Foder

Beskrivelse mangler
Låst
Ginger

Foder

Indlæg af Ginger » 12. apr 2008 06:21

Samson har 4 skåle med foder. 1 med marsvinepiller, 1 med fuglefrø deriblandt solsikke, 1 skål med kattemad og 1 med hundemad.

Men er kommet til at tænke på om det egentligt er godt. Om marsvinepillerne er gode nok til hamstere, når det andet blir tilsat. Eller om jeg skal ud og købe en gnaverblanding.

Spot

Indlæg af Spot » 12. apr 2008 08:52

Normalt siger man at kanin/marsvine mad ikke duer til hamstere men tror at det er helt fint når han har mulighed for protein andre steder :D
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Meddie

Indlæg af Meddie » 12. apr 2008 13:38

Jeg vil klart sige at en hamster/rotteblandning er at foretække :wink:
Marsvinepiller er jo grøntpiller med ekstra c-vitamin og ved ikke hvor godt det er kun at give som fuldfoder (ved godt at du nævner du også giver katte og hundemad, men det er jo kun tilskud)
Du skal også passe på med ikke at overfodre med proteiner (katte og hundemad) De bør ikke have adgang til det hele tiden.. :wink:
~ Mvh. Mette og Clean

burrus

Indlæg af burrus » 12. apr 2008 13:52

tjamine har nu altid katte foder - jeg blander det i som en del af deres grundfoder...  :wink:  så det svarer til at de spiser en pille eller tre om dagen :wink:  mine har det fint på det...

marsvinefoder ved jeg ikke lige om ville bruge som basisfoder - heller ikke selvom du blander det andet i... :?  
ville nok hellere køre en hvilken som helst anden gnaverblanding, end lige marsvin... :?  behovene er jo noget anderledes - du ville vel heller aldrig lade dine marsvin leve af hamsterfoder :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 12. apr 2008 16:17

Hvis hamsteren spiser de piller burde de være gode nok når den bare får tilsat protein. :wink:
Problemet er jo tit at de ikke gider have piller. :lol:

Men mine får en hjemmelavet gnaverblandning med alle mulige frø og nødder og tørrede bør og grøntsager osv. :wink:
De elsker det og der er stor variation fra hver blandning jeg laver. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Ginger

Indlæg af Ginger » 13. apr 2008 07:21

Mange tak for jeres svar :D

my heaven

Indlæg af my heaven » 13. apr 2008 09:09

jeg spurgte i dyrhandleren da vi købte de førte hamstere,og de sagde nej, marsvine foder er ikke hamster foder,lige som man ikke kan foder marsvin med hamster foder,så jeg måtte også ud at købe andet mad,desværre
Billede

Ginger

Indlæg af Ginger » 13. apr 2008 09:11

Jeg synes bare ikke man kan sige at fordi marsvin ikke kan spise hamsterfoder, så kan hamstere ikke spise marsvinefoder. Forskellen er jo at marsvin kræver C-vit og det gør hamstere nok ikke. Men giver du marsvin en gnaverblanding som hamstere spiser og tilsætter C-vit, så er det jo fint nok.

my heaven

Indlæg af my heaven » 13. apr 2008 09:16

de snakkede om korn og sådan noget,son ikke er godt for marsvin ,men som hamster skal have
Billede

Låst