Våd foder fryses ???
Våd foder fryses ???
Er det muligt at fryse våd foder til killinger, det burde man vel kunne eller...... 

-
tja jeg ville ikke fryse dåserne! de er rimelig "fyldte" og jeg vil tro dåsen spræger pga. øget tryk pga. is. (vandet fyser jo og volumen øges)
konsistensen kan heller ikke garanteres bagefter, da det ikke er beregnet til at fryse!
konsistensen kan heller ikke garanteres bagefter, da det ikke er beregnet til at fryse!

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
nej nærringsindholdet tar næppe skade af det - men konsistensen kan jo ændres ved detmalthesmor skrev:man kunne jo fryse det i små bæger (små portioner), ville ik fryse dåsen![]()
Nærings indholdet kan jeg ikke se skulle blive forringet af at det blir frosset.

og optøes det "forkert" kan lugt og smag ændres til en grad så dyrene ikke gider det

men man finder vel kun ud af det ved at prøve

indholdet bær ikke ændre "data" - men konsistens, smag og lugt kan ændres, og hvem ved om de så gider det :lol:
Pia B
-
Ved du hvad pia det skal vi ikke diskutere mere, jeg laver en testburrus skrev:nej nærringsindholdet tar næppe skade af det - men konsistensen kan jo ændres ved detmalthesmor skrev:man kunne jo fryse det i små bæger (små portioner), ville ik fryse dåsen![]()
Nærings indholdet kan jeg ikke se skulle blive forringet af at det blir frosset.![]()
og optøes det "forkert" kan lugt og smag ændres til en grad så dyrene ikke gider det![]()
men man finder vel kun ud af det ved at prøve![]()
indholdet bær ikke ændre "data" - men konsistens, smag og lugt kan ændres, og hvem ved om de så gider det :lol:

Bruger jo altid våd kattemad til mine drægtige hunner, og dem med unger.
hehe det tænkte jeg nok du ville :lol: :lol: :lol:
Pia B
-
Det var også lige det jeg tænkte, at fryse dåsen vil være mega dumt, men ellers tror jeg, at hvis det blir frosset i små portioner og optøes i køleskabet - skulle det vel være ok.burrus skrev:nej nærringsindholdet tar næppe skade af det - men konsistensen kan jo ændres ved detmalthesmor skrev:man kunne jo fryse det i små bæger (små portioner), ville ik fryse dåsen![]()
Nærings indholdet kan jeg ikke se skulle blive forringet af at det blir frosset.![]()
og optøes det "forkert" kan lugt og smag ændres til en grad så dyrene ikke gider det![]()
Smag og konsistens vil så være det afgørende for om hamsterne gider spise det....
Malthesmor: Skriv endelig hvad dine hamser synes om frosset/optøet våd foder.

-
tesse-stribe skrev:burrus skrev:nej nærringsindholdet tar næppe skade af det - men konsistensen kan jo ændres ved detmalthesmor skrev:man kunne jo fryse det i små bæger (små portioner), ville ik fryse dåsen![]()
Det var også lige det jeg tænkte, at fryse dåsen vil være mega dumt, men ellers tror jeg, at hvis det blir frosset i små portioner og optøes i køleskabet - skulle det vel være ok.
Smag og konsistens vil så være det afgørende for om hamsterne gider spise det....
Skal jeg nok, har idag købt en dåse med kødstykker i gele

Men lader det komme anpå en prøve, og så må vi se