smakers? og hvor meget grønt når det er :)

Beskrivelse mangler
Låst
st
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. jul 2012 23:08

smakers? og hvor meget grønt når det er :)

Indlæg af st » 18. jul 2012 13:55

hej det her kan godt være et dumt spørgsmål :)

men hamster må ikke få grønt og man skal passe meget på med at give dem det

er det så dumt at lade en smakers ligge i dens bur fast hele tiden, sådan en som den her med grøntsager
http://minizoo.dk/Gnavere/VitaminerMine ... egrønt2stk

og lige et andet spørgsmål :)
hvor mange gram grønt giver i jeres dvæghamster når det er den skal have grønt :)

mvh jonas

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 18. jul 2012 17:14

Linket virker ikke, så jeg ved ikke hvad du spørger om.

Men mine hamstere får grønt ca. hver anden dag, og får ikke dårlig mave - så det gælder blot om tilvænning.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

st
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. jul 2012 23:08

Indlæg af st » 18. jul 2012 18:07

ved ikke hvorfor den ikke gad at have det sidste af linket med :-)

så har jeg et andet spørgsmål
skal en dvæghamster have grønt og frugt ?

for vis den ikke behøver vil jeg ikke give min noget grønt (af frygt for den skulle få diarre)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 18. jul 2012 18:57

Jeg ved faktisk ikke om den behøver det. Men jeg tænker det er godt for den. Mine elsker at få frugt og grønt. Mine får det et par gange om ugen. Her i sommervarmen giver jeg tit agurk eller æble som ekstra væske til dem.

Jeg tror ikke du skal være bange for diarre så længe du ikke giver det hele tiden eller f.eks. giver et helt æble til den.
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 18. jul 2012 19:45

jeg har ikke oplevet problemer med diarre hos mine guldhamstere. For tiden får de ofte mælkebøtter, da det er lige udenfor døren. Og alt frugt og grønt jeg får, deler jeg med dem. De ELSKER melon! De får æbler, pærer, gulerødder, agurk osv. Men kun i små mængder selvfølgelig
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Minismor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20. maj 2012 20:48

Indlæg af Minismor » 18. jul 2012 21:08

mit dværghamster , vil ikke have frugt og grønt, hun er såååå kræsen, så tror ikke at det er noget de behøver.  :)
//Freja.

Minismor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20. maj 2012 20:48

Indlæg af Minismor » 18. jul 2012 21:11

Vitapol kolby (smacker) gnavere grønt 2 stk

kan du godt give din dværghamster en gang imellem, men det er som SLIK for dem. så jeg vil ikke anbefale det for tit.  :)
//Freja.

ZenZen
Indlæg: 551
Tilmeldt: 19. apr 2008 16:23

Indlæg af ZenZen » 19. jul 2012 12:40

Min dværghamster får grønt stort set hver dag. Eftersom jeg har marsvin der kun får grønt og ingen tørfoder, så får Charlie også en masse grønt.

Da jeg lige havde fået ham trænede jeg hans mave op til at kunne tåle grønt og jeg har aldrig haft problemer.

I hans bur står en stueplante (kallisia) som han gnasker i i ny og næ. Derudover elsker han alt grønt faktisk.

I dag fik han broccoli, cherrytomat, champignon, porrer og aubergine. Han gnasker det hele i sig.
Porrer var mest fordi det er sundt og så tænkte jeg at han lige skulle have valget. Drengen kastede sig over det.

Så min erfaring er, at bare de er vant til grønt, så kan de sagtens få det hver dag.

Udover grønt får han også vitakraft foderkugler drysset ud et par gange i ugen. :)

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 19. jul 2012 21:42

det med grønt afhænger af hvad hamsteren er vant til fra helt lille...

kommer den fra opdrætter der fast har givet grønt kan den bedre tåle det uden problemer...

Vores gennem årene har ikke haft diarre og de fik grønt hver gang vi spiste et eller andet...
Det var meget forskelligt og aldrig rigtig fast med en gang om ugen eller noget..

Mængden skal du overveje størrelsen på deres mave i forhold til at de også gerne skulle spise deres alm. foder og have plads til at drikke lidt vand... deres maver er så vidt jeg husker på størrelse med en pebernød(syntes jeg at have læst et eller andet sted en gang) så overvej hvor meget du giver i forhold til det :)

Og tro mig hamsteren er lykkelig (hvis man kan finde noget de kan lide) om de får en lillebitte bid som de lige kan gemme i posen eller om de får noget der svarer til en hel gulerod f.eks....

overvej også holdbarheden på grønt og frugt da det hurtigt kan gå i forrådnelse specielt da nogen hamstere har tendensen til at tisse på det for at markere at det er deres...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

st
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. jul 2012 23:08

Indlæg af st » 20. jul 2012 00:36

1000 tak for alle svarene :-)
men jeg må nok erkende at jeg ikke vil ture give vores lille ven noget grønt ud over hendes smakers hvor der er lidt grøntsager på :-)

Låst