Hvor meget foder?
Hvor meget foder?
Hej alle, jeg har et dværghamster på ca. 7 måneder som jeg ikke helt ved hvor meget jeg skal give af dens foder. jeg giver ham vitakraft's "emotion beauty" hvor der på pakken står 5-7 g om dagen, der lyder som ret lidt. skal jeg give ham mere eller mindre? lige nu giver jeg ham en halv the ske.
Re: Hvor meget foder?
giv ham det han spiser. alle hamster spiser forskellige mænger.
hamster vil ikke "overspise" så de bliver ikke fede af den grund. Så der er ingen fare for at overfodrer.
hamster vil ikke "overspise" så de bliver ikke fede af den grund. Så der er ingen fare for at overfodrer.
Jeg selv plejer bare at fylde skålen helt op, så finder hamsteren selv ud af den rette mængde.
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
-
Jeg fylder også bare skålen op når den er ved at være tom
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Min guldhamster får ca. 15 gram hver dag, og det hele bliver ikke spist.
Fra mig og Zoo
-
jeg fylder skålen op når den er ved at være tom.
når der er burrengøring tømmer jeg den helt
når der er burrengøring tømmer jeg den helt
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.
Jeg fylder halvt op en gang imellem (halvt fordi det bliver ravede ud af skålen når de sortere.)
Calobe's hamsteropdræt
Men han har en utrolig stor skål som han sidder oppe i, skal man virkelig fylde den helt op. Hans foder er ret småt.
Igen, du gør hvad du føler er bedst. Du behøves ikke at fylde skålen helt op.Dreamus1 skrev:Men han har en utrolig stor skål som han sidder oppe i, skal man virkelig fylde den helt op. Hans foder er ret småt.
men vis du gør, så skal du ikke smide resterne ud, for så tager han det bedste, og lade det andet ligge.