Tæmme mit dværghamster

Beskrivelse mangler
Låst
Emilyogbasse
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. sep 2015 16:01

Tæmme mit dværghamster

Indlæg af Emilyogbasse » 15. sep 2015 16:06

Hej alle.
Jeg har lige fået mit dværghamster i går, og jeg vil rigtig gerne have nogle gode råd, til hvordan jeg kan få ham så tam som muligt.
Mange venlige hilsner fra Emily og Basse. :D

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Tæmme mit dværghamster

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 15. sep 2015 17:55

Masser af godbidder, tålmodighed :D

Du kan f.eks. lægge din hånd i buret med lidt godbidder i hånden.

Eller tage ud i en bøtte og sidde lige så stille og og aae og nusse ham :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Emilyogbasse
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. sep 2015 16:01

Re: Tæmme mit dværghamster

Indlæg af Emilyogbasse » 15. sep 2015 18:25

mosegaardmortensen89 skrev:Masser af godbidder, tålmodighed :D

Du kan f.eks. lægge din hånd i buret med lidt godbidder i hånden.

Eller tage ud i en bøtte og sidde lige så stille og og aae og nusse ham :D
Men ved du hvordan jeg kan få ham til at stoppe med at bide? :roll:

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Tæmme mit dværghamster

Indlæg af Rasholm » 15. sep 2015 20:05

Når du først har fået ham i går, så skal du lade ham være i 2-3 dage, hvor han kan lære sit nye bur, de nye lyde og lugte der er hos dig at kende. Du må gerne sidde ved siden af buret og snakke til ham, men lad være med at tage ham ud.
Derefter er det stille og roligt, læg godbidder i hånden og lad ham selv komme og tage dem. På et tidspunkt vil han blive fortrolig med dig og din hånd, og så nok kravle op og du kan tage ham ud.
Men du er nød til at have tålmodighed - det betaler sig ikke at skynde på og gå for hurtigt frem.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Emilyogbasse
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. sep 2015 16:01

Re: Tæmme mit dværghamster

Indlæg af Emilyogbasse » 18. sep 2015 07:04

Rasholm skrev:Når du først har fået ham i går, så skal du lade ham være i 2-3 dage, hvor han kan lære sit nye bur, de nye lyde og lugte der er hos dig at kende. Du må gerne sidde ved siden af buret og snakke til ham, men lad være med at tage ham ud.
Derefter er det stille og roligt, læg godbidder i hånden og lad ham selv komme og tage dem. På et tidspunkt vil han blive fortrolig med dig og din hånd, og så nok kravle op og du kan tage ham ud.
Men du er nød til at have tålmodighed - det betaler sig ikke at skynde på og gå for hurtigt frem.
Han er begyndt at kravle op i min hånd, men han bider stadig min hånd. Eller nærmere sagt, han gnaver i min hånd. :( Er der noget der kan gøres ved dette?

N-Lindholm
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17. sep 2015 23:08

Re: Tæmme mit dværghamster

Indlæg af N-Lindholm » 18. sep 2015 20:18

Som tidligere skrevet: giv det et par dage. det er et helt nyt sted for hamsteren, og et helt nyt sted som den skal vænne sig til.
Hvis den er begyndt at kravle op i din hånd, vil jeg anbefale dig at du giver godbidder mens den er i hånden, for at den er beskæftiget og samtidig vænner sig til dig.
Jeg har altid ladet mine hamstere "smage" på mig (Jeg har lidt en idé om at det er deres måde at vænne sig til et nyt menneske på) og samtidig vil jeg understrege at jeg ihvertfald på ingen måde tror at det gavner, at "skælde hamstere ud" :D

Held og lykke med din nye ven, jeg håber i får det fantastisk sammen :)
N-Lindholm ❤️ Vinterhvid dværghamster: Buller & Malou ❤️ Guldhamster: Balou ❤️ Deguer: Lulu, Kalle & Loui ❤️

Låst