Hjælp til unger??? HASTER!!

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Snowball

Hjælp til unger??? HASTER!!

Indlæg af Snowball » 18. jan 2009 10:53

Hej..

Jeg har fået 3 unger her for 14 dage siden og nu her i denne weekend der er moren begyndt at kun dige den ene da den er mindre end de to andre...

Men hvornår begynder de at spise foder selv??
For de to andre skal da osse have mælk.. Ell??

Håber i kan hjælpe???

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 18. jan 2009 11:12

Hvis de er 14 dage gamle skulle de meget gerne spise selv. Det gør de endda før de har fået øjne. Det kan bare være at du ikke ser det fordi de ligger inde i reden og spiser. Sådanne små unger spiser jo heller ikke så meget. Tror ikke du behøer at være bekymret.

Og hvordan ved du at det kun er den ene unge der diger? Du kan jo ikke holde øje med dem 24/7?

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 18. jan 2009 11:15

det ken jo være de 2 andre selv er begyndt at drikke og spise... og derfor har de ikke behov for at die så meget.

men nu kan jeg ikke huske om det er vinterhvide eler guldhamstere du har.

Men angel er hold helt op med at die hendes unger (guld) her for en lille uge siden, men hvad der sker når jeg ikke ser det ved jeg jo ikke. men du har spist selv side de var ca. 14 dage og drukket lidt af flasken da du kunne gravle rundt i buret...
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Snowball

Indlæg af Snowball » 18. jan 2009 11:23

AnnaR skrev:Hvis de er 14 dage gamle skulle de meget gerne spise selv. Det gør de endda før de har fået øjne. Det kan bare være at du ikke ser det fordi de ligger inde i reden og spiser. Sådanne små unger spiser jo heller ikke så meget. Tror ikke du behøer at være bekymret.

Og hvordan ved du at det kun er den ene unge der diger? Du kan jo ikke holde øje med dem 24/7?

Fordi at moren ligge over i et lille hus sammen med den midste unge og den to andre ligger i et andet hjørne . Selv.. Har jeg lagt mærke til.. :) Men okay så behover jeg ikke være bekymret jo..

Og de skulle tages væk fra moren når de er 4 uger ikk?? Det er dværgehamster jeg snakker om..

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. jan 2009 11:46

Jeg tror ikke, det kun er den ene der dier. Det faktisk kun godt, hvis den lille får ekstra.

Hos mig sker der tit det, når ungerne er 2-3 uger gamle og mor begynder at være lidt træt af at være mælkemaskine, så lægger hun sig et andet sted end ungerne. Indimellem er der så en unge der finder derhen.
Men det betyder ikke, at hun ikke også noget af tiden ligger sammen med ungerne.
Det er først når de er omkring 4 uger at jeg ikke ser dem die.

Jeg tror, de begynder at spise almindeligt foder og grønt i hvert fald omkring 10 dage gamle. Så husk at der skal ekstra i buret.

Du skal tage dem fra forældrene, når de er 4 uger gamle (3 kan godt gå, især hvis du får et nyt kuld).

Snowball

Indlæg af Snowball » 18. jan 2009 17:22

Lykke skrev:Jeg tror ikke, det kun er den ene der dier. Det faktisk kun godt, hvis den lille får ekstra.

Hos mig sker der tit det, når ungerne er 2-3 uger gamle og mor begynder at være lidt træt af at være mælkemaskine, så lægger hun sig et andet sted end ungerne. Indimellem er der så en unge der finder derhen.
Men det betyder ikke, at hun ikke også noget af tiden ligger sammen med ungerne.
Det er først når de er omkring 4 uger at jeg ikke ser dem die.

Jeg tror, de begynder at spise almindeligt foder og grønt i hvert fald omkring 10 dage gamle. Så husk at der skal ekstra i buret.

Du skal tage dem fra forældrene, når de er 4 uger gamle (3 kan godt gå, især hvis du får et nyt kuld).
Okay så er jeg mere tryg.. Mange tak for hjælpen allesammen hehe..
Men jo det er dværgehamster jeg har..

Låst