skal jeg prøve nyt mad?

Beskrivelse mangler
Låst
julie

skal jeg prøve nyt mad?

Indlæg af julie » 9. dec 2011 23:11

Hej,

Jeg har for ca en uge siden fået et lille dværghamster.
Jeg giver hende mad fra en dyrehandel, men hun sortere meget i det.
Hvis det stod til hende, spiste hun kun solsikkekerner.
Til gengæld kan jeg se at hun laver et kæmpe mad depot inde i sit "lille hus".
Skal jeg købe noget andet mad og prøve at fodre hende med det?
- Og hvor meget mad skal en dværghamster ca have om dagen?
Jeg har læst mig til at den skal have adgang til mad hele tiden, men det kan jo være lidt svært syntes jeg.

Håber på nogle gode svar :-)

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 10. dec 2011 00:08

Jeg spreder mad rundt i buret så man får en aktiv hamster... Du skal tænke på deres mavestørrelse, de kan jo ikke spise så meget, men de kan have meget i kindposerne. Angående maden skal der ikke være for mange solsikkekerne i da de feder. Der skal være kød og grønt i så hamsteren får proteiner. Du kan også give det ved siden af grundfodderet. Hvis du har kat eller hund kan du tage noget af dens mad. Så give hamsteren et friskt stykke grønt/frugt en-to gange om ugen. Vil anbefale vitakraft til dværghamstere da der ikke er kaninpiller i som de ikke kan lide. Held og lykke! (ps hvis din hamster er fra en dyrehandel er det en hybrid. Det kan godt være en sød hamster du skal bare ikke få unger med den da det vil udrryde de rene racer)
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 10. dec 2011 07:08

jeg fodre mine dværghamsre med altromin, det er et grundskoler som egentlig er beregnet til rotter, men hamstre kan også lide det, og fordelen er at de ikke kan sortere i det.

Låst