Godbidder der hitter - Hjælp

Beskrivelse mangler
Låst
KittyMis
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. aug 2012 03:11

Godbidder der hitter - Hjælp

Indlæg af KittyMis » 10. aug 2012 05:53

Hej alle i hamsterkyndige folk :D

Jeg har denne forsigtige og nem at skræmme guldhamsterdreng, som er svær at få oprettet tillid til. Jeg ønsker at få ham til at følge mine hænder, og det kræver jo nogle uimodståelige godbidder.
Pt bruger jeg tørrede melorme, flækkede solsikkekerner og yoghurtdrops. Ingen af dem vil han nærmest dræbe for at få fat i :? Han tager et par stykker meget forsigtigt, men så heller ikke mere.
Skal have købt hundekiks, tørrede bananer og andre lækre godbidder.

Så vil høre jer herinde, om der er noget som jeres hamster er fuldstændig vild med? Det er ligemeget om det feder, da det kun er her i opstarten af tilliden at han vil få lidt for meget af det ;)

Mange tak på forhånd :mrgreen:

Gaia
Indlæg: 31
Tilmeldt: 29. jun 2012 17:48

Indlæg af Gaia » 10. aug 2012 06:06

Hos mig er små stykker tørret banan et hit. Jordnødder i skal tager hun også meget gerne, men det er jo ikke en hurtig snack - de bliver slæbt hen i madhjørnet hvor hun så kæmper med dem og det er måske ikke det du har mest brug for. Friske ærter spiser hun siddende i min hånd (husk ikke at give bælgene, da de kan indeholde ret meget spøjtegift).

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Indlæg af Freja » 10. aug 2012 07:35

Begge vores har været helt vilde med friske, grønne bønner. Jo længere, jo bedre - det ser rigtig sjovt ud  :lol:

Rucola er et andet hit og ærter, som nævnt ovenfor. Vores første hamster ville gøre ALT for en solsikkekerne (du behøver da ikke at flække den, det klarer hamsteren selv). Broccoli er også guf. Blåbær. Lidt havregryn eller en nød.

Har du købt din hamster i en dyrehandel? Så har den jo typisk ikke været i menneskehænder, før du fik den.....så det tager nok lidt tid og kræver en masse tålmodighed.

Held og lykke med det.

Frejas mor
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

KittyMis
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. aug 2012 03:11

Indlæg af KittyMis » 10. aug 2012 10:28

Freja:
Nej, han er IKKE købt i en dyrehandel. Han er købt af en af jeres bestyrelsesmedlemmer faktisk. Og det er heller ikke alle hamstere fra en dyrehandel der er uvante i menneskehænder. Minnie, min hybrid, er købt i en dyrehandel og hun elsker mine hænder. Sådan var det lige fra starten af.

Forstår godt at det kan tage tid. Han kan godt være i mine hænder, men at kravle op i dem af sig selv, det er han utryg ved. Prøver også at vende hans døgnrytme, hvor jeg måske er lidt strid ved ham, fordi jeg vækker ham. Efter han er blevet vækket tilbyder jeg ham godter, så det ikke er så hårdt igen.

Det er købte flækkede solsikkekerner. Altså, jeg sidder ikke og gør arbejdet for ham. Men selv dem er han mere eller mindre ligeglad med. De andre hamster jeg har haft i tidernes morgen, de elskede solsikkekerner. Ham her er bare for kræsen (tror jeg).

Har idag købt honningdrops (den gled ned næsten med det samme. Dog ikke den næste), gulerodschips (dem var han ikke synderligt interesseret i), æblechips (det samme som med gulerodschips), bananchips (det samme endnu en gang) og hundekiks (dem forsøgte jeg ikke lige med det samme).

Beklager hvis indlægget lyder for hårdt. Tog vist nok nogle ting lidt for nært.

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 10. aug 2012 20:07

Min ene hun er også fra en opdrætter, men hun er en rigtig tryghedsnarkoman så det tog lidt tid før jeg kunne nærme mig hende. Men i dag er hun heldigvis dejlig tam.
Men nøj det var frustrerende når hun skreg efter mig når jeg forsøgte at nærme mig hende hehe. Jeg brugte lang tid på bare at sidde ved hendes bur og snakke til hende og det hjalp stille og roligt. Jordnødder er hun helt vild med, så det kunne efterhånden lokke hende til mig. Div. katte og hundesnack var også sagen. I starten tog hun ikke noget fra min hånd, men da hun efterhånden fandt ud af at jeg kom med maden og altså var god nok, så blev hun mere og mere tillidsfuld.
Men IKKE om hun vil have andre mennesker til at nusse om sig, det er hun stadig for meget tryghedsnarkoman til hehe
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Gaia
Indlæg: 31
Tilmeldt: 29. jun 2012 17:48

