Kræsen guldhamster!

Beskrivelse mangler
Låst
CecilieH
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26. nov 2014 18:18

Kræsen guldhamster!

Indlæg af CecilieH » 18. jan 2016 15:43

Hej alle

Jeg har en guldhamster han på snart 1,5 år som altid har fået hamster complete og hamster nature (mixet sammen) fra versele-laga som basis foder. Jeg synes han er begyndt at sorterer alt "det gode" fra der findes i hamster nature og med vilje undgår de gode "alt i en" piller fra hamster complete pakken? gør jeres også det, og er det normalt at de kan blive "træt" af den samme type mad?.. I starten spiste han det hele uden at sortere :) :)
Jeg kan se han slet ikke rør hamster complete pillerne længere, hvilket irriterer hans mad mor, da de jo bør være noget af det bedste til de små pus!
Han har desuden heller aldrig været fan af melorme, hverken friske eller tørrede, så han er en kræsen hamster..
Hårdkogt æg, ærter og broccoli er derimod et kæmpe hit! men vi ved begge han ikke kan leve udelukkende af dette :|

Han har bl.a. whimzees tyggeben til at slibe sine tænder, men de har som det meste andet slet ingen interesse, hvis i bruger disse, hvad siger jeres hamster til dem??

Hvad giver i jeres guldhamster som basis foder?? hjælp modtages gerne :D

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Kræsen guldhamster!

Indlæg af vonJul » 20. jan 2016 11:53

Jeg har også haft nogle der er blevet træt af deres basisfoder, men så skiftede jeg over til at kun bruge gnaverpiller (købt gennem godbidsshoppen, men kan også fås ved LUX-shoppen) og supplere op med det protein de kan lide. Da jeg har 8 forskellige munde at fodre så sørger jeg også for at have godt med forskellige proteinkilder. Blandt andet har jeg kattevådfoder liggende i fryseren i små kugler af 20 gram (passer til 2-3 hamstere), bøtte med tørrede melorme, prøver at have levende voksmøllarver i køleren, hundekiks og kattefoder i forskellige varianter (alle med højt protein) og så ser jeg gerne på hvad jeg selv har af madvarer såsom æg og oksekød som de kan få lidt af :)
Nogle gange tilføjer jeg lidt Mr. Johnsons til deres foder, for at få noget afveksling :)

Låst