppen.dk forhandler det :D
Men ved at www.lux-shoppen.dk forhandler det :D
hehe ja ellers tak! :D
Har været inde på hamsterinfo.dk og kigge lidt, jeg ved at det her foder kan købes i en butik nær mig selv, http://hamsterinfo.dk/artikler/foder/gr ... talHamster
det bliver anbefalet, så tror jeg vil prøve det, når nu det andet (måske) kun kan købes over nettet i mit tilfælde
Har nogle prøvet det foder før, XtraVital Hamster?
Har været inde på hamsterinfo.dk og kigge lidt, jeg ved at det her foder kan købes i en butik nær mig selv, http://hamsterinfo.dk/artikler/foder/gr ... talHamster
det bliver anbefalet, så tror jeg vil prøve det, når nu det andet (måske) kun kan købes over nettet i mit tilfælde
Har nogle prøvet det foder før, XtraVital Hamster?
-
-
Vil lige sige hun er begyndt at spise det foder jeg giver hende
men tror jeg vil finde et andet foder når der ikke er mere (der er underhalvdelen tilbage)
synes I at XtraVital Hamster er værd at prøve?
Der står noget om det på hamsterinfo.dk http://hamsterinfo.dk/artikler/foder/gr ... talHamster
men tror jeg vil finde et andet foder når der ikke er mere (der er underhalvdelen tilbage)
synes I at XtraVital Hamster er værd at prøve?
Der står noget om det på hamsterinfo.dk http://hamsterinfo.dk/artikler/foder/gr ... talHamster
-
Hun er nok blevet sulten
Mine gider bestemt heller ikke Vitakraft Vita Speciel, jeg har selv tidligere prøvet at købe Hamster Crispy, men synes, at det i hvertfald visuelt (har nemlig ikke smagt selv), er noget udtørret og jeg har enkelte gange oplevet at der var møl i ved levering. Hamster Crispy fåes mig bekendt kun i netbutikker, da det kun leveres i store sække. Min hypotese er at sækkene ligger alt for længe åben i netbutikkerne, og at det er derfor at det udtørre og at der kommer møl i.
Jeg køber selv den almindelige Vitakraft i bl.a. Maxizoo i 1 kg poser, indholdet ligner meget det der er i Hamster Crispy og næringsdeklarationen er næsten ens, dog har Vitakraften et noget lavere fedtindhold. Men ulempen er at i hvertfald mine sortere i foderet, jeg er derfor begyndt på kun at give dem ca. 1 1/2 spisefuld i madskålen hver aften, så bliver det hele som regel spist, men undtagelse af majsene, som de "kræver" friske.
Mine gider bestemt heller ikke Vitakraft Vita Speciel, jeg har selv tidligere prøvet at købe Hamster Crispy, men synes, at det i hvertfald visuelt (har nemlig ikke smagt selv), er noget udtørret og jeg har enkelte gange oplevet at der var møl i ved levering. Hamster Crispy fåes mig bekendt kun i netbutikker, da det kun leveres i store sække. Min hypotese er at sækkene ligger alt for længe åben i netbutikkerne, og at det er derfor at det udtørre og at der kommer møl i.
Jeg køber selv den almindelige Vitakraft i bl.a. Maxizoo i 1 kg poser, indholdet ligner meget det der er i Hamster Crispy og næringsdeklarationen er næsten ens, dog har Vitakraften et noget lavere fedtindhold. Men ulempen er at i hvertfald mine sortere i foderet, jeg er derfor begyndt på kun at give dem ca. 1 1/2 spisefuld i madskålen hver aften, så bliver det hele som regel spist, men undtagelse af majsene, som de "kræver" friske.
Tror ikke du skal være alt for nervøs ' Min guldklump spiste heller ikke noget i starten.. Giver du den kun grundfoder? :hsmile: For jeg tilsætter grønt, hundefoder, havregryn, bran flakes og solsikke kerner. (kun få da de feder).
Og nu spiser han glædeligt det hele ^^. Jeg tror måske bare at du skal lade hende falde til, og så variere lidt med hendes mad ' selvf. ikke alt for meget.
Men hold godt øje med om hun spiser..
Og nu spiser han glædeligt det hele ^^. Jeg tror måske bare at du skal lade hende falde til, og så variere lidt med hendes mad ' selvf. ikke alt for meget.
Men hold godt øje med om hun spiser..
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".