Katte/hundefoder!

Beskrivelse mangler
Benjamin

Indlæg af Benjamin » 14. maj 2008 16:03

Nu syntes jeg heller ikke at vi skal sammenligne hamstere med os mennesker. :wink:

Hamstere spiser jo mange underlige ting i naturen som vi mennesker nok ikke ville spise som insekter og fugleunger og hvad de nu ellers kan finde. :)

Hamstere spiser bare det de finder velsmagende og er faktisk ret ligaglade med hvad vi mennesker så syntes om det. :)
Mine hamstere får bla. hundetørkost som min hund også får og selvom vi måske syntes det er nogle ulækre ting det indeholder er det faktisk rigtigt sundt. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 14. maj 2008 16:07

Hopiw, nej har jo som sagt også givet udtryk for, at jeg også synes.

Benjamin, ja de spiser med garanti sikkert nogle mærkelige ting i naturen, men ville nu alligevel ikke give min kommende hams katte/hundemad  :wink:

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 14. maj 2008 16:13

Lilly03 skrev:ville nu alligevel ikke give min kommende hams katte/hundemad  :wink:
De skal have animalsk protein. så hvad vil du give den i stede for?

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 14. maj 2008 16:25

Noget jeg ville synes var mere sundt, ex. en frisk regnorm all by nature

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 14. maj 2008 16:27

Jeg ved udemærket godt at et hamster har brug for animalsk protein

Ginger

Indlæg af Ginger » 14. maj 2008 16:37

Lilly03 skrev:Tja nu synes jeg så også at pølser er liidt ulækre, bl.a. fordi du ikke aner hvad der er i  :wink:
Jo, det er da bestemt godt at bruge resterne af dyrene, men hvorfor kunne man så ikke skrive bag på poserne/dåserne hvad for noget kød der er i? Det kunne da (efter min mening) være rart at vide  :)
Mit motto er at uanset hvad der er i mad af "ulækre" ting - er jeg ikke død af det endnu, kan jeg spise det. Bare det i mine øjne ser appetiteligt ud  :lol:

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 14. maj 2008 17:20

Hehe ja godt alle mennesker har forskellige meninger, ellers ville det blive kedeligt i længden  :wink:

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 14. maj 2008 17:31

Altså jeg synes det er lidt klamt hvad det er lavet af. Og har altid synes det. Ville ikke selv spise det. Men tydeligvis elsker dyrene det. Min hams spiser som det aller første sit kattetørfoder. Kan lokke ham lige så meget med kattetørfoder som med solsikker...

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 14. maj 2008 17:43

He he - jeg ville nu også betakke mig ved tanken om at skulle spise kattemad og hundemad  :lol:
Mange hilsner fra Jeanne.

Ginger

Indlæg af Ginger » 14. maj 2008 17:59

Jeg svarer self til dette citat: "Tja nu synes jeg så også at pølser er liidt ulækre, bl.a. fordi du ikke aner hvad der er i"

- jeg er nemlig ikke død af at spise pølser endnu - de smager godt - så er jeg ligeglad hvad det indeholder.

Jeg har også smagt hundemad og kattemad - det smagte ikke så godt - men skulle prøves ;)

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 14. maj 2008 19:20

det var nu Anna R´s indlæg, jeg svarede på  :wink:
AnnaR skrev:Altså jeg synes det er lidt klamt hvad det er lavet af. Og har altid synes det. Ville ikke selv spise det. Men tydeligvis elsker dyrene det. Min hams spiser som det aller første sit kattetørfoder. Kan lokke ham lige så meget med kattetørfoder som med solsikker...
Mange hilsner fra Jeanne.

Ginger

Indlæg af Ginger » 14. maj 2008 19:22

ja det var jo svært at vide :wink:  :lol:

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 14. maj 2008 19:27

Så længe du ikke selv spiser maden, Lilly, så er der jo ingen grund til at bekymre sig om dyrene da det er sundt for dem... altså, min kat fx, den skal jo ha' kattemad, det er klart. Har dog aldrig hørt om kattemad til hamster, men det er nok fordi jeg ikke læser så meget i "Foder og tilskud" ;)
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Rikke H

Indlæg af Rikke H » 14. maj 2008 19:46

Altså en kat flår ikke spiserøret, indvoldene eller benene ud inden den spiser sin mus :-)

Så længe fodret er sammesat næringsmæssigt korrekt, er jeg stor set ligeglad med om kødet er fra indvolde mm. Slagtemåden, transport og hvordan de dyr har levet inden og hvilke forsøg foderproducenten laver, er af større betydning.

Men borset fra det, så har mine katte fået foder som kun er lavet af ting beregnet til menneskeføde.

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 15. maj 2008 13:37

HamsterMiaah: Tjaa, hvis vi siger jeg havde et barn ville jeg jo heller ikke give det fx. flæskesteg, så det sammen gælder vel med dyr?  :wink:
Senest rettet af Lilly03 15. maj 2008 13:37, rettet i alt 1 gang.

Låst