Min hamser er kræsen!

Beskrivelse mangler
Låst
Rikke H

Min hamser er kræsen!

Indlæg af Rikke H » 17. nov 2007 00:00

Vores hamster gider ikke spise "foderpillerne" som jo indeholder vitaminer og mineraler, desuden heller ikke kattemad og en del korn. Det er kun sparsomt hvad den gider af de forskellige hamstre blandinger - har prøvet en masse forskellige.

Jeg er jo derfor "bange for" han ikke får de vitaminer og mineraler som han skal :cry:

Derfor fodrer jeg med en masse forskelligt grønt og han får desunden lidt kød og fisk. Han burde få melorme istedet, men jeg synes simpelthen de er så ulækre at jeg ikke kan have dem inden for dørene :?

Burde han supleres med et vitamin og mineral tilskud? Kan I anbefalet noget? Andre ideer til hvordan jeg kan sikre han får det han skal?

Nogle som kan beskrive en god varieret kost, hvor han vil få det han skal uden hamster blanding indkluderet?

Wampi

Indlæg af Wampi » 17. nov 2007 05:12

Jeg sys det er helt normalt at de ikke gider pillerne og kornene.. med hensyn til kattefoder/hundefoder så har jeg haft bedst succes med de hundekiks der er formet i en gul cirkel og lugter af vaniljekranse.. dem er de allesammen vilde med, og der får de deres animalske proteiner fra :)
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Spot

Indlæg af Spot » 17. nov 2007 14:35

har du prøvet 'vitacraft emotion'  ? det er hamsterblanding i sådan nogen skindende grønne proser.. selv min kræsne SPot spiser det hele :P
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 17. nov 2007 15:56

ellers se om de gider det der der hedder "gerri gerbil" :wink:

herhjemme blev der kraftigt sorteret i foderet og jeg er oppe på 5 blandinger jeg prøvede! :shock:  Men nu hvor de får ørkenrotte foder støvsuges hele buret ganske enkelt for mad :lol:  nå ja og så er mine nu ganske glade for både hunde, kattefoder og hundegodbidder..
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst