Altromin og Verseles laga 'Rat & Mouse
Altromin og Verseles laga 'Rat & Mouse
Jeg er ved at finde ud af hvilket komplet mad vil være billigst for mine Hamstere! jeg har prøvet Altromin, det kan de GODT li' og forleden dag købte jeg en pose af Verseles Laga 'Rat & Mouse'
De to produkter ligner hinanden meget, men jeg har fået at vide at de er 2 forskellig produkter. Er der noget som har erfaring med de 2 komplet mad præparater, og hvad er det bedste & billigst? Jeg har PT 31 hamstere, så der går en del penge til foder hvert måned, og jeg har lagt mærke til der er altid noget de sortere fra, og for mig det er lige ved at smide penge væk. Når man har så mange hamstere i ALLE aldre, og nogen drægtige, ja, er der nogen som har et bud på hvad de kan ALLESAMMEN SPISE som grundfoder. Self. giver jeg dem frugter og grønt x 2 ugentlig.
MVH HAMSTERHEAVEN :?
De to produkter ligner hinanden meget, men jeg har fået at vide at de er 2 forskellig produkter. Er der noget som har erfaring med de 2 komplet mad præparater, og hvad er det bedste & billigst? Jeg har PT 31 hamstere, så der går en del penge til foder hvert måned, og jeg har lagt mærke til der er altid noget de sortere fra, og for mig det er lige ved at smide penge væk. Når man har så mange hamstere i ALLE aldre, og nogen drægtige, ja, er der nogen som har et bud på hvad de kan ALLESAMMEN SPISE som grundfoder. Self. giver jeg dem frugter og grønt x 2 ugentlig.
MVH HAMSTERHEAVEN :?
sandi : all good things comes to those who wait....
Tak for dit svar! Ja, det skulle man mene at de har åbne poser som man kan se på, men desværre her i område er der kun DLG Danish Agro som gør det, men de sælger hverken Verseles laga rat og Mouse, ej heller altromin. Men jeg tilfædigvis har noget Altromin stykker der kom med min lille winter white hamster, Buller, da jeg købte ham. Han kune virklig lide det, så ja, jeg tror der bliver som du siger, finde det biligste af det to! Tak for rådet!
MVH HAMSTERHEAVEN :)
MVH HAMSTERHEAVEN :)
-
-
Det kan være en god idé at tale med den lokale dyrehandel. Den ene butik her i byen er rigtig god til at bestille hjem, hvis der er noget man ønsker. Også selvom det ikke er kæmpeportioner.
Prøv at spørge, hvad de skal have for en stor pose Altromin? (hav gerne nogle priser du har set på nettet med til sammenligning. Hvis du har 31 hamstere er det et godt for dyrehandleren at have dig som kunde :D
Jeg kører som regel til København og køber hos Brogården. Du kunne jo eventuelt tale med Desiree, hun bor jo også "dernedeaf"
Prøv at spørge, hvad de skal have for en stor pose Altromin? (hav gerne nogle priser du har set på nettet med til sammenligning. Hvis du har 31 hamstere er det et godt for dyrehandleren at have dig som kunde :D
Jeg kører som regel til København og køber hos Brogården. Du kunne jo eventuelt tale med Desiree, hun bor jo også "dernedeaf"
Jeg bruger Altromin til rotter/mus 1314 Fortified (dvs. til avlsbrug - så er der mere protein i).
Det er mine hamstere glade for - og de får også brugt deres tænder, fordi det er store piller, de skal gnave i.
Jeg køber en pose med 12,5 kg hos Brogaarden - det koster ca. 166 kr.
Jeg kender ikke den anden slags.
Der er ofte ikke den store forskel i indholdet af kornsorter osv. i forskellige typer foder, men mængden af protein varierer meget. De gode blandinger har over 20% (typisk ca. 22%).
Det er mine hamstere glade for - og de får også brugt deres tænder, fordi det er store piller, de skal gnave i.
Jeg køber en pose med 12,5 kg hos Brogaarden - det koster ca. 166 kr.
Jeg kender ikke den anden slags.
Der er ofte ikke den store forskel i indholdet af kornsorter osv. i forskellige typer foder, men mængden af protein varierer meget. De gode blandinger har over 20% (typisk ca. 22%).
Så længe der er en varedeklaration, og man kan se de indeholder nogenlunde det samme, så burde de være cirka lige gode.
Men jeg har prøvet at købe nogle andre rottepiller, som dyrehandleren havde i brune poser med 2 kg, som han selv havde vejet af. De viste sig absolut ikke at kunne dække behovet for at dyrene kunne leve af dem. Så der skal man være på vagt.
Men har man ellers plads til det, kan det klart bedst betale sig at købe større mængder, især når du bruger så meget som du gør.
Men jeg har prøvet at købe nogle andre rottepiller, som dyrehandleren havde i brune poser med 2 kg, som han selv havde vejet af. De viste sig absolut ikke at kunne dække behovet for at dyrene kunne leve af dem. Så der skal man være på vagt.
Men har man ellers plads til det, kan det klart bedst betale sig at købe større mængder, især når du bruger så meget som du gør.
Kenneth Worm
Tak for alle dem som har svaret på min spørgsmål. Ja, jeg vil nok osse synes at noget som er 'afvejet' og i brune papirs poser 'lugter' lidt, hvis du forstår min mening! Ja, jeg vil gør hvad der blir forslået, og købe én gross hvis jeg kan og hvis Hamsterheavens mad konto kan række! Men det som kommer først for mig er mine dyr, og de skal have det bedste, så jeg er tilbøjlig til at tror at så mange opdrættere bruger ALTROMIN er, fordi det ER FAKTISK, det BEDSTE. Jeg vil bestemt brug den fortified til min avlsdyr, og mine andre vil jeg brug alm. altromin fordi de har ikke de samme brug som drægtige og diegivende dyr. Jeg har set nogle priser rundt omkring på nettet, og jeg ser at det størrest mængder jeg kan får fat i uden at købe en hel palle af foderet, er poser med 12.5kg. Jeg vil være meget spændt på at se hvor langt det rækker, osse fordi jeg har så mange dyre pt. og jeg vil osse gerne spørge om dosering af altromin. Hvor meget skal de gravid og helt små winter white unger brug pr. dag, og hvor meget skal en store gravid guldhamster mamma i 14.dage graviditet brug, ligesådan hvor meget hun skal have efter fødslen+ de næste 3uger og hhv vedligeholdelse dosis.??
MVH SANDI HAMSTERHEAVEN
MVH SANDI HAMSTERHEAVEN
-
Jeg gør det samme som Lykke. Jeg giver en håndfuld og når jeg fornemmer det er ved at være sluppet op giver jeg noget nyt. Fordelen er de er så store, så de er nemme at få øje på, også når man skifter bur :D
Jeg bruger også altromin fortified til dem alle, både unge, gamle og drægtige :D
Men jeg tror de spiser en halv til hel altromin om dagen i gennemsnit hvis jeg skal sætte et tal på (altså vinterhvide jeg ved ikke med guldhamstere).
Jeg bruger også altromin fortified til dem alle, både unge, gamle og drægtige :D
Men jeg tror de spiser en halv til hel altromin om dagen i gennemsnit hvis jeg skal sætte et tal på (altså vinterhvide jeg ved ikke med guldhamstere).
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk