Hvilket foder fodre i med ?
Hvilket foder fodre i med ?
Hvilket foder fodre i med, hvor meget og hvor tit?
Bliver der givet guf engang imellem, hvis ja så hvilken? :)
Bliver der givet guf engang imellem, hvis ja så hvilken? :)
Som grundfoder bruger jeg Multifit til Malthe, og så får han lidt for mange godbidder :oops: Tyksak. Han elsker pinjekerner og solsikkefrø.
Dog får han også salat hver aften - heriblandt er rucolasalat og broccoli en sikker vinder
Dog får han også salat hver aften - heriblandt er rucolasalat og broccoli en sikker vinder
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.
Har aldrig oplevet, at mine hamstre fik dårlig mave eller på nogen måde anden opførsel pga. salat. Har gjort det med både dværge og guld.
Bid dig mærke i, at når jeg siger salat, mener jeg ikke kun salatsalat, også agurk, broccoli, spirer, osv :D
Bid dig mærke i, at når jeg siger salat, mener jeg ikke kun salatsalat, også agurk, broccoli, spirer, osv :D
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.
Min får Hamster Complete blandet med Vitakraft Emotion Beauty til dværghamster. Ville skifte fra Vitakraft til Complete, men den er ikke så vild med det nye foder, så i øjeblikket blander jeg det, så jeg er sikker på den spiser noget.
Og så får den solsikkekerner og frugt/grønt. Den har aldrig fået dårlig mave, selvom den kan spise relativt meget frugt.
Og så får den solsikkekerner og frugt/grønt. Den har aldrig fået dårlig mave, selvom den kan spise relativt meget frugt.
Jeg er ret ny hamsterejer og lige nu får de en blanding fra dyrehandleren.. vil dog kigge efter noget bedre som grundfoder
Med hensyn til grønt har jeg prøvet alt muligt for at finde ud af hvad de kan li. De er glade for salat, agurk, gulerødder, peberfrugt, majskolbe, champignon, mælkebøtter... deres absolutte livret er blomkål.. kan dårligt få lov at lægge det ind i buret før de spiser af det. Giver dem dog ikke ret meget af det, da jeg ved hvad store mængder gør ved menneskemaver.
De kan godt li frugt og det får de indimellem som en godbid. Jordbær, nektarin, honningmelon, vandmelon og den slags.
Indimellem får de en jordnød i skal.. knækker den midt over så de stadig skal gnave nødden ud.. lidt udfordring og så har de godt af at bruge deres tænder.. har jeg hørt
en sjælden gang får de et lille stykke knækbrød med lavt indhold af fedt og sukker.
Jeg har 4 hamstre og de har alle deres egne favoritter..
Med hensyn til grønt har jeg prøvet alt muligt for at finde ud af hvad de kan li. De er glade for salat, agurk, gulerødder, peberfrugt, majskolbe, champignon, mælkebøtter... deres absolutte livret er blomkål.. kan dårligt få lov at lægge det ind i buret før de spiser af det. Giver dem dog ikke ret meget af det, da jeg ved hvad store mængder gør ved menneskemaver.
De kan godt li frugt og det får de indimellem som en godbid. Jordbær, nektarin, honningmelon, vandmelon og den slags.
Indimellem får de en jordnød i skal.. knækker den midt over så de stadig skal gnave nødden ud.. lidt udfordring og så har de godt af at bruge deres tænder.. har jeg hørt
en sjælden gang får de et lille stykke knækbrød med lavt indhold af fedt og sukker.
Jeg har 4 hamstre og de har alle deres egne favoritter..
-
Som grundfoder bruger jeg multifit. Ellers får han solsikkekerner som godbidder samt noget fra Versele-Laga der hedder Hamster complete, det skulle indeholde meget protein, men når jeg ser på bagsiden, så står der 19,5 % crude protein, er det ikke for lidt?
Jeg overvejer at hugge lidt kattemad fra min mor, så han kunne få lidt protein den vej, men hvor tit skal man give ham det? og hvor meget?
Men ellers er han vild med æble, lidt fersken (som han mest slikker på) og gulerødder :D
Jeg overvejer at hugge lidt kattemad fra min mor, så han kunne få lidt protein den vej, men hvor tit skal man give ham det? og hvor meget?
Men ellers er han vild med æble, lidt fersken (som han mest slikker på) og gulerødder :D