Dyr i mad

Beskrivelse mangler
Låst
louisekold

Dyr i mad

Indlæg af louisekold » 3. maj 2013 22:09

Hej alle sammen.

Håber at i kan hjælpe mig. Nu har vi prøvet så mange gang, hvor der kommer sådan nogle små biller i vores dyrfoder. Vi smider foder væk hele tiden. Er der nogen der har en ide til hvad man kan gøre? Vi er nemlig ved og være godt træt af det.

Hilsen Louise :)
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

burrus

Re: Dyr i mad

Indlæg af burrus » 4. maj 2013 08:15

hvis først dyrene er der, så er der ikke noget at gøre - så er det ud med foderet.

Men hvis det er der første du åbner posen, så er det med at få rettet henvendelse til der, hvor du har købt foderet! det bør være simpel reklamation at du så får en ny pose! :) (og forhandler skal jo så melde tilbage til grossist/producent at der er larver/biller i deres foder, så der går noget galt i pakke processen)

hvis de først kommer efter noget tid, hvor det har stået åben, så er det fordi du har de der sk*de møl/larver/biller i dit hjem eller nærhed - og så hjælper det kun at pakke foderet ned i en lufttæt plastbeholder.
Jeg har alt mit dyrefoder pakket i tætsluttende foder-bøtter af samme årsag. Gnaverfoder tiltrækker især møl! :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

louisekold

Indlæg af louisekold » 4. maj 2013 08:17

Vi har også det i nogle luft tætte bøtter, men det kommer stadig. Men jeg må smide det ud. Er bare så træls at det bliver ved med og komme
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 4. maj 2013 11:56

Vi har en enkelt gang haft kornsnudebiller (tror jeg) i en pose Hamster Crispy, som vi af gode grunde derfor kasserede. Efterfølgende har vi opbevaret alt foder i tætte plastikbøtter, og har ikke haft problemet siden :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

louisekold

Indlæg af louisekold » 4. maj 2013 19:03

Okay, vi har også kanin og det startede i hendes foder som også er i bøtter. Vi troede at vi var kommet af med det, men nu er det her igen. Kan man slet ik gøre noget for at de ikke kommer?
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Låst