godbider?

Beskrivelse mangler
Låst
Aja1234

godbider?

Indlæg af Aja1234 » 6. jan 2009 18:32

hej..

min dværhams er rigtig glad for solsikke kerner. er bare i tvilm om om hvor mange jeg må give den ad gangen?

håber på svar

Meddie

Indlæg af Meddie » 6. jan 2009 18:33

Hvorfor ikke købe en blanding med lidt solsikkekerner i? ;)
E
~ Mvh. Mette og Clean

Simse

Indlæg af Simse » 6. jan 2009 19:03

Ja, det er der i de fleste hamster foder blandinger :)
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. jan 2009 19:37

Jeg ville nok give den et par stykker og så ellers give den andre godbidder (men det kommer så også an på om den allerede får solsikkefrø i sit almindelige foder).
Og det er bedst, hvis det er med skal, så den skal arbejde lidt for at komme ind til dem.

Det er fint nok, hvis der er solsikkekerner i gnaverblandingen, men der må ikke være mange. Hvis der er så mange i blandingen, kan man også bedre tillade sig at bruge dem som godbidder. Det er min holdning  :)

Siigne

Indlæg af Siigne » 7. jan 2009 19:39

Pas på med at give for mange, hihi  :P
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

Phillie

Re: godbider?

Indlæg af Phillie » 8. jan 2009 21:31

Aja1234 skrev:hej..

min dværhams er rigtig glad for solsikke kerner. er bare i tvilm om om hvor mange jeg må give den ad gangen?

håber på svar
Uha, det skal du passe på med. Du må ikke give ham/hende for meget.
det er ligesom slik og chips for mennesker.
Fik at vide da jeg købte mit hamster, at hvis man skal være rigtig god ved sit hamster og få det til at leve længe, skal man ihvertfald ikke give dem det. lidt er godt sagde han.
jeg giver ham lidt hver lørdag, så det er ligesom lørdags slik hehe. :lol:

Meddie

Re: godbider?

Indlæg af Meddie » 9. jan 2009 09:22

Phillie skrev:
Aja1234 skrev:hej..

håber på svar
Uha, det skal du passe på med. Du må ikke give ham/hende for meget.
det er ligesom slik og chips for mennesker.
Fik at vide da jeg købte mit hamster, at hvis man skal være rigtig god ved sit hamster og få det til at leve længe, skal man ihvertfald ikke give dem det. lidt er godt sagde han.
jeg giver ham lidt hver lørdag, så det er ligesom lørdags slik hehe. :lol:
En hamster dør skam ikke af at indtage lidt solikkekerner dagligt ;)
Og når jeg siger dagligt, mener jeg ikke ekstra solsikkekerner udover dem der er i hamsterens blanding. Man skal selvfølgelig ikke udelukkende fodre med solsikkekerner, men varieret.
~ Mvh. Mette og Clean

vigsen

Godbider - sukker?

Indlæg af vigsen » 7. mar 2009 23:26

Davs!

Jeg har nogle godbidder til mit hamster, og jeg kan læse at der er sukker i bagpå. Det er sådan nogle jordbær-godbidder. Kan der ske noget med hamsteret ved at spise dem?

Wampi

Indlæg af Wampi » 8. mar 2009 00:00

hvis det er de der yoghurtdrops så er de i orden... så længe der står det er til hamstere og ikke dem til marsvin eller kaniner.. bare ikke hver dag.. ligesom med os mennesker bør de kun få det i begrænsede mængder og da de jo er mindre end os er det selvfølgelig også mindre hvor meget de bør få...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. mar 2009 10:15

Wampi skrev:hvis det er de der yoghurtdrops så er de i orden... så længe der står det er til hamstere og ikke dem til marsvin eller kaniner.. bare ikke hver dag.. ligesom med os mennesker bør de kun få det i begrænsede mængder og da de jo er mindre end os er det selvfølgelig også mindre hvor meget de bør få...
hvad er der galt med dem til marsvin/ kaniner?

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 8. mar 2009 11:45

Lykke skrev:
Wampi skrev:hvis det er de der yoghurtdrops så er de i orden... så længe der står det er til hamstere og ikke dem til marsvin eller kaniner.. bare ikke hver dag.. ligesom med os mennesker bør de kun få det i begrænsede mængder og da de jo er mindre end os er det selvfølgelig også mindre hvor meget de bør få...
tror ik der er noget galt med dem, man skal bare ikke give hamsteren dem der er beregnet til marsiv eller kaniner, men vælge at give hamsteren dem der er til hamstere :?:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. mar 2009 12:14

AnetteFrost skrev:
Lykke skrev:
tror ik der er noget galt med dem, man skal bare ikke give hamsteren dem der er beregnet til marsiv eller kaniner, men vælge at give hamsteren dem der er til hamstere :?:
ja, men der må jo være en grund til at man ikke skal give dem, der er lavet til marsvin/ kanin, til hamsteren?
Jeg kan ikke lige se, hvad den grund skulle være nemlig.

De yoghurtdrops, jeg købte på et tidspunkt. tror jeg ikke var særligt beregnet til hverken det ene eller det andet dyr.

Wampi

Indlæg af Wampi » 8. mar 2009 13:57

fordi hvis man kigger i beskrivelsen i hvert fald på dem til marsvin er der puttet ekstra C-vitamin.. har lært en gang at man ikke bør få meget C-vitamin så tænkte bare at det ville hamsteren nok heller ikke have godt af.. kan ikke lige huske hvad det var der var ekstra af i kaninernes... men igen tror ikke hamsteren har godt af dem da den vil risikere at få for meget af det/de vitamin/er som der er ekstra i...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. mar 2009 16:26

Wampi skrev:fordi hvis man kigger i beskrivelsen i hvert fald på dem til marsvin er der puttet ekstra C-vitamin.. har lært en gang at man ikke bør få meget C-vitamin så tænkte bare at det ville hamsteren nok heller ikke have godt af.. kan ikke lige huske hvad det var der var ekstra af i kaninernes... men igen tror ikke hamsteren har godt af dem da den vil risikere at få for meget af det/de vitamin/er som der er ekstra i...
Ok, det giver jo mening  :D

Låst