Indlæg af Gaia » 10. aug 2012 21:29

Freja: er der gjort noget ved de bønner jeres hamster får eller er de helt friske og rå?? Det lyder nemlig som en ide jeg godt kunne have lyst til at teste  :)

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 10. aug 2012 21:34

Du kan give dem på alle mulige måder.
Prøv dig bare frem med de forskellige madvarer du kan komme på, noget vil helt sikkert være et hit!
Mine elsker mælkebøtter og ærter (både med og uden skal). Melon er et hit. En er vild med gulerod, en anden tigger efter æble.
Sikkert hit hos alle er oksekød. Fx roastbeef, det vil de gøre de særeste ting for at få
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 11. aug 2012 07:52

Simple ting som agurk, tørret melorme, gulerod, æble, pærer, persille, basilikum, dild, græs, mælkebøtter samt blade er de vilde med her. :-)
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

KittyMis
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. aug 2012 03:11

Indlæg af KittyMis » 11. aug 2012 08:04

chlin skrev:Min ene hun er også fra en opdrætter, men hun er en rigtig tryghedsnarkoman så det tog lidt tid før jeg kunne nærme mig hende. Men i dag er hun heldigvis dejlig tam.
Men nøj det var frustrerende når hun skreg efter mig når jeg forsøgte at nærme mig hende hehe. Jeg brugte lang tid på bare at sidde ved hendes bur og snakke til hende og det hjalp stille og roligt. Jordnødder er hun helt vild med, så det kunne efterhånden lokke hende til mig. Div. katte og hundesnack var også sagen. I starten tog hun ikke noget fra min hånd, men da hun efterhånden fandt ud af at jeg kom med maden og altså var god nok, så blev hun mere og mere tillidsfuld.
Men IKKE om hun vil have andre mennesker til at nusse om sig, det er hun stadig for meget tryghedsnarkoman til hehe
Det med at sidde ved buret og snakke til ham, det gør jeg. Kommer også med en lyd, hver gang han får en godbid. Håber at det vil lære ham at komme til mig og være glad, ligesom mine rotter gør og er :) Ved godt at der er forskel på arterne, men håb er vel ikke så slem at have, vel? ;)

KittyMis
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. aug 2012 03:11

Indlæg af KittyMis » 11. aug 2012 08:07

chlin skrev:Du kan give dem på alle mulige måder.
Prøv dig bare frem med de forskellige madvarer du kan komme på, noget vil helt sikkert være et hit!
Mine elsker mælkebøtter og ærter (både med og uden skal). Melon er et hit. En er vild med gulerod, en anden tigger efter æble.
Sikkert hit hos alle er oksekød. Fx roastbeef, det vil de gøre de særeste ting for at få
Jeg må prøve med diverse pålæg og andet 'menneskemad'. Det er som sagt, eller rettere skrevet, kun i starten at han vil få det.
Cornflakes uden tilsat sukker har jeg også prøvet. Det var ikke helt en succes.
Hmmm, havregryn og müsli må prøves også.

ZenZen
Indlæg: 551
Tilmeldt: 19. apr 2008 16:23

Indlæg af ZenZen » 11. aug 2012 13:21

Kogt æg, fluer (friskfangede), levende melorm, spidskål, broccoli, MELON er BARE et hit hos min. Inkl kernerne.

:D

Gaia
Indlæg: 31
Tilmeldt: 29. jun 2012 17:48

Indlæg af Gaia » 11. aug 2012 18:58

Skvalderkål er også en rigtig lækkerbisken

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Indlæg af Freja » 12. aug 2012 16:34

Gaia skrev:Freja: er der gjort noget ved de bønner jeres hamster får eller er de helt friske og rå?? Det lyder nemlig som en ide jeg godt kunne have lyst til at teste  :)
Hej. Nej, helt friske, rå - de skal selvfølgelig vaskes  :D
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 12. aug 2012 18:26

Jeg snakker også meget med min, ikke altid ved buret men også bare når jeg er i rummet fortæl om din dag ( bare et forslag så man ikke gentager nårr du er sød 1000 gange :D ). Så vender den sig til din stemme uden at den nødvendigvis bliver vækket det kan også være med til at give tryghed.

Æble terninger (tørrede) og valnødder er kæmpe hit her.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Line og Pjullemusen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. aug 2012 14:38

Indlæg af Line og Pjullemusen » 17. aug 2012 15:20

Når min lille Pjuske skal kæles om, skærer jeg en 0,5 cm tyk skive agurk, som jeg fodrer ham med i hånden. Så går han gerne efter mine hænder for at få fat i den :)
Det tog også noget tid inden ham blev tryg ved at kravle op i mine hænder, men jeg fik ham dog overtalt, ved at give ham alt foder i hånden, så han kravler op i min hånd og sidder og spiser. Specielt når han er træt og ikke vil løbe på gulvet mere, løber han op i min hånd, så han kan komme ind i sit bur igen  :D
Den lykkelige mor til det vinterhvide dværghamster Pjuske

Låst