Chokolade han søges til parring

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Benjamin

Indlæg af Benjamin » 14. jan 2009 15:48

Altså jeg får et kuld d. 23. Jan hvor begge forældre er Chokolade, derfra skal jeg selv beholde en Chokolade han, så måske kan vi finde ud af nogen når han er kønsmoden. :)
Men du må selv hente og bringe hvis det har din interesse. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 14. jan 2009 22:12

Benjamin skrev:Altså jeg får et kuld d. 23. Jan hvor begge forældre er Chokolade, derfra skal jeg selv beholde en Chokolade han, så måske kan vi finde ud af nogen når han er kønsmoden. :)
Ih benjamin det vil jeg mægtig gerne, tusind tak. Og ja selvfølgelig kommer jeg selv og henter og aflevere, det skal jo ike være din hovedpine. Vil også gerne give noget for at låne ham. Hvor gammel vil du sige han skal være før du kan låne ham ud, og så det måske heller ikke lige falder oven i en af dine egne parringer?

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 14. jan 2009 22:15

AnnaR skrev:
Benjamin skrev:Altså jeg får et kuld d. 23. Jan hvor begge forældre er Chokolade, derfra skal jeg selv beholde en Chokolade han, så måske kan vi finde ud af nogen når han er kønsmoden. :)
Ih benjamin det vil jeg mægtig gerne, tusind tak. Og ja selvfølgelig kommer jeg selv og henter og aflevere, det skal jo ike være din hovedpine. Vil også gerne give noget for at låne ham. Hvor gammel vil du sige han skal være før du kan låne ham ud, og så det måske heller ikke lige falder oven i en af dine egne parringer?
Jeg syntes det ville være godt hvis han minimum var 8 uger inden han udlånes, så når han er fyldt 8 uger så kan du selv om hvornår du vil låne ham og så finder vi bare ud af det. :)

Jeg ved ikke præcis hvornår jeg selv skal bruge ham, jeg ved godt hvilke hunner han skal bruges på men parringen er ikke 100% fastlagt det skal bare ske inden hunnen fylder 6 mdr. :lol:
Men nu skal han jo lige fødes først. :D
Hvis der ikke er en Chokolade han i det kuld så blir jeg ked af det. :cry:  :lol:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 14. jan 2009 22:20

Alle unger bliver aa bb altså Chokolade, det eneste gen der kan gå ind og drille mig er ee, (Creme) hvis bægge forældrer bærer det så får jeg Brunøret Creme som genetisk er Chokolade det sorte maskeres bare af Creme genet. :lol:

Så der kommer helt sikkert Chokolade, men nogen gange driller genetikken og gør det på en lidt anden måde end man forventer. :lol:

Men hvis hun nu bare får et fint stort kuld så kan jeg vel ikke undgå at få den han jeg vil have, så hun kan lige prøve på kun at få hunner. :lol:

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 14. jan 2009 22:21

Benjamin skrev:Jeg syntes det ville være godt hvis han minimum var 8 uger inden han udlånes, så når han er fyldt 8 uger så kan du selv om hvornår du vil låne ham og så finder vi bare ud af det. :)

Jeg ved ikke præcis hvornår jeg selv skal bruge ham, jeg ved godt hvilke hunner han skal bruges på men parringen er ikke 100% fastlagt det skal bare ske inden hunnen fylder 6 mdr. :lol:
Men nu skal han jo lige fødes først. :D
Hvis der ikke er en Chokolade han i det kuld så blir jeg ked af det. :cry:  :lol:
Iiih, hvor jeg glad nu. Tusind tusind tak Benjamin. Og ja selvfølgelig afhænger det af at der kommer en han. Det krydser vi fingre for.  :D
Men så lad os bare snakkes ved, om noget tid når han(forhåbentlg) er født og er omkring 8 uger.

Lemou

Indlæg af Lemou » 15. jan 2009 18:42

Jeg vil også gerne ha' en chokoladehan og se, hvad Coco kan komme op med. Hun er jo dom. spot. (muligvis dom. - nom. spot)...

Men skal ha' fundet ud af, hvor længe, der skal gå, før hun skal ha' unger efter hun har fået unger...

contraria

Indlæg af contraria » 15. jan 2009 18:59

eller kan du låne parmesan. han er Bb Sg  :wink:
de venligste hilsner amanda

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 15. jan 2009 22:06

contraria skrev:eller kan du låne parmesan. han er Bb Sg  :wink:
Uh, det var også en spændende combi der. Måske jeg kan låne ham til næste gang hun skal parres. Eller måske vil jeg hænge dig op på det amanda hvis der uheldigvis ikke skulle dukke en choko han op i det kuld der bliver født her den 23. Du skal have mange tak alligevel, jeg skriver til dig hvis det bliver aktuelt.

contraria

Indlæg af contraria » 16. jan 2009 00:20

okay..

ellers er der hans sønner (en af dem er til salg)

Langhåret brun øret sølvgrå (Aa bb ll Sgsg) - min beholder dreng, Big Jim

Langhåret (Aa bb ll Uu) kan være gul også.
de venligste hilsner amanda

Låst