Vi har lige læst at man kan give hamster noget hundemad, men vil godt lige vide hvad for en mærke af dem skal vi give til hamster. For der er jo mange varianter af hundemad især kød og hvad skal de helst spise? og skal de blandes eller hver for sig? tænker specielt på foder og hundemad. men hvordan skal vi forholde sig med det af hensyn til disse mad? og hvor mange om ugen må de spise det ? hvor meget fodre få de i den skåle ? har læst der står skal have 15 gram hvilket jeg synes den er for lidt da de spise når de sulten skal man give igen ? Må hamster få rejer ?
Med venlig hilsen
Chajep
Hvad er bedst fodre til Hamster ?
Hvad er bedst fodre til Hamster ?
Senest rettet af Chajep 6. jan 2012 22:14, rettet i alt 1 gang.
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage
-
Jeg har aldrig givet mine hundemad i form af vådfoder. Mine får ca. 2 stk. hundekiks af god kvalitet om ugen, dem holder de meget af at gnave i.
Derudover får mine hamstere katte vådfoder af mærket Whiskas 1-2 gang om ugen. Jeg køber en boks med ca. 12 små poser med forskelligt indhold, mængden jeg giver er ca. 1-2 spiseskefulde til hver hamster, jeg giver det altid om aftenen i en seperat skål, og det der ikke er spist næste morgen bliver smidt ud, da det har begrænset holdbarhed.
Derudover foder jeg med friske melorme 3 gange om ugen.
Alt dette er selvfølgelig udover deres almindelige hamster grundfoder.
Derudover får mine hamstere katte vådfoder af mærket Whiskas 1-2 gang om ugen. Jeg køber en boks med ca. 12 små poser med forskelligt indhold, mængden jeg giver er ca. 1-2 spiseskefulde til hver hamster, jeg giver det altid om aftenen i en seperat skål, og det der ikke er spist næste morgen bliver smidt ud, da det har begrænset holdbarhed.
Ok lyder godt med svaret og tak for oplysningen og så kan vi jo prøve gå videre med det som du har beskrevet.susanne Nielsen skrev:Jeg har aldrig givet mine hundemad i form af vådfoder. Mine får ca. 2 stk. hundekiks af god kvalitet om ugen, dem holder de meget af at gnave i.
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage