Hvilket foder fodre i med ?

Beskrivelse mangler
Lisette

Hvilket foder fodre i med ?

Indlæg af Lisette » 23. jul 2011 13:52

Hvilket foder fodre i med, hvor meget og hvor tit?
Bliver der givet guf engang imellem, hvis ja så hvilken?  :)

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Indlæg af Laeborg » 23. jul 2011 13:56

Vores grundfoder er Hamster Crispy, og så bruger vi fx. hundekiks og vitamin drops som godbider. Solsikkefrø og ærte/majsflager går også an :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Rasmine
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13. jun 2011 19:55

Indlæg af Rasmine » 23. jul 2011 14:24

Vi bruger også Hamster Crispy, og har så melorme og Crocks med banan som tilskud og godbid.

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 23. jul 2011 17:57

Jeg bruger altromin til grundfoder og så sjæler jeg i ny og næ en mandel eller tørret banan fra slikskålen om fredagen.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Indlæg af Thitte » 23. jul 2011 18:36

Som grundfoder bruger jeg Multifit til Malthe, og så får han lidt for mange godbidder  :oops: Tyksak. Han elsker pinjekerner og solsikkefrø.

Dog får han også salat hver aften - heriblandt er rucolasalat og broccoli en sikker vinder  :wink:
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Eva-trold
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. mar 2011 14:09

Indlæg af Eva-trold » 24. jul 2011 18:23

Vidste ikke at hamstere kunne tåle salat? Eller er det bare dværgene der ikke kan det? Sidst jeg prøvede at give min dværg salat, fik den meget tynd mave :?
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Lisette

Indlæg af Lisette » 24. jul 2011 18:34

Hvor meget salat giver du når du giver din dværg?
Salat indeholder ligesom agurk meget vand og jeg tænker at hvis den får for meget kan det nok give lind eller dårlig mave... :roll: især iceberg salat indeholder meget vand...Mon det kan være det??  :roll:

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Indlæg af Thitte » 24. jul 2011 19:24

Har aldrig oplevet, at mine hamstre fik dårlig mave eller på nogen måde anden opførsel pga. salat. Har gjort det med både dværge og guld.
Bid dig mærke i, at når jeg siger salat, mener jeg ikke kun salatsalat, også agurk, broccoli, spirer, osv  :D
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 24. jul 2011 19:40

Det er kun i store mængder at grønt kan give tynd mave - og store vil sige store ift. hvad den er vant til. Det er ændringen der er problemet.

Men vær opmærksom på at almindelig salat (hovedsalat, iceberg) ikke indeholder ret meget næring, så der er mange andre grønsager som er bedre at give  :)

mette
Indlæg: 46
Tilmeldt: 12. nov 2010 16:35

Indlæg af mette » 29. jul 2011 22:54

Min får Hamster Complete blandet med Vitakraft Emotion Beauty til dværghamster. Ville skifte fra Vitakraft til Complete, men den er ikke så vild med det nye foder, så i øjeblikket blander jeg det, så jeg er sikker på den spiser noget.
Og så får den solsikkekerner og frugt/grønt. Den har aldrig fået dårlig mave, selvom den kan spise relativt meget frugt.

SussiB
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. aug 2011 14:05

Indlæg af SussiB » 5. aug 2011 20:23

Jeg er ret ny hamsterejer og lige nu får de en blanding fra dyrehandleren.. vil dog kigge efter noget bedre som grundfoder

Med hensyn til grønt har jeg prøvet alt muligt for at finde ud af hvad de kan li. De er glade for salat, agurk, gulerødder, peberfrugt, majskolbe, champignon, mælkebøtter... deres absolutte livret er blomkål.. kan dårligt få lov at lægge det ind i buret før de spiser af det. Giver dem dog ikke ret meget af det, da jeg ved hvad store mængder gør ved menneskemaver.

De kan godt li frugt og det får de indimellem som en godbid. Jordbær, nektarin, honningmelon, vandmelon og den slags.

Indimellem får de en jordnød i skal.. knækker den midt over så de stadig skal gnave nødden ud.. lidt udfordring og så har de godt af at bruge deres tænder.. har jeg hørt

en sjælden gang får de et lille stykke knækbrød med lavt indhold af fedt og sukker.

Jeg har 4 hamstre og de har alle deres egne favoritter..

ZenZen
Indlæg: 551
Tilmeldt: 19. apr 2008 16:23

Indlæg af ZenZen » 6. aug 2011 11:33

Herhjemme bruger vi Vitakraft kugler som tørfoder. Han får så lidt diverse grønt gennem dagen.

Blad fra blomkål, selve blomkål, broccoli, græs, mælkebøtte, gulerod, melorme, jordnødder osv.

Lidt af hvert får han. :D

AnetteDamgaard
Indlæg: 98
Tilmeldt: 24. aug 2009 15:24

Indlæg af AnetteDamgaard » 9. aug 2011 12:08

Giver min og mins kæreste fire hamstre Hamsterblanding fra Bonnie, en 5 kg pose med blandingsfoder :D Rigtig godt foder.  :)

Giver dem agurkskiver og æbleskiver som godbidder, sommetider kattepiller :D
Alle dyr er guds skabninger! ;) Hilsen Buddy, Puch, Sugar, Diablo & Gizmo <3

Maiken
Indlæg: 56
Tilmeldt: 31. maj 2012 09:13

Indlæg af Maiken » 8. jul 2012 20:18

Som grundfoder bruger jeg multifit. Ellers får han solsikkekerner som godbidder samt noget fra Versele-Laga der hedder Hamster complete, det skulle indeholde meget protein, men når jeg ser på bagsiden, så står der 19,5 % crude protein, er det ikke for lidt?
Jeg overvejer at hugge lidt kattemad fra min mor, så han kunne få lidt protein den vej, men hvor tit skal man give ham det? og hvor meget? :D

Men ellers er han vild med æble, lidt fersken (som han mest slikker på) og gulerødder  :D

Minismor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20. maj 2012 20:48

Indlæg af Minismor » 8. jul 2012 21:18

Jeg giver min dværg hamster complete som grundfoder :)
//Freja.

Låst