Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
burrus
Benjamin skrev:AnetteFrost skrev:tja... hanne har er jo slet ikke i nærhede af at være lige så mørk... men en dove har da heller ikke aftegninger? ham her har jo aftegninger

Okay at han havde kindtegninger var bare det jeg ville vide, for så er jeg overbevist om at han er en Sølvgrå baseret variant.
Og nej Silverdove har helt rigtigt ikke kindtegninger, eller dove.
der jo så mulighed for at han kan være Gul også, så måske er han RØ Sølvgrå eller RØ Sølvgul set ud fra forældrenes genkode.

han ser da VOLDSOMT mørk ud til at være rø sølvgrå
en rø sølvgrå er jo lysere end en normal sølvgrå...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Benjamin
burrus skrev:Benjamin skrev:AnetteFrost skrev:tja... hanne har er jo slet ikke i nærhede af at være lige så mørk... men en dove har da heller ikke aftegninger? ham her har jo aftegninger

Okay at han havde kindtegninger var bare det jeg ville vide, for så er jeg overbevist om at han er en Sølvgrå baseret variant.
Og nej Silverdove har helt rigtigt ikke kindtegninger, eller dove.
der jo så mulighed for at han kan være Gul også, så måske er han RØ Sølvgrå eller RØ Sølvgul set ud fra forældrenes genkode.

han ser da VOLDSOMT mørk ud til at være rø sølvgrå
en rø sølvgrå er jo lysere end en normal sølvgrå...
Jeps men jeg siger jo også RØ Sølvgul, Sølvgrå det var nærmest bare set ud fra forældrenes genkode.
Men jeg er som sagt sikker på at den er en Sølvgrå baseret variant, om den så også er gul, eller Sort, som det ikke tyder på den kan være hvis man ser på fars genkode tjaa så ser den jo pludselig lidt anderledes ud.
Det er svært at sige men mit mest realistiske bud er nok noget RØ Sølvgul, medmindre forældrene bærer andre sjove gener som ikke indgår i genkoden, ungen ligner nemlig ikke sådan lige noget man har set før.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
malthesmor
Nej han er overhoved ikke så mørk som Bodil, syntes han er en blanding af brun og grå

, kan det gule gøre dove lysere ?, syntes heller ik han er sølvgrå
En af mine unger fra samme kuld som Victoria Beckham er dove, har han samme farve som ham ?
Efter hvad jeg husker da jeg så ham syntes jeg at han er lysere.

-
AnetteFrost
Benjamin skrev:Jeps men jeg siger jo også RØ Sølvgul, Sølvgrå det var nærmest bare set ud fra forældrenes genkode.
Men jeg er som sagt sikker på at den er en Sølvgrå baseret variant, om den så også er gul, eller Sort, som det ikke tyder på den kan være hvis man ser på fars genkode tjaa så ser den jo pludselig lidt anderledes ud.
Det er svært at sige men mit mest realistiske bud er nok noget RØ Sølvgul, medmindre forældrene bærer andre sjove gener som ikke indgår i genkoden, ungen ligner nemlig ikke sådan lige noget man har set før.

Nej den eneste der kan gemme på noget er nok jacob... angel er der hun er og hvis der skulle dukke noget op då tror det er fra før hendes tavle blev til for 4 generationer siden... men tror ikke dove er en mulighed... kommet lige til at se på koderne igen

Senest rettet af
AnetteFrost 14. jan 2009 21:50, rettet i alt 1 gang.
-
malthesmor
AnetteFrost skrev:Benjamin skrev:Jeps men jeg siger jo også RØ Sølvgul, Sølvgrå det var nærmest bare set ud fra forældrenes genkode.

Nej den eneste der kan gemme på noget er nok jacob... angel er der hun er og hvis der skulle dukke noget op då tror det er fra før hendes tavle blev til for 4 generationer siden... men tror ikke dove er en mulighed... kome lige til at se på kederne igen

Ja Jacobs Mor´s familie ved jeg INTET om,kun at hun har en HB gylden søster.
derfor er det også spændende at se hvad Dana får af unger, hun får forhåbentlig flere end Angel

, så vi kan finde udaf hvad ham punker Jacob gemmer på.

-
burrus
AnetteFrost skrev:Benjamin skrev:Jeps men jeg siger jo også RØ Sølvgul, Sølvgrå det var nærmest bare set ud fra forældrenes genkode.

Nej den eneste der kan gemme på noget er nok jacob... angel er der hun er og hvis der skulle dukke noget op då tror det er fra før hendes tavle blev til for 4 generationer siden... men tror ikke dove er en mulighed... kommet lige til at se på koderne igen

tja angel kan jo sagtens vær split sort - da begge forældre er det... (75% chance) - så det vil kræve at far er split sort og split cinnamon...

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
AnetteFrost
burrus skrev:AnetteFrost skrev:Benjamin skrev:Jeps men jeg siger jo også RØ Sølvgul, Sølvgrå det var nærmest bare set ud fra forældrenes genkode.

tja angel kan jo sagtens vær split sort - da begge forældre er det... (75% chance) - så det vil kræve at far er split sort og split cinnamon...

tja... men der er jo ik noget der tyder på at jacob er slpit sort... Hanne har lige parret jacob med dana for at se om det skulle siger noget mere om hans gener. 2 hamstere giver jo ik tigtig så meget

-
Lykke
Damn, hvor har I gode øjne! Jeg kan ikke se kindtegninger på de billeder...
-
AnetteFrost
Lykke skrev:Damn, hvor har I gode øjne! Jeg kan ikke se kindtegninger på de billeder...
det kan heller ikke ses på disse billeder.... min mobil kan ikke tage klarer billeder af ungerne...