Katte/hunde mad?

Beskrivelse mangler
Låst
Onlogic

Katte/hunde mad?

Indlæg af Onlogic » 12. apr 2009 07:51

Hej jeg synes ikke rigtig lige jeg kan finde svar på mine spørgsmål, så jeg håber i kan hjælpe mig.. :wink:

1) - Er hundemad eller kattemad bedst?
2) - Skal hundemad eller kattemad blandes til hverdagen til hamsteren eller bare en gang om ugen hvor den får det i en skål?
3) - Hvor meget skal den ha'?
4) - Er det tørkost eller vådkost den skal have?

Jeg håber ikke det er svært at forstå.

burrus

Indlæg af burrus » 12. apr 2009 08:15

1) - Er hundemad eller kattemad bedst?
- Kattefoder indeholder mere protein end hundefoderet - amt det meste kattefoder er i mindre kroketter og derfor lettere for hamsteren at få "hul på"... da det gives som protein tilskud, så vil jeg mene at kattefoderet er bedst :wink:

2) - Skal hundemad eller kattemad blandes til hverdagen til hamsteren eller bare en gang om ugen hvor den får det i en skål?
- Det er en af de ting du selv bestemmer og kan gøre som du har lyst :wink:  mine får sammen med det andet foder, mens andre bare giver lidt et par gange om ugen :wink:

- Det afhænger af hvor meget protein der er i det foder du fodrer med :wink: jo mindre protein der er i foderet, jo mere tilskud ska de have :wink:

- til dagligt er det tørkost :wink:  har den en et kæmpe kuld med små unger kan det være en idé at give kattevådkost, men det er ikke en nødvendighed hvis bare der er tørkost og ungerne er af fin størrelse :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Onlogic

Indlæg af Onlogic » 12. apr 2009 08:38

burrus skrev:1) - Er hundemad eller kattemad bedst?
- Kattefoder indeholder mere protein end hundefoderet - amt det meste kattefoder er i mindre kroketter og derfor lettere for hamsteren at få "hul på"... da det gives som protein tilskud, så vil jeg mene at kattefoderet er bedst :wink:

- Det er en af de ting du selv bestemmer og kan gøre som du har lyst :wink:  mine får sammen med det andet foder, mens andre bare giver lidt et par gange om ugen :wink:

- Det afhænger af hvor meget protein der er i det foder du fodrer med :wink: jo mindre protein der er i foderet, jo mere tilskud ska de have :wink:

- til dagligt er det tørkost :wink:  har den en et kæmpe kuld med små unger kan det være en idé at give kattevådkost, men det er ikke en nødvendighed hvis bare der er tørkost og ungerne er af fin størrelse :wink:

Tak  :P

Wampi

Indlæg af Wampi » 14. apr 2009 15:03

tihi ja jeg giver hundekiks i alle slags former og farver til min en gang om ugen får hun et par stykker hvis jeg kan se at de andre er forsvundet.. prøver at finde hendes favoritter og sørge for det er dem hun får..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Onlogic

Indlæg af Onlogic » 14. apr 2009 17:23

Tak Wampi

Låst