Det bedste foder

Beskrivelse mangler
Låst
Siigne

Det bedste foder

Indlæg af Siigne » 7. mar 2013 08:59

Hvilket foder kan I anbefale? Jeg tænker på det kraftfoder de skal have, jeg er nemlig helt med på, at de skal have animalsk protein ved siden af  :)

Skriv også meget gerne hvor det kan købes, og om de kan fåes i små portioner  :wink:
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

Maria1997

Indlæg af Maria1997 » 7. mar 2013 15:18

Hamster Complete - Jeg har ikke selv prøvet det, men man kan være sikker på at hamsteren får, hvad den skal have. Jeg ved faktisk ikke om der skal tilsættes animalske proteiner til Hamster Complete?

Hamster Crispy - Mange bruger dette foder, også jeg selv. Det er nogenlunde, men jeg synes nu at der er lige lidt for mange solsikkekerner i. Og den nye variant er der 40% korn i, så jeg skifter selv foder til Hamster Complete. Der skal også tilsættes animalske proteiner.

Begge kan købes på lux-shoppen, men man kan også finde det i nogle butikker.
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

burrus

Indlæg af burrus » 7. mar 2013 15:50

altså hvis du vil fodre med blandingsfoder og du kun behøver små portioner - så er Mr. Johnsons hamster og ørkenrotte miks  (det fås f.eks. hos lux shoppen, plantorama o.l. steder) noget af det mest lækre.
men det er også brækdyrt hvis man har lidt mange hamstere  :?

jeg har skiftet over på multifit fra maxi zoo - det fungerer ganske ok, men kræver noget mere animalsk protein til kineserne... men i det mindste spiser de op :)   (de sorterer nærmest al korn ud af hamster crispy, så det blev faktisk for dyrt :? )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

annette gregersen

Indlæg af annette gregersen » 7. mar 2013 17:20

jeg fodre med Multifit og så sørger jeg for de får andet ved siden af og det fungere fint her.
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

Maia

Indlæg af Maia » 7. mar 2013 18:27

Vi fodrer med Hamster Complete og giver guf med Hamster Crispy.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

MiivxD

Indlæg af MiivxD » 7. mar 2013 18:59

Jeg bruger Mr. Johnsons hamster og ørkenrotte miks til mine hamstere :) Hvilket er noget godt foder :) ..

De får dog melorme og jordnødder oveni samt lidt kattefoder :)

Ellers giver jeg dem engang imellem en gulerod :)

milla.b

Indlæg af milla.b » 9. mar 2013 09:39

Jeg bruger hamster complete og det fungere med multifit en gang i mellem
Calobe's hamsteropdræt

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 9. mar 2013 09:59

Jeg bruger harry hamster, og cirka vær uge giver jeg en smule kattefoder (proteiner) og så har han altid en form for hunde godbid.  :D

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 9. mar 2013 10:04

Jeg bruger  altromin,
for mig er det det perfekte foder til campbells, for de kan ikke sortere i det og kun spise alt det fede, det indeholder alt de skal bruge i de rigtige forhold, så skal jeg så give lidt killinge tørkost ved siden af, og så får de melorme som guf.
Samtidig er altromin med til at slibe deres tænder.
Grunden til jeg bruger det er fordi jeg har erfaringer med at campbells kan blive ret overvægtige hvis de kan sortere sig til alt den fede mad, og det er ikke sundt for en art der kan have tendens til sukkersyge.

Hvis nogle af dem ser lidt tynde ud får de noget hamster crispy oveni, men det bliver ændret til noget andet fordi det nye indeholder for meget korn.
mine drægtige hunner og hunner med unger får hamstercrispy også, for at give ungerne en ekstra god start, og så får ungerne det lidt tid efter de er taget fra moren.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Misty

Indlæg af Misty » 9. mar 2013 20:27

Jeg bruger lidt en blanding af multifit rottefoder fra maxi zoo ( har flere proteiner end hamsterblandingen) fåes i små poser og hamster crispy købet i foderstofforretning men kan købes i mindre poser hos dyrhandlerne, da de inderholder lidt forskelligt så der er noget "lækkert" til alle mine hamster da de har det med at sortere. Som ekstra giver jeg også altromin tror det kan købes i 1 kg poser, det er der nogle der vil have og andre der ikke vil, jeg køber det i foderstofforretning. Der ud over får de også kattefoder, hundekiks og tørret melorme , nogle gange levende. Så alt i alt er de vist dækket godt ind på alle områder.  Jeg køber også ekstra tørret gulerødder og tørret bananer og det ryger ned hos dem alle sammen med der grønsager så jeg tror ikke de syntes de mangler noget :-)

burrus

Indlæg af burrus » 9. mar 2013 20:36

darkangel87 skrev:Jeg bruger  altromin,
for mig er det det perfekte foder til campbells, for de kan ikke sortere i det og kun spise alt det fede, det indeholder alt de skal bruge i de rigtige forhold, så skal jeg så give lidt killinge tørkost ved siden af, og så får de melorme som guf.
Samtidig er altromin med til at slibe deres tænder.
Grunden til jeg bruger det er fordi jeg har erfaringer med at campbells kan blive ret overvægtige hvis de kan sortere sig til alt den fede mad, og det er ikke sundt for en art der kan have tendens til sukkersyge.

Hvis nogle af dem ser lidt tynde ud får de noget hamster crispy oveni, men det bliver ændret til noget andet fordi det nye indeholder for meget korn.
mine drægtige hunner og hunner med unger får hamstercrispy også, for at give ungerne en ekstra god start, og så får ungerne det lidt tid efter de er taget fra moren.
fusk at du kan få dine til at spise altromin..  det kan jeg simpelthen ikke få mine kinesere til.. (ja - jeg gav op da 7 ud af 8 ikke havde spist i 4½ døgn, og da jeg så gav dem lidt af deres normale foder igen lå altrominen bare i buret i en måned uden de overhovedet gad snuse til det...  :? )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Siigne

Indlæg af Siigne » 11. mar 2013 12:52

Dejligt at læse så mange svar!  :D  jeg tror der er sket lidt siden jeg sidst havde hamster.

Jeg skal kun have en enkelt hamster, derfor er det vigtigt at det kan fåes i relativt små portioner, så det bliver spist inden det bliver for gammelt.
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

Låst