Gør guldhamster tamt

Beskrivelse mangler
Låst
rmortensen84
Indlæg: 27
Tilmeldt: 25. okt 2016 16:30

Gør guldhamster tamt

Indlæg af rmortensen84 » 27. okt 2016 19:26

Jeg har købt et guld hamster i dyrehandel i søndags som jeg forsøger at gøre tamt når jeg ligger hånden ned i buret med fodder på er det meget sky og løber tit og ofte op i dens rede - nogle som har nogle gode råd? - jeg har taget den øverste del af buret af da den så ikke kan løbe op i reden som er på en etage for at forsøge at få den til at tage mad af min hånd men ved ikke om det en dårlig ide? Jeg oplevede at den bed forsigtigt i min pegefinger for derefter bagefter at bide lidt hårdere - ved ikke om det har nogen betydning?? - det virkede som om den forsøgte at smage på fingeren :/:/

rmortensen84
Indlæg: 27
Tilmeldt: 25. okt 2016 16:30

Re: Gør guldhamster tamt

Indlæg af rmortensen84 » 27. okt 2016 19:33

Jeg har haft den oppe i hånden en gang hvor jeg desværre tabte den fordi den gik i panik :(:(:/ så håber ikke det har gjort sådan jeg ikke kan få den tam i fremtiden :( - derfor jeg nu prøver at gå stille og roligt frem.

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Gør guldhamster tamt

Indlæg af Rasholm » 27. okt 2016 21:12

Når man får en ny hamster hjem, skal den have ro et par dage til at falde til i sit nye hjem, dvs. man skal ikke tage den ud af buret på dag et. Og når den så har fået lidt ro, så kan man begynde stille og roligt at snakke med den, lokke den med godbidder. Hvis man gør dette for hurtigt, har man en usikker hamster.
Hvis man så samtidig taber den, så fremmer det ikke at den bliver fortrolig med sin nye ejer og omgivelserne.
Så det du nok skal forvente er, at det kommer til at tage længere tid at få den tryg og tillidsfuld.
Så du er nød til at gå langsomt frem, på hamsterens præmisser.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Låst