Havde lige overset det var en han. sorry.
Så siger jeg RØ gul pga den meget orange farve.
Farve på denne unge ????
Tja "problemet" med at han ikek ser sort ud kunne jo opstå hvis han er rå sortgul - så er der TO gener som "bleger" det sorte...Lykke skrev:På billede 2 synes jeg der er antræk til kindtegninger. Den ser ikke så sort- ud.
Du må beholde ham en måned og parre ham med din sorte hun... (for at se om der kommer tortie unger).
gul som gør den MEGET gullig i forvejen og så cinnamon som afbleger endnu mere...
en rø gul burde være endnu lysere! en gul er jo lys og pp burde så afblege endnu mere!
en rø gul har også tydelige agouti-tegninger:
(hapset fra svensk forenings hjemmeside)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
ja, jeg havde nok glemt det RØ ift. sortgul.burrus skrev:Tja "problemet" med at han ikek ser sort ud kunne jo opstå hvis han er rå sortgul - så er der TO gener som "bleger" det sorte...Lykke skrev:På billede 2 synes jeg der er antræk til kindtegninger. Den ser ikke så sort- ud.
Du må beholde ham en måned og parre ham med din sorte hun... (for at se om der kommer tortie unger).
gul som gør den MEGET gullig i forvejen og så cinnamon som afbleger endnu mere...
en rø gul burde være endnu lysere! en gul er jo lys og pp burde så afblege endnu mere!
en rø gul har også tydelige agouti-tegninger:
![]()
(hapset fra svensk forenings hjemmeside)
Men den RØ gule fra svenskernes side er jo ikke lysere - den er mere rød (cinnamon) i farven.
det der får mig til at sige sort er at han er så "ikke-tegnet" - der er ingen klare tydelige tegninger - kun afskygninger der nok kommer af det gule.. 

Pia B
i følje Åsa (snakkede med hinde da jeg første gang var i Stockholm)
så kommer kindtegningerne langsomt på de gule, og hætten vil i mange tilfælle være lys grålig.
jeg kan også svagt se lys gulige kindtegninger på de sidste billeder. og samen lagt med det Åsa har fortaælt mig, ja så er jeg 100% sikker på han er RØ gul
nej sortgul kan ikke have værken den orange farve eller den grå hatte, alene. RØ sortgul bær heller ikke se sådan der ud.
så RØ GUL er min helt klare mening.
og så vil jeg da lige under strege at han ser altså noget så dejlig ud:oops: :lol:
så kommer kindtegningerne langsomt på de gule, og hætten vil i mange tilfælle være lys grålig.
jeg kan også svagt se lys gulige kindtegninger på de sidste billeder. og samen lagt med det Åsa har fortaælt mig, ja så er jeg 100% sikker på han er RØ gul
nej sortgul kan ikke have værken den orange farve eller den grå hatte, alene. RØ sortgul bær heller ikke se sådan der ud.
så RØ GUL er min helt klare mening.
og så vil jeg da lige under strege at han ser altså noget så dejlig ud:oops: :lol:
de venligste hilsner amanda