nærings indhold?

Beskrivelse mangler
malthesmor

Indlæg af malthesmor » 26. nov 2008 19:08

Tror at hvis hamster skal spise sammenpresset piller skal de starte med dem som små, tror det er meget svært at få dem til at spise dem senere i deres liv, de fleste giver jo deres hamster en lækker blanding hvor der er alt muligt i. :)
Har en løve hoved kanin som hedder oscar, han spiser udelukkende kanin piller, men har også fået dem fra lille :D , selvfølgelig er han desuden stor forbruger af frugt og grønt. :D

burrus

Indlæg af burrus » 26. nov 2008 21:41

Spot skrev:jeg har et par gange købt sammenpressede piller på brogården. Synes bare de virker så kedelige og de er altid de sidste der bliver spist hvis de får valget. Kunne være bange for at hamsteren ikke spiser nok hvis den kun får sådan noget 'kedeligt' noget
det er da klart den vælger dem fra, når der ligger dejlige "usunde" godbider i buret :wink:  
kan den vælge mellem piller og solsikkefrø ved vi fleste hvad de vælger :wink:  men pillerne afholder dem netop fra denne sortering og sikre de får alt hvad de har behov for næringsmæssigt..

Jeg ved der er flere og flere rotteopdrættere som går over på altromin efterhånden for at sikre den rette næring og også fordi der er mindre spild af foder. alt bliver spist i stedet for man smider 20% af foderet ud fordi hamsteren ikke vil spise det :wink:  og hvis den sortere fra, så holder posens næringsindhold jo ikke længere, fordi noge pilles ud...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Anne-Hedvig

Indlæg af Anne-Hedvig » 26. nov 2008 22:37

Synes nå det høres litt trist ut allikevel - å bare leve på piller...!! Har man mange dyr, kan jeg forstå at man ikke ønsker spild. På den annen side vil jeg kanskje tro at næringsstoffene er bedre i naturlig mat enn i 'lab blocks'? For mennesker i hvert fall er riktig mat mer verdifullt ernæringsmessig enn kosttilskudd. Min hamster Caroline spiser alltid ferskfôret først, og lar ferdigblandingen stå til hun er sulten igjen. Tydelig hva hun foretrekker!

burrus

Indlæg af burrus » 27. nov 2008 06:12

Anne-Hedvig skrev:Synes nå det høres litt trist ut allikevel - å bare leve på piller...!! Har man mange dyr, kan jeg forstå at man ikke ønsker spild. På den annen side vil jeg kanskje tro at næringsstoffene er bedre i naturlig mat enn i 'lab blocks'? For mennesker i hvert fall er riktig mat mer verdifullt ernæringsmessig enn kosttilskudd. Min hamster Caroline spiser alltid ferskfôret først, og lar ferdigblandingen stå til hun er sulten igjen. Tydelig hva hun foretrekker!
ja naturligvis vil enhver foretrække den "friske" mad først - o selvom man fodre med "piller" kan man jo stadig suplere med grønt og evt. lidt fersk kød :wink:  

mine hamstere foretrækker da også den dyre kattemad først og støvsuger hele buret for det - for derefter at gå efter græskar kerner og solsikkefrø...
resten røre de ikke før der ikke er andet :?  dvs en kost på kattemad, græskarkerner og solsikkefrø - det kan ikke være næringsmæssigt korrekt :?  derfor overvejer de "piller" - så ved jg i det mindste deres grundkost er i orden - så kan jeg altid forkæle dem ved siden af md en masse andet guf :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst