Brunst

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
ian2009

Brunst

Indlæg af ian2009 » 5. jun 2009 19:24

hej jeg er nysgerrig hvordan er det nu brunst er er det hver 4 dag eller hver 7 dag at en guldhamster er i brunst :?:  8-)

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 5. jun 2009 19:27

Det er hver 4. aften.  :wink:

ian2009

Indlæg af ian2009 » 6. jun 2009 09:45

okay men er det sådan at alle guldhamstere er i brunst på samme tid eller har de it slags instinkt ??  :D

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. jun 2009 09:53

ian2009 skrev:okay men er det sådan at alle guldhamstere er i brunst på samme tid eller har de it slags instinkt ??  :D
Jeg tror ikke, det er nogle af delene. Hamstere er bare fysisk indrettet sådan at de kommer i brunst med fire dages mellemrum - nogle hamstere én dag og andre hamstere en anden dag. Det er det samme som når hunde har løbetid med et bestemt antal måneders mellemrum (eller hvordan det nu lige hænger sammen) og når kvinder har menstruation med ca. 28 dages mellemrum.

burrus

Indlæg af burrus » 6. jun 2009 13:59

tja altså mennesker falder jo ind i hinandens "rytme"... nu boede jeg på sportscollege med en og på det år vi boede sammen endte vi med at det faldt på samme dag!  :lol:

men det har jeg aldrig oplevet med hamstere :wink:  tror ikke de er styret af noget på samme facon :wink:  
Hamstere er eneboere hvor vi mennesker er "koloni - med tendens til flok-dyr" :lol:  mennesker har tilbage fra begyndelsen haft fordele i at ligge det samtidig og få børn samtidig, og derfor vil kvinder "indrette sig" så de ligger ens - det har hamstere ikke, da de jo er solitære dyr :wink:  

jeg har så haft en enkelt hun som sprang en dag over en gang i mellem så det hed 4-4-5-4-4- osv. så der nogen gange gik 5 dage inden der kom en brunst.. :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst