Hvilket foder ?

Beskrivelse mangler
Låst
FrkHoumann
Indlæg: 748
Tilmeldt: 8. jan 2008 19:53

Hvilket foder ?

Indlæg af FrkHoumann » 6. apr 2008 21:03

Her kommer endnu et foderspørgsmål  :oops: ..
Er bare meget nysgerrig så kommer hele tiden på nye spørgsmål, og går meget højt op i fodring, som i nok har gætter :oops: ..

Men hvad fodre i med ?
Selv fodre jeg med Vitakraft Emotion Beauty, den udgave der er til mus, hamstere osv. men går lidt og overvejer at prøve den blanding der er specielt til dværghamstere eller måske den til guldhamstere, selvom det dog er en dværg jeg har.
Så ville også gerne vide om der er nogen der fodre med dværghamsterblandingen, og hvad der egentlig er i den?
Og det samme om guldhamsterblandingen?

Håber i ikke er blevet alt for trætte af foderspørgsmål :lol:

Hopiw
Indlæg: 680
Tilmeldt: 22. okt 2007 22:49

Indlæg af Hopiw » 6. apr 2008 21:10

Kan ikke rigtig se hvor forskellen på gudhamster og dværghamster blandinger ligger.

Mine får almindelig gnaverblanding uden piller blandet med kattetørfoder, havergryn og cornflakes. Og de guffer de hele (:
Det er meget billigere end det "specielt blandede gnaverkost"- som der bliver krævet overpris for fordi det er fra et opreklameret mærke.

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 6. apr 2008 21:14

en blanding af gerri gerbil, fuglefrø og kattefoder...  :wink:  

indtil videre.. skal lige have kigget på en blanding og så overveje om jeg gider prøve at fodre dem med den..  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

FrkHoumann
Indlæg: 748
Tilmeldt: 8. jan 2008 19:53

Indlæg af FrkHoumann » 6. apr 2008 21:18

Hopiw skrev:Kan ikke rigtig se hvor forskellen på gudhamster og dværghamster blandinger ligger.

Mine får almindelig gnaverblanding uden piller blandet med kattetørfoder, havergryn og cornflakes. Og de guffer de hele (:
Det er meget billigere end det "specielt blandede gnaverkost"- som der bliver krævet overpris for fordi det er fra et opreklameret mærke.
Det har jeg nu heller ikke sagt noget om at jeg kunne se, men der er lidt forskellige ting deri så meget ved jeg da (i hvert fald når vi snakker om Emotion Beauty som jeg jo gør) .. Grunden til jeg tænkte på guldhamsterblandingen var at den er større så sku ikke købe så tit :lol: Dovenskaben længe leve ..
Men ja ka godt være det er opreklameret, men mine dyr elsker Emotion Beauty, både pigmus, fedthalemus og hamster .. så derfor jeg hælder til det mærke :D

FrkHoumann
Indlæg: 748
Tilmeldt: 8. jan 2008 19:53

Indlæg af FrkHoumann » 6. apr 2008 21:18

burrus skrev:skal lige have kigget på en blanding og så overveje om jeg gider prøve at fodre dem med den..  :lol:
Hahaa .. Det er ligesom mig :lol:

AnnaR
Indlæg: 696
Tilmeldt: 23. feb 2008 12:37

Indlæg af AnnaR » 6. apr 2008 21:53

Jeg bruger Vitakraft Emotion Beauty specielt til guldhamster. Har også sådan en. Så blander jeg lidt kattetørfoder i. Har ikke set at de havde en til dværge. Jeg tog i maxi zoo og prøvede at spørge en ekspidient. Men ærlig talt vidste jeg mere end hende. Købte Vitakraft Emotion Beauty fordi den ikke havde solsikker i eller anden "slik". Fandt et hamster foder med banan!? Hvorfor skulle man dog give det, tænker jeg bare. Jeg tænker ikke så meget på prisen da sådan en lille en jo ikke spiser så meget og har kun én. Og mærket er jeg lige glad med, går efter hvad der er i.

