Forkert foder!!!i;

Beskrivelse mangler
Låst
Sofie711

Forkert foder!!!i;

Indlæg af Sofie711 » 16. jun 2011 15:23

hej.
Jeg kom til at give min hamster forkert mad. Han er en dværghamster, kom til at give ham mad til en Guldhamster.
Kan han tage skade?i; - Han er godt nok blevet lidt tyk over højre øje, som jeg også har skrevet om i 'Sundhed / helbred'.
Han har nok fået det forkerte foder i 1-2 uger. men da jeg opdagede købte jeg hurtigt det han plejede at få.
Håber på din hjælp. :!:

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 16. jun 2011 17:09

Umiddelbart ville jeg ikke mene at han kan tage skade af det. Der er ikke så stor forskel i maden. Vi har lavet samme fejl og da vi opdagede det blandede vi det bare op med noget af deres normale fodder.
Og vi rendte ikke ind i problemer pga. det.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Sofie711

Indlæg af Sofie711 » 17. jun 2011 06:03

Okay, mange tak.
- Men, jeg har guldhamster-fodret til at stå. Jeg ved ikke om jeg skal smide det ud eller hvad jeg skal ..

malthesmor
Indlæg: 1762
Tilmeldt: 16. sep 2008 20:36

Indlæg af malthesmor » 17. jun 2011 07:43

Syntes du skal bruge guldhamster fodret, og så kan du jo evt. købe foder til dværge når du har brugt det.
Guldhamster og dværge spiser samme foder hos mig, og det skader ikke, forskellen på fodret vil jeg mene er størrelsen på fodret  :D

Magnus08

Indlæg af Magnus08 » 17. jun 2011 08:23

Jeg ville blande de to sammen, så kommer der ikke så mange skift.

Sofie711

Indlæg af Sofie711 » 17. jun 2011 13:23

Ja, størrelsesforseskellen er stor.
Men jeg tror at jeg smider guldhamster-fodret ud, da Gnaske ikke rigtigt vil spise det -.-'

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 18. jun 2011 09:40

Jeg kan ikke lige se hvad forskellen er på foder til guldhamster og dværghamster.

Mine får det samme.
Jeg har indimellem varieret det lidt, da guldhamsterne kan have svært ved at spise de helt små korn (raps og hirse) og dværghamsterne ikke rigtigt rørte græskar-kernerne.

Men dværghamstere kan sagtens gnave i store ting - alle mine får altromin-piller nu, som er store firkantede piller af presset korn. Det ser ud som om de "kratter" små bidder af med tænderne.

Sofie711

Indlæg af Sofie711 » 19. jun 2011 06:18

Hej Lykke.
Jaja, men Gnaske vil ikke rigtig gnave i det ... så derfor tror jeg at jeg smider det ud ...

Låst