Versele laga hamster complete ?

Beskrivelse mangler
Låst
rmortensen84
Indlæg: 27
Tilmeldt: 25. okt 2016 16:30

Versele laga hamster complete ?

Indlæg af rmortensen84 » 30. okt 2016 19:00

Jeg har forsøgt at skifte foder til "hamster complete" da det efter sigende skulle være godt foder MEN mit hamster snuser bare til det men spiser ikke noget af det :/ ? - Hvordan er det med hamstre er det ligesom mennesker spiser den af det hvis den bliver sulten nok ? - Eller skal jeg severe noget andet for den :) ? - Måske er det også i forbindelse med bur skift at den er stresset og derfor ikke spiser ?


Mvh Rene

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Versele laga hamster complete ?

Indlæg af Rasholm » 30. okt 2016 20:28

Ingen dyr sulter sig ihjel medmindre de er meget syge, så den skal nok spise det.
Burskifte kan måske godt stresse den lidt, men jeg tror ikke det ligefrem burde få den til at gå fra foderet.
Husk med hamster complete, at der skal tilføres lidt ekstra protein nogle gange om ugen - ikke hver dag.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

rmortensen84
Indlæg: 27
Tilmeldt: 25. okt 2016 16:30

Re: Versele laga hamster complete ?

Indlæg af rmortensen84 » 31. okt 2016 13:34

Okay :) - Jeg synes stadig ikke jeg kan se den tager af foderet men den vil gerne have melorm osv .. - Forleden da jeg så dens tænder i overmunden så det ud som om de var meget korte så kunne være bange for de var knækket fordi den da den kom i buret bed som en sindsyg i tremmerne og næsten hang med hele dens vægt i tænder i det ene hjørne i metalet - Fordi den ikke er håndtam endu er det svært for mig at komme til at tjekke dens hænder men hvordan er det med tænderne vokser de hurtig ud igen hvis det skulle vise sig de er knækket ?


Mvh Rene

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Versele laga hamster complete ?

Indlæg af Rasholm » 31. okt 2016 19:57

De vokser rimelig hurtigt ud.
Men hamstertænder er temmelig holdbare, så der skal en hel del til at knække dem.
Husk at hvis du skal have den tam, så må du gå langsomt til værks, man kan ikke presse den slags igennem.
En fejl de fleste gør når de får en ny hamster hjem er, at tá vil have den ud samme dag og tror de kan nusse den. En hamster har brug for minimum 1-2 dage til at falde til i deres nye bur og omgivelser.
Og så er godbidder godt, men pas på den ikke bliver for tyk.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

rmortensen84
Indlæg: 27
Tilmeldt: 25. okt 2016 16:30

Re: Versele laga hamster complete ?

Indlæg af rmortensen84 » 1. nov 2016 15:24

Mhs. til at gøre den hånd tam har jeg gjort det at jeg ligger fodder på hånden og få den til at gå på hånden og spise det og det gør den nu men den tager bare foderet og går igen :) - hvad er det næste step?

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Versele laga hamster complete ?

Indlæg af Rasholm » 2. nov 2016 20:09

Næste step er tålmodighed.
Du kan prøve at løfte den forsigtigt når den sidder i hånden, men inden du løfter den for højt op og ud af buret, så hold den anden hånd over så den ikke lige kan springe væk.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Låst