Hamster"drops"

Beskrivelse mangler
vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Hamster"drops"

Indlæg af vonJul » 6. apr 2013 20:13

Jeg giver ikke drops til mine piger, men nøjes med en hundekiks i ny og næ ;)
Men det er så mere fordi de er super kræsne, og jeg har ikke fundet nogle steder hvor jeg kan købe tørrede melorme -.-

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hamster"drops"

Indlæg af PiaH » 6. apr 2013 20:43

Fra mig og Zoo

HamsterPigen

Re: Hamster"drops"

Indlæg af HamsterPigen » 7. apr 2013 09:45

vonJul skrev:Jeg giver ikke drops til mine piger, men nøjes med en hundekiks i ny og næ ;)
Men det er så mere fordi de er super kræsne, og jeg har ikke fundet nogle steder hvor jeg kan købe tørrede melorme -.-
Da jeg var i plantorama Odense, så jeg de havde i reptil afdelingen :)

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Hamster"drops"

Indlæg af Maria1997 » 7. apr 2013 11:45

Jeg bruger ikke drops, og har heller ikke givet nogen til min hamster.

Jeg bruger dem ikke, da man kan finde så mange andre alternativer, som er sundere og lige så lækkert for hamsteren. Jeg bruger meget gerne jordnødder, hundekiks, grønsager og melorme.
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Hamster"drops"

Indlæg af Alphas » 7. apr 2013 11:55

Vi har en liste på vores hjemmeside, hvor der står hvad der er go og hvad der er no-go.
Vores elsker melorme i særdeleshed, så dem skulle du overveje at købe.
Som der er skrevet er de også fyldt med masser af proteiner og giver god næring.
Derudover får vores en stor del af deres animalske proteiner gennem kattetørkost.

Men kig på hamsterialpha.weebly.com -> burindretning -> foder
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Tkristensen
Indlæg: 18
Tilmeldt: 27. mar 2013 20:48

Re: Hamster"drops"

Indlæg af Tkristensen » 10. dec 2013 23:55

Herhjemme ligger julemanden små pølser (til hunde) i julestrømpen og tørret æble, og til morgenmad lidt havregrød med skåret og tørret brændenælde, lidt æg, revet gulerod, agurk og æble :D -men kun 2 gange om ugen.. søndag morgen får Nalle en lille drop :D

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hamster"drops"

Indlæg af Luna » 11. dec 2013 10:36

Tkristensen skrev:Herhjemme ligger julemanden små pølser (til hunde) i julestrømpen og tørret æble, og til morgenmad lidt havregrød med skåret og tørret brændenælde, lidt æg, revet gulerod, agurk og æble :D -men kun 2 gange om ugen.. søndag morgen får Nalle en lille drop :D
Det lyder til at Nalle er rigtig forkælet!:) Heldig hams!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Hamster"drops"

Indlæg af Rasholm » 11. dec 2013 20:15

Jeg har ingen erfaring med drops, men et eller andet får mig til at gå udenom dem, og min tanke er at det ikke er noget som er sundt.
Og så tænker jeg også, hvorfor give mit hamster noget som måske ikke er sundt. Hvem er det jeg vil please - mig eller hamster. IMO er det kun ejeren der bliver pleaset, det er ejerns tanke om, at hamster nok gerne vil have noget sødt og lækkert. Men nej, hamster er fuldstændig ligeglad, har den aldrig smagt det, så har den ingen anelse om hvad den går glip af. Så at give hamster drops som er fyldt med sukker er unødvendigt. Så hellere give den noget sundt som bla. melorme.

Angående melorme, så er jeg ikke begejstret for dem heller og de levende kommer aldrig indenfor min dør. Men de tørrede er Peanut helt fjollet med, så dem køber jeg gerne og så er de sunde for ham.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Hamster"drops"

Indlæg af Hamsterguf9000 » 11. dec 2013 20:38

Jeg har prøvet med hamsterdrops men der er ingen af mine der vil have dem! Så smagte jeg på dem og de smager sådan set ikke særlig godt :/
Ud røg posen og så købte jeg levende melorme! De er et kæmpehit og det er slet ikke så slemt at røre ved dem når man først har vænnet sig til det. Dog står de i et meget højt glas så de ikke på nogen måde kommer ud hvor de ikke skal være!

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hamster"drops"

Indlæg af Luna » 11. dec 2013 21:10

Hamsterdrops er ikke sunde nej. Og hybrider har faktisk ikke godt af dem. Dog må jeg indrømme at mine guldbasser får nogen en gang imellem. De elsker dem, men de elsker levende melorme mere :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Låst