Rust eller Cinnamon ??

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Lykke

Indlæg af Lykke » 25. feb 2009 21:30

malthesmor skrev:
Desiree skrev:Jeg har aldrig set en rødøjet der havde så mørke øjne så tidligt, så jeg er ret sikker på at den ikke er rødøjet. Med midre du har en funktion på kameraet som fjerner det røde...
Har rust ikke brune øjne, egentlig, mørkebrune?
Og så bortset fra det, wow hvor er den lækker  :shock:
Har en funktion hvor jeg kan fjerne røde øjne , men selvfølgelig er den ikke sat til når farve bestemmelsen kommer an på øjn farven  :D

som skrevet først i tråden blir hun 5 uger imorgen Torsdag :wink:

Kan se at hendes mave ikke er hvid, bare en information  :)

Hvad far bærer på ved jeg ikke meget om da far´s mor er købt på et marked i sommers :)

Men mon ikke jeg har lært noget af dette, vil ALTID huske for fremtiden at skrive ned hvormange mø og rø der er, så jeg ikke kommer i tvivl senere  :wink:

har lige et billede mere, hvor 1 kuld søster er silver dove, her kan man tydligt se forskel, men måske mørkner øjnene hurtigere på cinnamon  :?

Billede
Jeg synes dove og off-white har mere røde øjne end mink og cinnamon.

Hvilken farve er hendes mave, hvis den ikke er hvid?
Rust skal såvidt jeg ved også have hvid mave - som alle agouti-varianter.

Men det kan da godt være at hun ikke er cinnamon. Ville du ikke have undret dig over det tidligere, hvis hun IKKE havde haft røde øjne?

Desiree

Indlæg af Desiree » 25. feb 2009 21:32

Jeg synes også hendes øjne ser røde ud på det sidste billede...
mvh Desiree

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. feb 2009 21:38

Prøv at lyse på hende med en cykellygte eller noget, bare et øjeblik. Så kan du formentligt tydeligt se om øjnene er røde eller sorte/ brune.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. feb 2009 22:09

Lykke skrev:Prøv at lyse på hende med en cykellygte eller noget, bare et øjeblik. Så kan du formentligt tydeligt se om øjnene er røde eller sorte/ brune.
Så mette nu har jeg prøvet med en cykel lygte, det brød hun sig ikke om , hendes øjne er røde, bare meget mørke.
Så hun er cinnamon, bare en underlig cinnamon farve,meget lys,har her fotograferet hende sammen med Hannibal min lh cinnamon han.
Syntes man kan se hendes røde øjne på billedet.
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 26. feb 2009 07:42

jep rødøjet :lol:  :lol:  :lol:

hun er bare en EKSTREMT mørk rødøjet cinnamon :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 26. feb 2009 09:53

På min unge fra 1-1 (som jo er lidt ældre) kan jeg heller ikke umiddelbart se at det er røde øjne - og har ikke kunnet et stykke tid. Det kan jeg til gengæld på den der er dove.

Som jeg har forstået det bliver cinnamon mere og mere rød med alderen. Så du kan i hvert fald ikke sammenligne med Hannibal - måske med Reimer og de andre unger fra det andet kuld.

Og så er der jo nogle gange bare nogle der bliver en "dårlig" farve - eller den kan være kombineret med noget.

LoveGizmo

Re: Rust eller Cinnamon ??

Indlæg af LoveGizmo » 10. mar 2009 11:33

[quote="malthesmor"]Ja jeg er en "spasser" til at finde ud af farver, husker ikke hvad farve denne unges øjne er, og nu kan jeg ikke se om de er røde, ellers sorte, syntes nærmest de ser brune ud  :?
Kan rust have røde øjne ?, og hvordan ser man så forskel på rust og cinnamon ?
Hun blir 5 uger imorgen, havde først antaget at hun var cinnamon, men hun har overhoved ikke samme farve som de andre cinnamon jeg har (6 stk lige nu) hun er meget lysere, og har desuden heller ikke hvid mave.
Hvad farve mener i at hun er rust eller cinnamon ?, syntes jo at det er ret vigtigt at finde udaf inden hun blir solgt.

længst til venstre
Billede

Er det min lille Spotty? :D

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 10. mar 2009 14:01

Hej Misse
Nej det er det ikke, det er hende jeg havde med i adskilt kasse i Kolding :D

LoveGizmo

Indlæg af LoveGizmo » 10. mar 2009 14:13

malthesmor skrev:Hej Misse
Nej det er det ikke, det er hende jeg havde med i adskilt kasse i Kolding :D
Nåårh :) Ligner hende..

hamsterhuette.de

Indlæg af hamsterhuette.de » 15. mar 2009 08:46

You can see the difference only in the cheekflashes... if the flashes are brown it will be a rust and if they are greysh it will be cinnamon ;-) but that is not a guarantee for 100 % :-( You only can trust a mating re rust to re rust...

Låst