Minnie- ændret adfærd?

Beskrivelse mangler
Låst
bubbel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. okt 2013 12:14

Minnie- ændret adfærd?

Indlæg af bubbel » 2. mar 2015 18:05

Jeg har også postet en tråd i facebook gruppen, men poster det også lige her.

jeg har undret mig over en ting længe nu, Jeg fik jo Minnie tilbage i december, hun blev beskrevet som meget tam, men havde boet et stykke tid en garage og havde lidt anderledes forhold end jeg synes en hamster bør have. Nå, men da jeg fik hende var hun meget fremme og ude og hilse på og tit kunne jeg sidde derinde længe uden hun trak sig tilbage eller gik ind i sin hule. Men nu her siden januar er hun begyndt kun at komme ud omkring kl 20 og få sin mad og når hun har fået den piler hun ind i sin hule og bliver der. Jeg kan hvis jeg er heldig lokke hende ud igen for en kort bmærkning, ellers bliver hun derinde. Jeg kan ikke tage hende op så når hun har skulle afsted til dyrlægen eller have renset bur må jeg lokke hende op i en transport kasse, lige som dyrlægen ikke har kunne tage hende op. Men det der undre mig er hun har ændret adfærd sådan på den måde? Jeg snakker med hende hver aften når hun får mad og kigger ind flere gange men der er hun i huset. jeg tænker om hun bare er blevet tryg ved buret og det faktum hun nu har en hule at gemme sig i og flere andre gemmesteder?

tænkte der måske er nogle herinde der har et bud? :)

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Minnie- ændret adfærd?

Indlæg af Hamsterguf9000 » 2. mar 2015 20:50

Hvordan har du ændret hendes forhold?
Hvor gammel er hun?
Hvorfor kan du ikke håndtere hende? Bider hun?

bubbel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. okt 2013 12:14

Re: Minnie- ændret adfærd?

Indlæg af bubbel » 3. mar 2015 12:43

hun er ca 1 år gammel, men hun er fra et internat, så om det er hendes præcise alder ved jeg ikke.

Da jeg fik hende havde hun et lille bitte bur uden andet indhold end en vandflaske og en madskål. Jeg har her givet hende et alaska bur med huler og osv. Så hun har rig mulighed for at gemme sig/sove

Jeg kan ikke håndtere hende fordi hun bider og bliver sur, siger advarsels lyde og flygter ved berøring.

Hun havde en omgang pelslus da jeg fik hende og dyrlægerne måtte tage hende med et viskestykke for ikke at blive bidt.

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Minnie- ændret adfærd?

Indlæg af Rasholm » 3. mar 2015 21:02

det er jo uvist hvordan hun har haft det tidligere, og et bur med kun vandflaske og foder er jo ikke just optimale forhold. Når hun så nu kommer til en som dig, der giver hende et stort bur med en masse aktiviteter, kan det måske være lidt overvældende.
Ikke at jeg skal give hamster menneskelig tanker, men så kan dyr som har haft det skidt og pludselig får gode forhold, nok godt begynde at vogte lidt, for tænk hvis det forsvinder igen, tør den tro på at det er virkelighed.

Min umiddelbare tanke er, at du måske ikke skal gøre dig store forventninger om, at hun bliver en rigtig kælehamster. Men dermed skal du ikke opgive forsøget. Men du skal være meget tålmodig og gøre alt i babystep, prøv ikke at forcere noget. Måske du vinder hendes kærlighed alligevel efter lang tids indsats :D
Hvis det aldrig lykkedes rigtig, så skal du i hvert fald stadig klappe dig selv på skulderen for, at du har givet hende bedre betingelser end hun har haft, i den tid hun har tilbage at leve i - alt efter hvor gammel hun er.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Minnie- ændret adfærd?

Indlæg af vonJul » 4. mar 2015 11:36

Som Anne skriver, så er hun jo nu kommet hjem til en der går op i hvordan det er hun har det, hvilket er super godt.

Jeg tænker at det kan have været en stor omvæltning for hende og at hun så føler hun er nød til at være territorial. Men ja lad endelig være med at give op, men det kan tage lang tid og man er aldrig sikker på at hun bliver helt vild kælen.

bubbel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. okt 2013 12:14

Re: Minnie- ændret adfærd?

Indlæg af bubbel » 5. mar 2015 15:35

Tak for jeres input :)

Jeg håber stadig, men mine forhåbninger er ikke store.

Men ja må glæde mig over hun i det mindste har gode forhold nu.

SanneMeldgaard
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. mar 2015 18:08

Re: Minnie- ændret adfærd?

Indlæg af SanneMeldgaard » 12. mar 2015 20:29

Jeg tror også at hun er blevet overvældet ret meget over alle de ting hun lige pludseligt har, jeg tror du skal prøve at give hende en masse godbidder som kontakt til dig, det får hende helt sikkert til at se dig som noget godt hvis du er tålmodig :)
Du kan prøve at lade hende vænne sig til det hele.
Da jeg fik min den første var han meget sky, men jeg fik ham heldigvis tam, han bliver dog stadig forskrækket ved hurtige bevægelser, men det arbejder vi på. Jeg startede med at give en masse godbidder hver gang han kom frem eller søgte mig. Så kom det hele faktisk lidt af sig selv ;)

Hamsterheaven
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. jun 2014 17:07

Re: Minnie- ændret adfærd?

Indlæg af Hamsterheaven » 19. mar 2015 22:18

Tror også, uden at være guru, at det ændret fysiske rammer har slået hende lidt hårdt! Hun tænker nok 'Åh, atter igen et nyt sted' fordi du siger jo hun er kommet fra en internat, og der tager de kun dyr som kan ikke finde andre steder at være, pga. er i nød. Tænk nu hvis hun har været ude til andre flere gange? har prøvet måske, at du er den 3, 4 . - maske endda 5 mad mor hun har haft, fordi internat arbejder jo skifter fra dag til dag. Den lille stakkel har nok ikke haft meget glade i livet, og jeg tager hatten af for dig til at være villige i at give hende endnu en chance i livet, og hvis hun har fundet det er godt nok til at være i sit hus og få tingene serveret, på en måde, er det ikke godt nok? Du gøre en store gerning, og hamstere er kendte for at blive lidt sky dyr, men i hvert fald skal du måske møde livet med hende på hendes præmisser, og ikke håbe for mirakler, men man kan altid få love at drømme....... måske gøre hun også det og du mødes halvvejs en dag!!Hvem ved? :)
Bodil, Hamsterheaven. Medlem DHF

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Minnie- ændret adfærd?

Indlæg af JaneSørensen » 29. apr 2015 09:31

Hejsa

Hvordan går det med Minnie? Har tålmodigheden givet positivt afkast :D

Mvh Jane
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

bubbel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. okt 2013 12:14

Re: Minnie- ændret adfærd?

Indlæg af bubbel » 30. apr 2015 08:48

Ja det har den faktisk. Hun har ændret sig radikalt til det positive. Hun vil gerne ud og snakke nu og kravler selv ud i min hånd og vil gerne undersøge det hele.

Hun løber heller ikke forskrækket væk når jeg kommer ind til hende men fortsætter sine gøremål.

Jeg er rigtig glad for det er vendt, for jeg havde opgivet hun nogensinde ville gide mig og forberedt mig på hun var en kigge på-hamster.

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Minnie- ændret adfærd?

Indlæg af JaneSørensen » 30. apr 2015 10:54

Årh, hvor er det dejligt og høre :D


Mvh Jane
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

Låst