Grundfoder.

Beskrivelse mangler
Låst
Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Grundfoder.

Indlæg af Marie » 3. jun 2011 15:54

Hvilket grundfoder bør en hamster få? Jeg er helt grøn i det her med hamster, og har heller ikke fået en endnu, men går med tankerne på det.
Såfrem jeg beslutter at skulle have en er jeg kommet frem til et sted at købe mit bur, og tænker at det måske er det lettelse også at købe foderet med der også? Så frem der selvfølgelig er noget der dur.

Jeg linker lige til deres liste af hamsterfoder http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/gnav ... ster_foder og vil så hører om nogen kender de forskellige produkter og kan anbefale, eller fraråde noget af det?


Men jeg modtager skam også gerne tips om andre steder hvor der måske er bedre og billigere.
Men jeg tænker om det er lidt som med marsvin hvor man skal være opmærksom på at de får nok af et eller andet vitamin eller lign? (som jo i marsvins tilfælde er c-vitamin)

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 3. jun 2011 18:32

med hamstere skal man sørge for de får animalsk protein...

da der desværre ikke rigtig findes så mange blandinger af hamstermad i butikkerne med dette bør de få det som tilskud i form af kød, æg, fisk...

det kan f.eks. gives igennem godbidder i form af hundekiks, eller kattetørfoder...

nogen giver også lidt kattevådfoder en gang om ugen...

der findes så vidt jeg husker 1 eller 2 slags hvor de skriver på posen der skulle være rejer i... men om det rent faktisk er tilfældet og om der er lagt nok til at dække deres behov ved jeg ikke...

herhjemme køber vi den store mixpose fra supermarkederne der også indeholder korn til mus osv. og så får hamsteren suppleret med forskelligt slags kød osv fra vores egen mad så hun er dækket ind med animalsk protein...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 3. jun 2011 19:13

Super tak for svaret.

Nu med hundekiks, hvad er det så? Vi har også en hund og derfor et lager at forskelligt hundemad. Jeg tænker om sådan en "pille" af de der Hills foder ville kunne gå? Det er det vi pt fodere vores hund med.

Også en anden ting....Kan man give dem en regnorm en gang i mellem? Hvis man nu lige falder over en saftig en under havearbejdet.  :wink:

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 4. jun 2011 11:26

pas på med kryb fra haven da der kan være bakterier på som gør hamster syg da de jo ikke længere er vant til naturens baktusser...

kender ikke lige det mærke af hundefoder men kig om der er animalsk protein i og hvis der er det så prøv ad om hamster vil spise en...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 4. jun 2011 13:34

Wampi skrev:pas på med kryb fra haven da der kan være bakterier på som gør hamster syg da de jo ikke længere er vant til naturens baktusser...

kender ikke lige det mærke af hundefoder men kig om der er animalsk protein i og hvis der er det så prøv ad om hamster vil spise en...
Der er animalsk protein i foderet jeg nævnte. Jeg tror der er animalsk protein i det meste hundefoder. Så jeg prøver når jeg får hamsteren.  :wink:

Tak for svaret. Også om det med ormene, det lyder meget logisk.

Låst