Hø...

Beskrivelse mangler
Låst
Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Hø...

Indlæg af Marie » 5. jun 2011 11:40

Jeg er jo ny i alt det med hamstere, og har så mange spørgsmål.

Jeg har hørt noget om at hø ikke er godt til hamstere fordi det kan prikke hul i deres kindposer? Det lyder ikke rart.  :?  


Jeg har også hørt at hamstervat ikke er godt for dem? Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor? Og hvorfor det i det hele taget findes/kan købes hvis det egentlig ikke egner sig til hamstere?

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 5. jun 2011 11:54

Hø er simpelt hen for stift for hamsterne.

Hamstervat er ikke egnet til hamstere da det indeholder fibre som er for stærke til at bilve revet over nemt. Disse fibre kan vikle sig rundt om hamsterens ben mm. og gøre skade.
Det sælges stadig fordi mange dyrehandlere ikke tænker på dyrens bedste men på fortjæneste. Så hvis de kan lave lidt ekstra penge på at have det så sælger de det stadig.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 5. jun 2011 12:13

Tak for svaret. Så ingen hø og hamstervat til min kommende hamster.  :wink:
Er blevet anbefales at bruge strimlet wc papir eller køkkenrulle i stedet for vattet.  :D

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 5. jun 2011 12:16

Jeps det fungerer fint. Det bruger vi også til vores og de elsker at lave reder med det.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 5. jun 2011 12:18

Kim skrev:Jeps det fungerer fint. Det bruger vi også til vores og de elsker at lave reder med det.
Det lyder godt.  :thumb:  Det er helt sikkert også en langt billigere løsning end vattet.

Trunte
Indlæg: 205
Tilmeldt: 13. jan 2009 19:54

Indlæg af Trunte » 5. jun 2011 15:03

Jeg elsker hver gang jeg har gjort bure rene,
at sidde og kigge på dem, for de fiser frem og
tilbage, med toiletpapir i deres kindposer og
munden, for der skal jo bygges ny rede.  :D

Du kan også bruge tomme toiletruller i buret,
som den så kan gemme sig i.  :)
Mvh. Lene

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 5. jun 2011 16:20

Trunte skrev:Jeg elsker hver gang jeg har gjort bure rene,
at sidde og kigge på dem, for de fiser frem og
tilbage, med toiletpapir i deres kindposer og
munden, for der skal jo bygges ny rede.  :D

Du kan også bruge tomme toiletruller i buret,
som den så kan gemme sig i.  :)
Gratis rør.  :D  Smart. Jeg havde faktisk tænkt på at sådan nogle tomme paprør måtte være lige sagen.

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 5. jun 2011 17:52

Det er ikke alt hø, der er stift. Problemet opstår, hvis hamsteren stopper en masse stift hø ind i kindposen.

men der er måske ikke nogen grund til at løbe risikoen  :)

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 7. jun 2011 09:43

Alle slags papkasser og rør af pap der ikke er overmalet med alt muligt er for vores lykken at få...

en god måde at tjekke om kassen/røret kan bruges er at fugte fingrene lidt med vand.. hvis farven smitter af på fingrene når man rører bør man ikke bruge det da hamsteren jo har det lidt i munden hvis den bider i det og så får de jo noget af farven som ikke altid er lige sundt for dem...

Hvis du har været i Kvickly (har ikke set dem andre steder) så har de sådan en STOR pakke med micropopcorn i rød farve.. den æske bliver pt. brugt af vores hamster som en snigermåde at komme fra reden af og over til hjulet, vaskehjørnet eller vandflasken... ser rigtig sjovt ud når hun tror hun er sniger og lister sig igennem den og titter forsigtigt ud i en af hullerne vi har lavet i den...

havde overvejet Pringlesrørene som rør men da der er lagt en form for metal indvendigt for at de bedre kan holde sig tør jeg ikke da jeg er nervøs for om det kan blive skarpt hvis hun bider det i stykker...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 7. jun 2011 09:53

Tak for tippene.  :wink:  Dem vil jeg huske.

Låst