Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
liv
ved godt emnet har været oppe før men ville lige have friske øjne på det

nu bliver fetas unger 3 dage imorgen og kunne godt tænke mig at tage dem kort op og tælle og tage et billede eller to

men har lige lidt spørgsmål:
1. skal jeg tage feta fra og ned i en kasse men hendes hjul? altså bare 5-8 min?
2. hvordan tager i ungerne op? en ad gangen eller??
3. må jeg overhovede godt tage dem op nu også når det er dværge?
feta ser selv ud til ikke at have noget imod at komme hurtigt op det prøver hun ihvertfald på når jeg siger hej..
på forhånd tak!
-
Lykke
Hvis Feta gerne vil op i din hånd, ville jeg tage hende op et øjeblik (altså i kassen med hjulet). Giv hende gerne en godbid, så det bliver noget godt.
Jeg ville så lige nusse lidt med hende og få hendes lugt på hænderne/ fingrene.
Derefter kan du så løfte ungerne op i en bøtte et øjeblik. Jeg synes hurtigt de bliver kolde, så jeg ville kun tage dem op et øjeblik.
Jeg tager som regel et par stykker ad gangen, afhængigt af hvor mange jeg får fat i. Men det er vigtigt at de ikke falder ud af din hånd.
Hvis Feta er det mindste aggressiv eller ikke vil have din hånd ned i buret, ville jeg ikke tage ungerne op.
-
FrkHoumann
Du kan sagtens tage dem op selvom det er dværge ..
Det gjorde jeg selv dengang jeg havde dværgunger

Men som Lykke også siger så ville jeg også kun turde gøre det hvis Feta ikke viser den mindste smule aggressivitet eller irritation ved at du roder rundt i buret/reden