Foder til Arthur?

Beskrivelse mangler
Låst
S-C-J

Foder til Arthur?

Indlæg af S-C-J » 6. apr 2008 13:55

hai alle.. som i nok har hørt har arhur jo mistet sine fortænder...

og så er det jo sådan er der er noget mad han ikke rigtig kan spise?

så derfor tænkte jeg om i kender jo nogen gode blandet poser eller har nogen gode råd til noget mad han kunne tygge i sig...?

og om i endda kunne tage et billede så jeg kan se det?? :)
Tjek min hjemme side ud :D

http://s-c-j.weebly.com

burrus

Re: Foder til Arthur?

Indlæg af burrus » 6. apr 2008 14:25

S-C-J skrev:hai alle.. som i nok har hørt har arhur jo mistet sine fortænder...

og så er det jo sådan er der er noget mad han ikke rigtig kan spise?

så derfor tænkte jeg om i kender jo nogen gode blandet poser eller har nogen gode råd til noget mad han kunne tygge i sig...?

og om i endda kunne tage et billede så jeg kan se det?? :)
jeg ville forsøge at give f.eks. babygrød... hmm ellers ved jeg faktisk ikke lige hvad jeg ellers ville give :lol:  :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 6. apr 2008 14:28

Har en kanin uden de øverste fortænder, han spiser det han plejer selvfølgelig med undtagelse af hårde grøntsager og gnaver-stænger.
din hams kan sagtens tygge, han har jo stadig kindtænder, han kan bare ikke gnave så godt som før.

Mettien

Indlæg af Mettien » 6. apr 2008 14:35

du kan sikkert prøve at hjælpe ham lidt med maden, måske ved at skærer ned på hårde ting i hans kost! du kan også spørger en dyrehandler om foder til Ham? kan man ikke også forsøge at fortønde med vand, mine gamle hamstere puttede tit deres mad op i vandskålen! :?

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 6. apr 2008 16:50

Hvad med at putte foderet i sådan en elektrisk hakker/blender. Bare et split sekund så biderne ikke er lige så store... Bare en ide...

Vimse

Indlæg af Vimse » 6. apr 2008 17:42

enten det med blænderen eller sørg for at købe meget småt foder til ham
KH. Kathrine

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 6. apr 2008 17:51

Æble og gulerod mm. kan rives eller skæres i små stykker.

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 6. apr 2008 21:00

tak for alle svarene alle sammen  :D  nogen gode råd/ideer i er kommet med  :D

giver ham også :D  bare det han plejer.. men sys han er så svag fortiden.. hehe..

lige i går aftes gav jeg ham noget smullert rugbrød med vand i.. altså ligesom øllebrød.. bare uden sukker... for det fandt jeg ud af at det kunne han godt lide..

det faktisk en lidt sjov måde jeg fant ud af det på.. der var en aften jeg havde lavet øllebrød til aftens mad.. og så havde jeg ikke spist det hele... og så havde jeg jo bare skålen til at stå på mit bord.. og så snakkede jeg med Arthur.. og havde ham så til at løbe på mit bord.. og lige pluslig var han halvt oppe i skålen og spiste af det :P

tænkt det var okay da han nok ikk har fået så meget ned på det sidste..:?

han har ikk så meget energi for tiden.. han sover hele dagen og hele natten.. kan se han ikk bruger sit løbehjul...  :?
Tjek min hjemme side ud :D

http://s-c-j.weebly.com

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 6. apr 2008 21:59

Lille stakkel. Det er også en slem omgang, han har været igennem! Det kan jo være han er lidt øm, der hvor tænderne sad.

Måske kan du ringe til dyrlægen og høre, om han/hun har et godt råd til dig i den situation.  :)

Hilsen fra Charlotte.

Låst