kød !

Beskrivelse mangler
Låst
julle

kød !

Indlæg af julle » 20. maj 2008 20:36

Hej, har min gulder altid kun fået hamsterfoder, og frisk agurk osv :) men nu hvor alle snakker om råt kød, er det da nødvendigt de får dette?

og er det råt hakket oksekød eller hvilket?

Vh. julie

Benjamin
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 12. maj 2006 14:07

Indlæg af Benjamin » 20. maj 2008 20:41

Alle hamstere har et behov for Animalsk Protein og det nehøv kan dækkes på mange forskellige måder. :wink:

Katte eller hunde tørfodder/piller kan bruges da det indeholder Animalsk Protein.

Ellers kan du bruge melorme eller græshopper som købes i dyrehandleren, eller noget kogt kød eller råt det må bare ikke være for fedt, saltet eller krydderet på nogen måde det skal være rent. :wink:

Man kan også give hamsteren et lille stykke hårdkogt æg eller en reje osv. :wink:

Hamstere spiser i naturen allemulige ting de kan finde selv insekter fugleunger og museunger hvis de kan få fat i dem. :wink:

Derfor har hamsteren udviklet et behov for animalsk protein som man bør give den 1-2 gange om ugen. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

julle

:)

Indlæg af julle » 20. maj 2008 20:44

aha :D k!! jeg må da købe lidt rejer! kunne selv trænge til en rejemad haha  :D tak for de mange gode ideer :D

Benjamin
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 12. maj 2006 14:07

Re: :)

Indlæg af Benjamin » 20. maj 2008 20:46

julle skrev:aha :D k!! jeg må da købe lidt rejer! kunne selv trænge til en rejemad haha  :D tak for de mange gode ideer :D
har aldrig selv prøvet det der med en reje men har læst om det men det er så vigtigt du fjerner det den evt. skulle ligge i sin rede så det ikke ligger og bliver fordærvet. :wink:

Husk også at det ikke skal være sådan en helt våd ting for så går den måske og gør alle ting og måske også sig selv helt våd. :?
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

julle

Indlæg af julle » 20. maj 2008 20:48

åh ja det rigtig! skal man jo lige holde øje med, da man ellers er vant til at finde tørfoder i reden  :lol:

Desiree
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 5. jun 2007 15:49

Indlæg af Desiree » 20. maj 2008 21:22

Rejer er et kæmpe hit her. Jeg giver det som regel når jeg har kuld, og det bliver spist på pletten, meget hurtigt. De får ikke mere end at de spiser det med det samme, alt overskydende fjerner jeg med det samme, det er noget farligt stads at have liggende i buret.
mvh Desiree

julle

Indlæg af julle » 20. maj 2008 21:29

Desiree skrev:Rejer er et kæmpe hit her. Jeg giver det som regel når jeg har kuld, og det bliver spist på pletten, meget hurtigt. De får ikke mere end at de spiser det med det samme, alt overskydende fjerner jeg med det samme, det er noget farligt stads at have liggende i buret.
ok :D nu hvod du siger du bruger dem når du har et "kuld", hvornår må man egentlig så begynde at give de små unger fast føde? det poppede lige i mine tanker når du sagde "kuld"  :roll:

Mvh. julie

Desiree
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 5. jun 2007 15:49

Indlæg af Desiree » 20. maj 2008 21:34

De kommer spurtende mod broccolien allerede inden de har åbnet øjnene. Så jeg vil sige når de kan... Når de forlader reden hugger de moars mad alligevel så jeg regner med at de kan tåle hvad man ville give en voksen på det tidspunkt. Her har det i hvert fald fungeret fint. Mine er meget glade for ost, rejer, broccoli. men med alt letfordærvelig mad, så fjern det fra buret når de alle har fået lidt. Mennesker kan dø af fordærvet mad, så jeg er ret sikker på at det ikke er godt for hamstre heller.
mvh Desiree

FrkHoumann
Indlæg: 748
Tilmeldt: 8. jan 2008 19:53

Indlæg af FrkHoumann » 20. maj 2008 21:34

julle skrev:
Desiree skrev:Rejer er et kæmpe hit her. Jeg giver det som regel når jeg har kuld, og det bliver spist på pletten, meget hurtigt. De får ikke mere end at de spiser det med det samme, alt overskydende fjerner jeg med det samme, det er noget farligt stads at have liggende i buret.
ok :D nu hvod du siger du bruger dem når du har et "kuld", hvornår må man egentlig så begynde at give de små unger fast føde? det poppede lige i mine tanker når du sagde "kuld"  :roll:

Mvh. julie
Der skal jo altid være mad i buret til moren. Så når ungerne er store nok, ja begynder de såmænd at spise fast føde, af sig selv :)
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

julle

:)

Indlæg af julle » 20. maj 2008 21:38

mange tak for svar :D

Vimse
Indlæg: 619
Tilmeldt: 28. mar 2008 18:23

Indlæg af Vimse » 21. maj 2008 06:23

uhh blev selv helt indspirrert at rejer! Vil da købe nogle snart! ^^ Men ellers er min erfaring at det er hakket oksekød de må få.
KH. Kathrine

AnnaR
Indlæg: 696
Tilmeldt: 23. feb 2008 12:37

Indlæg af AnnaR » 21. maj 2008 17:33

Min får dagligt en lille mængde kattetørfoder, det er blandet i hans hamster foder også sammen med nogle fuglefrø.
Som ekstra plejer jeg at give en lille bitte stykke mild ost.
Har ikke hørt om rejer før, men vil da prøve det næste gang jeg får mig en reje mad...

Christina S.R.
Indlæg: 154
Tilmeldt: 24. maj 2008 18:38

Indlæg af Christina S.R. » 24. maj 2008 21:44

Max fik æg engang imellem - og også lidt ost af og til.

Jeg prøvede reje en enkelt gang - der var det ikke et hit.

Men laks kunne han godt lide, og forskelligt pålæg også (fx kalkunpålæg).

(skal lige siges, Max var en dværghamster)

/Christina

Meddie
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 11. jul 2007 09:14

Indlæg af Meddie » 25. maj 2008 08:42

Herhjemme bliver der af proteinholdige ting fodret med kattemad, hundekiks og (råt) hakket oksekød.
Kattemad for de ca. 2 gange ugentligt.
Hundekiks får de når at der bliver skiftet bur hver til hver anden uge.
Og oksekød får de kun sjælent.. (Når at jeg kan få fat i det :wink:)
~ Mvh. Mette og Clean

Låst