Våd foder fryses ???

Beskrivelse mangler
Låst
tesse-stribe

Våd foder fryses ???

Indlæg af tesse-stribe » 8. jun 2009 20:22

Er det muligt at fryse våd foder til killinger, det burde man vel kunne eller...... :?:

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 8. jun 2009 20:27

Jeg kan ikke se der skulle være noget ivejen for at fryse killinge våd foder, det burde ikke forringe det  :wink:

burrus

Indlæg af burrus » 8. jun 2009 20:51

tja jeg ville ikke fryse dåserne! de er rimelig "fyldte" og jeg vil tro dåsen spræger pga. øget tryk pga. is. (vandet fyser jo og volumen øges)

konsistensen kan heller ikke garanteres bagefter, da det ikke er beregnet til at fryse!  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 8. jun 2009 21:27

man kunne jo fryse det i små bæger (små portioner), ville ik fryse dåsen :wink:
Nærings indholdet kan jeg ikke se skulle blive forringet af at det blir frosset.

burrus

Indlæg af burrus » 8. jun 2009 21:32

malthesmor skrev:man kunne jo fryse det i små bæger (små portioner), ville ik fryse dåsen :wink:
Nærings indholdet kan jeg ikke se skulle blive forringet af at det blir frosset.
nej nærringsindholdet tar næppe skade af det - men konsistensen kan jo ændres ved det :wink:  
og optøes det "forkert" kan lugt og smag ændres til en grad så dyrene ikke gider det :wink:  

men man finder vel kun ud af det ved at prøve :lol:

indholdet bær ikke ændre "data" - men konsistens, smag og lugt kan ændres, og hvem ved om de så gider det  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 8. jun 2009 21:36

burrus skrev:
malthesmor skrev:man kunne jo fryse det i små bæger (små portioner), ville ik fryse dåsen :wink:
nej nærringsindholdet tar næppe skade af det - men konsistensen kan jo ændres ved det :wink:  
og optøes det "forkert" kan lugt og smag ændres til en grad så dyrene ikke gider det :wink:  

indholdet bær ikke ændre "data" - men konsistens, smag og lugt kan ændres, og hvem ved om de så gider det  :lol:
Ved du hvad pia det skal vi ikke diskutere mere, jeg laver en test  :wink:
Bruger jo altid våd kattemad til mine drægtige hunner, og dem med unger.

burrus

Indlæg af burrus » 8. jun 2009 21:37

hehe det tænkte jeg nok du ville  :lol:  :lol:  :lol:
Pia B

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 8. jun 2009 21:41

burrus skrev:hehe det tænkte jeg nok du ville  :lol:  :lol:  :lol:
Men lige nu æder Æsel og ungerne det meget hurtigt så kan ikke nå at fryse det inden det evt. skulle tøes op igen  :lol:
Men køber dobbelt imorgen så der er noget at fryse af  :lol:

tesse-stribe

Indlæg af tesse-stribe » 9. jun 2009 15:05

burrus skrev:

Det var også lige det jeg tænkte, at fryse dåsen vil være mega dumt, men ellers tror jeg, at hvis det blir frosset i små portioner og optøes i køleskabet - skulle det vel være ok.
Smag og konsistens vil så være det afgørende for om hamsterne gider spise det....
Malthesmor: Skriv endelig hvad dine hamser synes om frosset/optøet våd foder. :wink:

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 9. jun 2009 17:57

tesse-stribe skrev:
burrus skrev:

Det var også lige det jeg tænkte, at fryse dåsen vil være mega dumt, men ellers tror jeg, at hvis det blir frosset i små portioner og optøes i køleskabet - skulle det vel være ok.
Smag og konsistens vil så være det afgørende for om hamsterne gider spise det....

Skal jeg nok, har idag købt en dåse med kødstykker i gele :wink: , de er vilde med det, men kunne forestille mig at gele blir meget flydende når det har været frossen, men hvad betyder det hvis de vil spise det alligevel.
Men lader det komme anpå en prøve, og så må vi se :D

Låst