Hej Har en dejlig dværghamster på 1 1/2 måned. Jeg har købt hamster crispy foder til ham, fra lux shoppen. Men jeg er bange for at han bliver for tyk, da der jo er hvede, johannesbrød og solsikkekerner i. Han sorterer også meget.
Så jeg overvejer at prøve de der kugler fra Vitakraft, og så give tilskud af de ''fede'' ting, proteiner, frugt/grønt osv.. men er der nogen af jer der har erfaring med det? Altså det foder fra vitakraft jeg nævner
Jeg vil spørge dyrhandleren hvad man kan give i form af proteiner, han vil ikke rigtig spise hundefoder. Ingen melorme eller insekter!
Hamsterfoder?
animalsk protein gives via kødprodukter af forskellige slags..
f.eks. det smme kød som du selv bruger til maden...
oksekød, kalve/svinekød, kylling, kalkun...
husk der behøves ikke særlig meget da hamster ikke er særlig stor...
her får hun et lille stykke kød nok 2 gange om måneden når vi selv spiser det.. så skærer jeg bare et lille stykke af inden vi spiser efter tilberedning...
de kan også få kødet råt blot bør det ikke ligge for længe i buret...
eller køb hundekiks... de billige fra supermarkederne til ca. 20 kr varer enormt længe da hamster kun bider små stykker af en enkelt så den varer rigtig længe ad gangen...
har oplevet hamstere der selv valgte sundt fremfor usundt i deres mad... prøv at kigge efter hvad der er tilbage når du skifter buret af ting.. kig efter et forråd og se hvad der er "gemmeværdigt" for det er det hamsteren betragter som noget guf og det der får lov at ligge er det som den da godt kan spise hvis der ikke er andet...
f.eks. det smme kød som du selv bruger til maden...
oksekød, kalve/svinekød, kylling, kalkun...
husk der behøves ikke særlig meget da hamster ikke er særlig stor...
her får hun et lille stykke kød nok 2 gange om måneden når vi selv spiser det.. så skærer jeg bare et lille stykke af inden vi spiser efter tilberedning...
de kan også få kødet råt blot bør det ikke ligge for længe i buret...
eller køb hundekiks... de billige fra supermarkederne til ca. 20 kr varer enormt længe da hamster kun bider små stykker af en enkelt så den varer rigtig længe ad gangen...
har oplevet hamstere der selv valgte sundt fremfor usundt i deres mad... prøv at kigge efter hvad der er tilbage når du skifter buret af ting.. kig efter et forråd og se hvad der er "gemmeværdigt" for det er det hamsteren betragter som noget guf og det der får lov at ligge er det som den da godt kan spise hvis der ikke er andet...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11