Observering af hamster den første tid?

Beskrivelse mangler
Låst
Floof
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. apr 2016 23:57

Observering af hamster den første tid?

Indlæg af Floof » 19. maj 2016 11:55

Hej,

Jeg fik min nye hamster hjem her i tirsdags. Jeg er klar over, at det kan tage dem over en uge at vænne sig til de ukendte omgivelser. Han kommer først ud, når jeg har slukket alt lys på værelset, og det er kun lykkedes mig at få ganske få glimt af ham. Siden hans bur står i samme rum, som jeg sover i, kan jeg høre, at han er aktiv om natten/efter lyset er slukket. Han tuller rundt og løber på sit hjul, alt det hamstere nu gør. Jeg har også fanget ham i at drikke vand, og han spiser også, da jeg kan se, at indholdet i madskålen ændres, og hvis jeg er helt stille, høre ham gnaske på det inde i det udvalgte gemmested.
Det irriterer mig dog stadig lidt, at det nærmest er umuligt for mig at få set på ham. Han går højst sandsynligt kun på toilettet inde i det hus, han sover i, for der er intet at se andre steder i buret - heller ikke i sandbadet. Jeg vil jo nødigt forstyrre ham, og dermed gøre ham mere stresset og utryg, end han er i forvejen, men det ville bare være rart at se, hvor meget mad, han har gemt deri samt at få et kig på hans afføring, så jeg kan sikre mig, at den ser ud, som den skal.
Han kommer som sagt kun ud, når alt lys er slukket - og jeg mener ALT. Selv når gulvlampen i hjørnet er skruet ned på allerlaveste lysstyrke, og så er det ret umuligt at få øje på ham...

Så mit spørgsmål er, om jeg blot skal vente tiden ud, til han begynder at føle sig mere tryg? Eller skal jeg forsøge at vente oppe, for at se om han kommer ud på et tidspunkt, trods det svage lys i hjørnet? Og det skal lige siges, at jeg normalt går i seng ved en 2-tiden om natten, men har følt mig nødsaget til at gå tidligere i seng, da han jo ikke vil komme ud, før det er helt mørkt...
Ellers hvis I har nogle tips tages de glædeligt imod :)

Låst