Hopiw
Indlæg: 680
Tilmeldt: 22. okt 2007 22:49

Indlæg af Hopiw » 6. apr 2008 21:54

^ Kiks elsker bananer (:

AnnaR
Indlæg: 696
Tilmeldt: 23. feb 2008 12:37

Indlæg af AnnaR » 6. apr 2008 22:03

Har ikke prøvet at give min banan. Vil prøve en dag. Men synes til skal være som slik, ikke til hverdag...

FrkHoumann
Indlæg: 748
Tilmeldt: 8. jan 2008 19:53

Indlæg af FrkHoumann » 6. apr 2008 22:03

AnnaR skrev:Jeg tænker ikke så meget på prisen da sådan en lille en jo ikke spiser så meget og har kun én. Og mærket er jeg lige glad med, går efter hvad der er i.
Netop :D ..

Benjamin
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 12. maj 2006 14:07

Indlæg af Benjamin » 6. apr 2008 22:11

Hmmm hvad hedder mit foder mon?

Det må hedde Benjamins gør det selv blandning. :lol:

I Dyrenes No. 1 som ligger i kalundborg på vestsjælland kan man købe alle mulige ting i poser for sig selv med 1-5 kg i de forskellige poser. :wink:

Man kan få alt muligt tørret grøntsager og bær johannesbrød solsikke frø jordnødder grøntsags krotoner og alt sådan noget blandet der tit ses i gnaverblandninger.

Det jeg gør er at jeg køber en masse små poser med forskellige ting i og går hjem i blander det sammen og derefter blander jeg det sammen med noget hvede vi kan få til næsten ingen penge hos en landmand og på den måde får jeg en billig gnaverblandning hvor jeg selv bestemmer hvad der skal i  :D

Det blev for dyrt at købe de der 25 Kg sække med gnaverblandning her får jeg dobbelt så meget foder til samme pris og det er meget sjovere da jeg selv bestemmer hvad der skal i min blandning. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 7. apr 2008 06:59

tja nogle hamstere "kommer man til" at vende til at få banan hver dag :lol:

bare lige en lille skive tørret banan - ellers blir man mopset!  :lol:
(men det virker så også HVER gang hun stikker af og skal fanges igen - uhm banan!)

jeg fik heldigvis vent james af med sin jordnødde trang!  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Desiree
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 5. jun 2007 15:49

Indlæg af Desiree » 7. apr 2008 08:33

Jeg er på 25 kg s sækkene. Har ikke fundet nogle steder her i nærheden hvor jeg kan købe 'seperat'. Jeg køber kanin og marsvinefoder i 20 kg sække hos land og fritid men har så for nyligt fundet et sted på nettet hvor man kan købe marsvin og hamsterfoder i 25 kg sække. Kan ikke huske hvad hamsterfoderet hedder men det er det man længe har kunnet købe i Kirstens i 3 kg poser, med ekstra protein 'også egnet til rotter'. Det er fint og varieret, måske en smule for mange nødder, men hamserne elsker det. De der 3 kg sække rækker ikke langt herhjemme, og jeg vil ikke fodre dem med det jeg kan få heromkring, i supermarkederne, det er bare for kedeligt altså.
mvh Desiree

Jeanne
Indlæg: 1747
Tilmeldt: 12. jan 2007 22:26

Indlæg af Jeanne » 7. apr 2008 12:20

Jeg blander selv mine hamsteres foder, som består af : solsikke-kerner, græskar-kerner, tørret gulerod, korn, fuglefrø, majs, ærte-flager, johannesbrød og vitakraft hamster. Tørret banan blander jeg også i engang imellem.
Mange hilsner fra Jeanne.

Meddie
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 11. jul 2007 09:14

Indlæg af Meddie » 7. apr 2008 15:02

I øjeblikket for mine rottefoder fra multifit :D
~ Mvh. Mette og Clean

Siigne
Indlæg: 362
Tilmeldt: 23. mar 2005 18:19

Indlæg af Siigne » 7. apr 2008 18:21

Min er på vitakraft emotion lige pt. men jeg skifter efter dette, til et andet mærke. Pit Bull er kræsen  :D
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

Låst