Melorme pupper?
Melorme pupper?
Jeg har haft melorme i lidt tid, og har set noget jeg synes ligner pupper.
Er det pupper?
Tog 3 af dem jeg synes liger pupper og to andre melorme
Men problemet er at de efter lader meget skrald/ham.
Brugte lidt tid på at fjerne det, men det er da lidt træls.
Skal man fjerne dette, eller er det lige meget?
Hvis det er pupper, og de klækker, kan de så flyve, eller er de bedre kravlere end ormene?
Er det pupper?
Tog 3 af dem jeg synes liger pupper og to andre melorme
Men problemet er at de efter lader meget skrald/ham.
Brugte lidt tid på at fjerne det, men det er da lidt træls.
Skal man fjerne dette, eller er det lige meget?
Hvis det er pupper, og de klækker, kan de så flyve, eller er de bedre kravlere end ormene?
-
det kunne jo være hamskifte
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Jeg læste lige på wikipedia, ved godt det ikke altid er rigtigt men
Altså det er jo når der er lagt æg og de er små larver, men skal jeg fjerne pupperne, og putte dem i en anden bøtte, så når de har lagt æg, bliver de ikke ædt??Beetle state
At first the beetle will be very light yellow in color, before turning black. It should be left and kept alone until it has become totally black, since this indicates that the exoskeleton has hardened and it is no longer at risk of being eaten by other beetles.
Det var ikke rigtigt. Det var for Zophobas mario , som jeg troede var melorme, men det var det ikke. Det var en slags kæmpe melorme.PlayEasy skrev:Jeg læste lige på wikipedia, ved godt det ikke altid er rigtigt menAltså det er jo når der er lagt æg og de er små larver, men skal jeg fjerne pupperne, og putte dem i en anden bøtte, så når de har lagt æg, bliver de ikke ædt??Beetle state
At first the beetle will be very light yellow in color, before turning black. It should be left and kept alone until it has become totally black, since this indicates that the exoskeleton has hardened and it is no longer at risk of being eaten by other beetles.
Fandt det her i stedet
Samt dette billedede der beviser at det jeg fandt var pupperPupa stage
The mealworm remains in its pupal stage from 3 days to around 30 days (dependent on incubation temperature and overwintering). The pupa starts off a creamy white color and changes slowly to brown during its pupation stage.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... rmPupa.jpg
Ja på første billede det er pupper.
Og jo biller kan godt flyve, men de gør det yderst sjældent.
på de sider jeg linkede til i det tidligere emne hvor vi diskuterede melorme der står der det meste du behøver at vide, og på det furum jeg linkede til der stod der om forskellige folks erfaringer og om deres hold af melorme.
der står også tydeligt beskrevet forskellen på kæmpe melorme og almindelige melorme, hvilket jeg også beskrev i mit indlæg, og om at kæmpe melormene er betydeligt sværere at få til at yngle end de almindelige. :D
på de sider jeg linkede til i det tidligere emne hvor vi diskuterede melorme der står der det meste du behøver at vide, og på det furum jeg linkede til der stod der om forskellige folks erfaringer og om deres hold af melorme.
der står også tydeligt beskrevet forskellen på kæmpe melorme og almindelige melorme, hvilket jeg også beskrev i mit indlæg, og om at kæmpe melormene er betydeligt sværere at få til at yngle end de almindelige. :D
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Har læst tråden igennem.Benjamin skrev:Ja på første billede det er pupper.
Skal man have låg på, hvis nu de skulle flyve?
Kun hvis du ikke laver nok lufthuller.PlayEasy skrev:Men med låg, vil der så ikke komme for stor luftfugtighed?Benjamin skrev:tja et låg er jo en sikkerhed, men som sagt så flyver de næsten aldrig og jeg har aldrig set mine gøre det.
Men jeg ved at de stadig gerne skulle kunne.
Det har jeg læst
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
-
Jeg ville nu ikke putte låg på. Min mors melorme går med låg og der er bare så vådt når man åbner låget. De har en masse luft huller og lidt æbel at drikke af og det er virkelig ad (godt de bliver spist i løbet af en uge ) og så lugter det heller ikke godt..Benjamin skrev:Kun hvis du ikke laver nok lufthuller.PlayEasy skrev:Men med låg, vil der så ikke komme for stor luftfugtighed?Benjamin skrev:tja et låg er jo en sikkerhed, men som sagt så flyver de næsten aldrig og jeg har aldrig set mine gøre det.
Men jeg ved at de stadig gerne skulle kunne.
Det har jeg læst
Mine melorme går uden låg og de hverken lugter eller har det "vådt". De har også æbel eller salat, så den eneste forskel er låget
Hvis du vil undgå de trælse ham, kan de bremses med havregryn i bunden, da hammen bare vil ligge sig der nede i og melorme oven på. Og så skal de jo også havde havregryn eller lign. at spise
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk
De har altid haft havregrynBittéHamstereN skrev:Jeg ville nu ikke putte låg på. Min mors melorme går med låg og der er bare så vådt når man åbner låget. De har en masse luft huller og lidt æbel at drikke af og det er virkelig ad (godt de bliver spist i løbet af en uge ) og så lugter det heller ikke godt..Benjamin skrev:Kun hvis du ikke laver nok lufthuller.PlayEasy skrev: Men med låg, vil der så ikke komme for stor luftfugtighed?
Det har jeg læst
Mine melorme går uden låg og de hverken lugter eller har det "vådt". De har også æbel eller salat, så den eneste forskel er låget
Hvis du vil undgå de trælse ham, kan de bremses med havregryn i bunden, da hammen bare vil ligge sig der nede i og melorme oven på. Og så skal de jo også havde havregryn eller lign. at spise