Strøelse

Beskrivelse mangler
Låst
Mormor

Strøelse

Indlæg af Mormor » 18. maj 2015 00:23

Hejsa.
Jeg passer i øjeblikket min datters hamster.Hun bruger Carefresh Confetti som strøelse.Jeg synes det lugter kemisk,ville da foretrække spåner.Men kan man bare skifte over til en anden type strøelse,eller kræver det en form for tilvænning?
Carefresh er vel også noget dyrere i brug end spåner. Eller findes der et helt andet alternativ som er bedre.

Jeg har opdaget at den lille fyr er helt vild med Edamamebønner,er det skadeligt.Er godt klar over den ikke må få for mange.

Maia

Re: Strøelse

Indlæg af Maia » 18. maj 2015 06:50

Man kan bare skifte over til den type strøelse man nu vil bruge, men vil ikke skifte over til spåner da det har nogle skadelige stoffer der kommer frem når hamsteren tisser på det. Eller noget har, der er vist nogle spåner der ikke har, men hvad de hedder ved jeg ikke.
Der er også hemp/hamp som skulle være et godt alternativ (har jeg hørt).
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

mjoller

Indlæg af mjoller » 18. maj 2015 07:07

De almindelige spåner støver generelt meget, hvilket er dårligt for deres luftveje.
Det kan være carefresh natural lugter bedre? Ellers kan jeg anbefale boxo comfort og hemp

Edamamebønner aner jeg ikke om de kan tåle, det kan være nogle andre ved det?
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

taysha

Indlæg af taysha » 18. maj 2015 11:13

man kan bare skifte strøelse uden videre, det er ikke noget problem.
Vælger man træspåner, skal man gå efter grove spåner, der er deklareret som støvfri, fri for lim, maling og lak rester og som er lavet af gran eller løvtræ.
Lav et dybt bundlag, de elsker at grave, og det er et stort adfærdsmæssigt behov, at de kan gøre det.

ved ikke lige med bønnerne...
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Catta

Indlæg af Catta » 1. jul 2015 23:10

Hei! :) Jeg pleier å bruke papir- eller trebasert kattestrø i hjørner og i områder der jeg vet hamsteret tisser. Så lager jeg heller et "gravehjørne" der jeg vet de ikke pleier å gå på do. Det kan også hjelpe å ta en runde hver dag og fjerne tisset fra det siste døgnet ("spot-clean") :)
Med vennlig hilsen
Cathrine
www.vinterhiet.weebly.com

Låst