kostplan for unge

Beskrivelse mangler
Låst
liv

kostplan for unge

Indlæg af liv » 6. aug 2008 18:58

hej allesammen...

imorgen er jeg jo så heldig at kunne hente en lille vinterhvid dværgpige i farven PS  :D  :D

jegh glæder mig rigtig meget og ønsker selvfølgelig den bedste start for den lille! :P

så er der nogen der kan lave en kostplan over hvor meget grønt eller protein fuldt og tørfodder jeg skal give? for at min hamster pige får den bedste start muligst?

Meddie

Indlæg af Meddie » 6. aug 2008 19:30

Det afhænger en del af hvor meget den er vandt til at få ;)
Specielt med grønt.. For hvis der overfodres med det, kan det medføre diarré (som naturligvis er meget farligt)
~ Mvh. Mette og Clean

liv

Indlæg af liv » 7. aug 2008 09:45

Meddie skrev:Det afhænger en del af hvor meget den er vandt til at få ;)
Specielt med grønt.. For hvis der overfodres med det, kan det medføre diarré (som naturligvis er meget farligt)
det med grønt ved jeg godt men.. skal den så bare have en kvart skive agurk mens den er så lille? og når den så bliver større kan den få en hel skive eller hvad??

Wampi

Indlæg af Wampi » 7. aug 2008 10:09

giv en lille tynd kvart skive til at starte med og se hvordan det går.. og så hvis det går fint og den virker til at ville have mere så giv endnu en kvart.. men måske gør det med et par dages mellemrum og husk at tjekke om det forrige er spist eller ligger i et hjørne.. hvis nu den slet ikke spiser af det så er den ikke agurkespiser men måske mere salat spiser.. prøv dig frem.. alt med måde er vores motto derhjemme..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

liv

Indlæg af liv » 7. aug 2008 10:14

Wampi skrev:giv en lille tynd kvart skive til at starte med og se hvordan det går.. og så hvis det går fint og den virker til at ville have mere så giv endnu en kvart.. men måske gør det med et par dages mellemrum og husk at tjekke om det forrige er spist eller ligger i et hjørne.. hvis nu den slet ikke spiser af det så er den ikke agurkespiser men måske mere salat spiser.. prøv dig frem.. alt med måde er vores motto derhjemme..
okay tak!

Spot

Indlæg af Spot » 7. aug 2008 14:41

Grønt: Prøv dig frem.. Jeg ville nok starte med frugt eller grønt med lavt vandindhold istedet for agurk og salat.
Foder: Ca en te ske om dagen
Protein: 1 stykke kattemad om ugen..

det er mere eller mindre hvad min dværg får (hun kan så bare ikke lide kattemad men.. :p )
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst