Hø ruller, Drops og Kalksten ...
Hø ruller, Drops og Kalksten ...
Jeg har fået en pakke uåbnet høruller af en bekendt, hvis kanin ikke vil spise dem, men jeg er lidt i tvivl om Frej må få det ?
Han er en Dværghamster, og spiser lidt af hvert efterhånden, men hø har jeg altså ikke prøvet endnu ...
(Jeg har læst/hørt at der er noget der kan stikke hul på kindposerne, men er det Halm- som jo er noget kraftigere?)
Hvad med de der Drops man kan købe i diverse supermarkeder ?
Skovbær, Grøntsager, Yoghurt osv ? Må Dværgene få det ?
Synes det er vanskeligt at bestemme ud fra billederne og beskrivelserne på æskerne, de er ikke ligefrem vildt informative ...
Sidste spørgsmål - Ihvertfal for dennegang :b
Man ka få nogle kalksten, må de få dem ? Har de behov for dem ? Jeg vil ikke give ham for meget gnams, hvis han kun bruger det mod kedsomhed, og dermed bliver en bette tyk en - Jeg er rigelig tyk for os begge :b
Nåårh nej, jeg har et mere ..
Æblegrene, sådan nogle har jeg læst at han gerne må gå, men kan jeg på en eller anden måde gøre det lidt kreativt ? Jeg vil gerne aktivere ham lidt mere, men i og med at det nederste af buret er plastik, og tremmerne først kommer længere oppe, så kan han jo ikke klatre i dem - Så hvad så ?
Nå, 20 spørgsmål til professoren, ka du klare udfordringen ? :b
Han er en Dværghamster, og spiser lidt af hvert efterhånden, men hø har jeg altså ikke prøvet endnu ...
(Jeg har læst/hørt at der er noget der kan stikke hul på kindposerne, men er det Halm- som jo er noget kraftigere?)
Hvad med de der Drops man kan købe i diverse supermarkeder ?
Skovbær, Grøntsager, Yoghurt osv ? Må Dværgene få det ?
Synes det er vanskeligt at bestemme ud fra billederne og beskrivelserne på æskerne, de er ikke ligefrem vildt informative ...
Sidste spørgsmål - Ihvertfal for dennegang :b
Man ka få nogle kalksten, må de få dem ? Har de behov for dem ? Jeg vil ikke give ham for meget gnams, hvis han kun bruger det mod kedsomhed, og dermed bliver en bette tyk en - Jeg er rigelig tyk for os begge :b
Nåårh nej, jeg har et mere ..
Æblegrene, sådan nogle har jeg læst at han gerne må gå, men kan jeg på en eller anden måde gøre det lidt kreativt ? Jeg vil gerne aktivere ham lidt mere, men i og med at det nederste af buret er plastik, og tremmerne først kommer længere oppe, så kan han jo ikke klatre i dem - Så hvad så ?
Nå, 20 spørgsmål til professoren, ka du klare udfordringen ? :b
-
Jeg skal prøve at svare:
Spørgsmål 1:
Der er forskellige meninger om hø, nogen har været uheldig med det, hvor hamsteren har fået et stå i numsen eller punkterede kindposerne, mens andre aldrig har oplevet nogle af delene. Så det er op til en selv om man vil bruge det. Det er ikke sådan at de vil mangle det.
Spørgsmål 2:
Jeg har aldrig hørt de ikke må få det, men som jeg har læst det er det en snack som de ikke må få for meget af.
Spørgsmål 3:
En hamster behøver ikke kalksten, som kaniner og marsvin.
Spørgsmål 4:
Ja, de må gerne bruge usprøjtede frugt grene. Du kan ligge den/dem i bunden, som han kan kravle rundt på, eller sætte grene fast i toppen og laver en slags bro ned til bunden af buret.
Jeg ved ikke om jeg klarede udfordringen. Hehe.. men prøvede :lol:
Spørgsmål 1:
Der er forskellige meninger om hø, nogen har været uheldig med det, hvor hamsteren har fået et stå i numsen eller punkterede kindposerne, mens andre aldrig har oplevet nogle af delene. Så det er op til en selv om man vil bruge det. Det er ikke sådan at de vil mangle det.
Spørgsmål 2:
Jeg har aldrig hørt de ikke må få det, men som jeg har læst det er det en snack som de ikke må få for meget af.
Spørgsmål 3:
Spørgsmål 4:
Ja, de må gerne bruge usprøjtede frugt grene. Du kan ligge den/dem i bunden, som han kan kravle rundt på, eller sætte grene fast i toppen og laver en slags bro ned til bunden af buret.
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Jeg vil sige du klarede den til et 12-tal :bmosegaardmortensen89 skrev:Jeg skal prøve at svare:
Spørgsmål 1:
Spørgsmål 2:
Spørgsmål 3:
Spørgsmål 4:
- Jeg prøver at gi ham en smule af rullen, så må jeg se hvad der sker .. Kalksten gider jeg ikk så, og Drops ka være fredags slik :b
Grene henter jeg lii ude i haven, og ser om han er interesseret i dem :b
Eii, nogen gange ku jeg godt bruge et MEGET større bur til ham :b
-
-
Ej, hvor sjovt. Jeg troede at de skulle have det, nu har jeg lært noget nyt i dag :DSkonning skrev:Nu er jeg stadig ny med hamstere, men ved dog at dyr med ordenligt foder ikke behøver salt/kalk/mineral sten..
Bar' lige for at slå fast at marsvin og kaniner heller ikke behøver det
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Kaniner kan hurtigt få for meget kalk = kalkforgiftning - så nej, de skal bestemt ikke have kalksten.mosegaardmortensen89 skrev:Ej, hvor sjovt. Jeg troede at de skulle have det, nu har jeg lært noget nyt i dag :DSkonning skrev:Nu er jeg stadig ny med hamstere, men ved dog at dyr med ordenligt foder ikke behøver salt/kalk/mineral sten..
Bar' lige for at slå fast at marsvin og kaniner heller ikke behøver det
Det er total unødvendigt for de fleste dyr, hvis bare man har et ordentligt foder.
fantastisk
Fantastisk at læse disse indlæg igennem, jeg gik netop med tanker omkring hamstere og hø, fedt at læse igennem :D
-
Re: fantastisk
Fedt du læser igennem, og godt at svarene og spørgsmålene kan bruges :DVon Bling skrev:Fantastisk at læse disse indlæg igennem, jeg gik netop med tanker omkring hamstere og hø, fedt at læse igennem :D
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
-