Hvor ofte kan jeg give levende melorme til mine 2 dværghamstere? Er det nok som proteinkilde eller skal der gives andet også for de er meget kræsne Melormene er dog et stort hit
Hvor ofte bør der gives frugt og grønt uden de får dårlig mave af det?
Et lille sidste spørgsmål: de vil meget gerne have solsikkekerne som guf, men hvor mange må de få hver dag? Der er også lidt i deres foder
Melorme og frugt? Hjælp tak :)
Melorme og frugt? Hjælp tak :)
Hamserne: Kaos & My
Chinchillaen Diesel
2 Afrikanske dværgsyvsovere
Chinchillaen Diesel
2 Afrikanske dværgsyvsovere
Hvis der er solsikkekerner i dit foder skal du ikke give mange.
Jeg giver mine kød 1 gang om ugen. Melorme er fint, jeg har ikke lyst til at røre ved levene orme og giver mine nogle hundestænger med 96% kød i.
De får bare et lille stykke frugt/grønt ca. hver anden dag.
Håber det var svar nok
Jeg giver mine kød 1 gang om ugen. Melorme er fint, jeg har ikke lyst til at røre ved levene orme og giver mine nogle hundestænger med 96% kød i.
De får bare et lille stykke frugt/grønt ca. hver anden dag.
Håber det var svar nok
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220
Medlemsnummer 220
-
Min gider heller ikke hverken hundekiks, oksekød eller tørfoder til katte. Men tørrede melorme derimod, der skal man gooodt nok være hurtig til at fjerne fingrene for at de ikke ryger med Det kan jeg varmt anbefale.Chille skrev:Tak for svaret
Det vil vel ikke gøre noget at give melorme flere gange om ugen? De er helt vilde med dem 8-)
De gider slet ikke røre andet, hverken til kat eller hund :?
Hvad frugt og grønt angår, så vil jeg også sige ca. hver anden dag. Jeg har prøvet mig frem med min for at finde ud af hvad han helst vil have, og han kan faktisk lide rigtig mange forskellige frugter og grøntsager. Men start blidt op med en lille smule, og gerne noget af det mere grove for ikke at ødelægge deres små maver.
Held og lykke herfra
Lykkelig ejer af hygge-hybriderne Peanut & Snif
-
Udover deres grundfoder får mine guldhamstere 1-2 melorme om dagen, derudover Whiskas vådfoder til killinger 1 gang om ugen (kan købes i en æske med små breve) og 2 hundekiks om ugen. Derudover får de et lille stykke frugt eller grønt hver aften, som jeg fjerner næste morgen, hvis det ikke er spist. Jeg giver altid katte vådfoderet aften inden burskifte, så jeg undgå, at eventuelle rester ligger gemt et sted.
De er alle blevet over 2 år og deres pels er meget fin. MEN du må selvfølgelig ikke bare pludselig ændre deres kost, det skal foregå som en meget langsom optrapning.
De er alle blevet over 2 år og deres pels er meget fin. MEN du må selvfølgelig ikke bare pludselig ændre deres kost, det skal foregå som en meget langsom optrapning.